Metaaldraad

Woensdag naar The Perfect Tool in Gent :love2:
Uitstekende Tool tribute band die ik al 3 keer live zag. Ze spelen op Graspop ook in de metal dome, aanrader voor Tool fans die daar aanwezig zullen zijn.

Wat een brok nostalgie.

Toevallig gisteren ook nog opgelegd! In mijn collectie metalshirts aan ‘t vissen (doos op zolder) en kwam op eentje van Lugburz Festival V (oktober 2002). Met dus Ancient Rites, Enthroned, Suhrim, …

Nostalgie is idd wel het juiste woord.

Heb die DVD hier ook nog ergens liggen, gekocht in die CD-winkel niet ver van ‘t station van Aalst. Naam ontglipt mij, misschien dat @Cerulean het nog weet? Edit: “de Feedback”? :unsure:

Toevallig gisteren ook nog opgelegd! In mijn collectie metalshirts aan ‘t vissen (doos op zolder) en kwam op eentje van Lugburz Festival V (oktober 2002). Met dus Ancient Rites, Enthroned, Suhrim, …

Nostalgie is idd wel het juiste woord.
Ik heb als puber veel gehad aan die band en misschien hebben die mijn interesse voor filosofie en geschiedenis de definitieve drive gegeven om voluit in de boeken te duiken. Gunther Theys is ook een sympathieke kerel. Wel veel miserie met zijn gezondheid, hopelijk nog veel jaren op de teller.

Ik heb als puber veel gehad aan die band en misschien hebben die mijn interesse voor filosofie en geschiedenis de definitieve drive gegeven om voluit in de boeken te duiken. Gunther Theys is ook een sympathieke kerel. Wel veel miserie met zijn gezondheid, hopelijk nog veel jaren op de teller.
Jep, idd. Op Kleudde backyard metalfest nog een heel stuk van de avond mee gebabbeld toen hij net zijn oi/punk-band had opgericht (Lion’s Pride). Idd sympathieke dude.

Heb hem wel niet durven vertellen over mijn Franstalige roots :unsure:

Jep, idd. Op Kleudde backyard metalfest nog een heel stuk van de avond mee gebabbeld toen hij net zijn oi/punk-band had opgericht (Lion’s Pride). Idd sympathieke dude.

Heb hem wel niet durven vertellen over mijn Franstalige roots :unsure:
Kleudde Backyard Metalfest. :love: Dat was een retegezellig festival. Tankard, Ancient Rites, Iconoclasm, Wapenspraak & Drinkgelag, Garmenhord, ...

Ik denk niet dat hij de Franstalige roots zo erg zou vinden, haha. Nu ja, met Lion's Pride heeft hij wel een aanhang gekregen die bruin gebakken was. Volgens mij heeft hij wel eens op een B&H-concert opgetreden, ik herinner me daar een AFF-artikel van. Maar ik betwijfel dat je hem als een neo-nazi zou kunnen bestempelen.

Uitstekende Tool tribute band die ik al 3 keer live zag. Ze spelen op Graspop ook in de metal dome, aanrader voor Tool fans die daar aanwezig zullen zijn.
Ik wil ze graag zien maar ik vermoed dat 2u30 s'nachts moeilijk gaat worden.

Kleudde Backyard Metalfest. :love: Dat was een retegezellig festival. Tankard, Ancient Rites, Iconoclasm, Wapenspraak & Drinkgelag, Garmenhord, ...
Nu je het zegt herinner ik me dat ik daar ook was :D Was heel plezant daar idd.
Ik denk niet dat hij de Franstalige roots zo erg zou vinden, haha. Nu ja, met Lion's Pride heeft hij wel een aanhang gekregen die bruin gebakken was. Volgens mij heeft hij wel eens op een B&H-concert opgetreden, ik herinner me daar een AFF-artikel van. Maar ik betwijfel dat je hem als een neo-nazi zou kunnen bestempelen.
Gunther heeft vooral veel van zijn aanhang altijd mooi naar de mond gepraat. Ik kan hem daar geen ongelijk in geven maar het heeft er wel voor gezorgd dat er altijd net iets te veel idioten naar zijn optredens kwamen om me nog op mijn gemak te voelen.

Gunther is echt heel open-minded hoor. Dat kan helaas inderdaad niet altijd gezegd worden van het volk dat hij trekt. Dat heeft hij misschien enigszins een beetje in de hand gewerkt, maar ja, ik vind niet dat hij daar rekening mee moet houden in zijn artistieke vrijheid.

Vergeet wat ik gezegd heb, dit was helaas een shitshow...

Nieuw nummer van Brutus beluisterd, Dust. Klinkt best veelbelovend: vocals zijn iets minder gezongen meer hardcore/spoken word achtig maar het past, coole ritmes en riffs maar toch nog altijd herkenbaar als iets van Brutus

Nieuw Bloodbath nummer, ik word echt gemeend blij van die gitaarsound. Blijkbaar zit de gitarist van Lik (imo baby Dismember) er nu bij, lijkt met wel een meerwaarde te zijn.
De nieuwe plaat is bij deze gepreordered. Het zal nooit meer zo sterk worden als hun eerste 2 (en die debuut EP :love2: ) maar het blijf toch nog altijd een sterke band.

Die kerel dat tegenwoordig zanger is blijft wel heel erg zwak klinken imo.

Muziek klinkt nog best ok inderdaad.

De manier waarop hij "zombie" roept en vervolgens wacht op het vervolg, doet mij wel iets te hard denken aan Zombie Ritual van Death, maar verder klinkt dit wel beter dan wat ik gewend ben van Holmes-era Bloodbath.

De manier waarop hij "zombie" roept en vervolgens wacht op het vervolg, doet mij wel iets te hard denken aan Zombie Ritual van Death, maar verder klinkt dit wel beter dan wat ik gewend ben van Holmes-era Bloodbath.
Ik was zelfs al ritual aant roepen toen ik het de eerste keer hoorde :D zelfde ritme ook...

Ja, een echt goeie zanger missen ze nog. Allez of gewoon Dan Swano terughalen en nog betere muziek schrijven mag ook altijd van mij. Want dit is veel beter dan de vorige maar het verbleekt nog altijd met een Like Fire bv.

Terug
Bovenaan