Metaaldraad

Voor de lol ben ik bezig met festivalplaylists te maken op Spotify van allerhande festivals (Hierzo). Hierdoor ontdek ik zelf ook nieuw bands, nieuwe genres zelfs. Zo ben ik recent bezig geweest met een playlist voor Desertfest en ontdekte ik dus meer desertrock (stoner rock/metal).
Nu de vraag, welke aanraders hebben jullie om hier wat meer in te komen? Ik ken wel wat namen uiteraard, maar geen idee waarmee ik best begin. Zo'n overvloed/weelde aan bands...

Voor de lol ben ik bezig met festivalplaylists te maken op Spotify van allerhande festivals (Hierzo). Hierdoor ontdek ik zelf ook nieuw bands, nieuwe genres zelfs. Zo ben ik recent bezig geweest met een playlist voor Desertfest en ontdekte ik dus meer desertrock (stoner rock/metal).
Nu de vraag, welke aanraders hebben jullie om hier wat meer in te komen? Ik ken wel wat namen uiteraard, maar geen idee waarmee ik best begin. Zo'n overvloed/weelde aan bands...
In denk dat er hier ook een stoner en doomtopic is waar ze u nog iets verder kunnen helpen. Voor zover ik het genre ken is vooral Kyuss nen hele grote, King Hiss is hier in Belgie wel ne grote naam

kadavar of een sasquatch eens proberen mocht je ze niet kennen.
Monster Magnet valt dat ook niet onder de stoner? (powertrip album is hier pure nostalgie)

Ik had vroeger een patch geplakt op mijn schoolrugzak met "people = shit". Ons moeder was daar niet zo blij mee.

De Fuck Me Jesus t-shirt van Marduk heb ik dan maar laten hangen in de winkel.
Idem dito, Slipknot was zo een beetje mijn intro in metal.

Een jaar later was ik wel gemigreerd naar Dimmu Borgir en consoorten om dan later verder af te dalen.
Disasterpiece denk ik of People=shit. Sws is Iowa mijn favoriete Slipknot plaat en voor mij toch top 20 metalplaten ooit. Die rauwheid, die agressie en bruutheid worden perfect gekanaliseerd in een uur razernij.

Als mensen horen dat ik metal luister en ze willen een idee krijgen van wat ik graag hoor zet ik ook standaard people=shit op. Alleen blijft het nooit lang opstaan.
Ik pols meestal eerst naar hun gangbare stijl en probeer wat in het verlengde daarvan te blijven. Ik heb toch ooit een vriend wat mee kunnen krijgen door Shining op te leggen.
Mijn pa hoorde met momenten zelfs graag Burzum, alleen die zang was er wat te veel aan.

Ik kijk enorm uit naar Lorna Shore op Alcatraz! Is normaal gezien ook mijn ding niet maar dit wil ik wel eens live zien... Gewoon al uit curieuziteit of hij dat live ook kan brengen want ik krijg echt kriebels (in a good way) als die vent zijn strot opentrekt.

Ik kijk enorm uit naar Lorna Shore op Alcatraz! Is normaal gezien ook mijn ding niet maar dit wil ik wel eens live zien... Gewoon al uit curieuziteit of hij dat live ook kan brengen want ik krijg echt kriebels (in a good way) als die vent zijn strot opentrekt.
Als ik dat 5 seconden probeer heb ik mijn stem verkloot. Hoe sommige zangers dat kunnen is mij toch een raadsel.

Als ik dat 5 seconden probeer heb ik mijn stem verkloot. Hoe sommige zangers dat kunnen is mij toch een raadsel.
Wel ja, vandaar dat ik ook benieuwd ben of hij het live kan want het zou me niet verbazen dat er met een hoop effecten gewerkt wordt op plaat. Niks mis mee op zich maar dan is het live wel vaak niet wat het moet zijn.

Wel ja, vandaar dat ik ook benieuwd ben of hij het live kan want het zou me niet verbazen dat er met een hoop effecten gewerkt wordt op plaat. Niks mis mee op zich maar dan is het live wel vaak niet wat het moet zijn.

Als ik wat video's zie van hun live optredens, kan die zanger dat zonder effecten prima aan :bow:
Er zit meer techniek achter dan veel mensen op het eerste zicht zouden denken.

Als ik wat video's zie van hun live optredens, kan die zanger dat zonder effecten prima aan :bow:
Er zit meer techniek achter dan veel mensen op het eerste zicht zouden denken.
Ik zit al jaren in de death/grind scene dus ik weet dat het allemaal techniek is.
Dit is gewoon nog een niveau hoger dus ik ben echt gemeend benieuwd. Ik wil het ook gewoon eens live aanhoren

Ik zit al jaren in de death/grind scene dus ik weet dat het allemaal techniek is.
Dit is gewoon nog een niveau hoger dus ik ben echt gemeend benieuwd. Ik wil het ook gewoon eens live aanhoren

Absoluut een hoger niveau, zowel qua geluid en range, maar ook als ik op die paar video's zie wat hij doet, die zanger maakt ook gebruik van zijn tong bij bepaalde klanken (geen idee of dat vaker gedaan wordt, is me nog nooit eerder opgevallen) en meer gebruik van de vorm van zijn mond dan de meeste zangers die ik al bezig gezien heb.

Ik ken In Flames en Imminicence niet echt maar vind Orbit Culture zalig en At the gates heel goed, welke albums begin ik best mee

Ik ken In Flames en Imminicence niet echt maar vind Orbit Culture zalig en At the gates heel goed, welke albums begin ik best mee
In Flames vanaf The Jester Race tot en met Clayman. De beste plaat is Colony imo maar in zijn geheel echt een heel sterke reeks.

Live spelen ze enkel brol tegenwoordig dus echt de moeite niet.

In Flames vanaf The Jester Race tot en met Clayman. De beste plaat is Colony imo maar in zijn geheel echt een heel sterke reeks.

Live spelen ze enkel brol tegenwoordig dus echt de moeite niet.
Nu paar nieuw singles beluisterd en dat ist inderdaad niet. Misschien zien dat ik cheap binnen kan met ticketswap want die andere 2 namen dat ik noemde lijken mij live wel echt de moeite

Terug
Bovenaan