Metaaldraad

Fuck, indrukwekkende affiche voor Alcatraz. Ondanks het feit dat er veel bands zijn die ik nog niet ken, kan ik me wel voorstellen dat ik daar meer mijn goesting zal vinden dan op Graspop.

Bloodywood, trouwens? Geniale band, verdienen echt beter.

Ik heb nog wat schade ingehaald wat betreft albums van 2021, en er zaten nog enkele grote verrassingen tussen die ik hier toch effe wil delen :p Een paar hiervan sluipen met gemak mijn top 10 van 2021 binnen.

Ethereal Shroud - Trisagion - 9.5
Atmosferische black metal van de bovenste plank. Hebben er intussen blijkbaar alweer de brui aan gegeven, jammer. Misschien wel album van het jaar voor mij.

Tardigrada - Vom Bruch bis zur Freiheit - 9
Nog een toppertje, top 5-waardig. Doet met momenten vaag denken aan Mgla, maar het is meer atmosferisch-gericht. Hier en daar ook vergelijkbaar met Skogen en Ultha.

Inferno - Paradeigma - 9
Zeer duister en sfeervol, klinkt vrij uniek imo.

Vouna - Atropos - 8.5
Zeer goede, trage doom metal met vrouwelijke zang.

Stormkeep - Tales of Othertime - 8
Melodic black metal met een zware 90's vibe, zonder melig te klinken, I like.

Kwestie van nog eens wat Belgische muziek te promoten:
De eerste full van Schizophrenia is uit vandaag op alle digitale platformen!

Dit is so fucking goed.

Oke, dit zal misschien niet in het straatje liggen van de trVe Kult black metal liefhebbers hier, maar misschien tijd om horizons te verleggen.
Pas op, ik heb echt niks tegen Black Metal, maar er zijn zoveel goede bands te ontdekken... Ik zelf ben blijven hangen in de jaren 80, maar soms zijn er groepen die me aangenaam verrassen.

Bloodywood is er daar een van. Ze hebben bij een van 1 van hun songs 60 uur psychologische hulp aangeboden voor de mensen die er nood aan hebben ( Jeet Varay denk ik ). Nog een nummer gingen de inkomsten integraal naar een honden opvang centrum.

Zaken die ik Marduk niet zie doen ( Marduk was de groep die me als naam als 1ste te binnen schoot, geen persoonlijke aversie tegen )

Horizons verleggen maar in dezelfde post dan wel wat dwaas liggen doen over een subgenre wat u niet ligt, maar ge hebt er niks tegen hoor dus het is ok dan mag het :sarcastic:

Denk dat veel van de "trve kvlt black metal liefhebbers" hier een veel bredere smaak in muziek dan de gemiddelde mens inclusief uzelf.

Horizons verleggen maar in dezelfde post dan wel wat dwaas liggen doen over een subgenre wat u niet ligt, maar ge hebt er niks tegen hoor dus het is ok dan mag het :sarcastic:

Denk dat veel van de "trve kvlt black metal liefhebbers" hier een veel bredere smaak in muziek dan de gemiddelde mens inclusief uzelf.
Alle videos die ik hier zie verschijnen , zijn black metal. En ik verleg mijn horizons. En ge kent mijn smaak in muziek niet. Ik luister naar alles wat ook maar iets met de jaren 80 te maken heeft. Of het nu Tears for Fears, of Bronski Beat of Golden Earring is. Of Sortilege of Acid of Killer of Black Widow is.

Nog eens, ik heb niks tegen subgenres. Maar als je de top 100 op Willy's of de zwaarste lijst bekijkt? Redelijk kortzichtig. Ofwel word ik oud, ofwel is het enkel jeugd die zo'n lijstjes stemt. Mijn top10 aller tijden is niet eens terug te vinden in die lijsten.

Ge verlegt u horizons blijkbaar helemaal niet wat ge zegt zelf dat ge blijven hangen zijt in de jaren 80. Hoeveel recente muziek hebt ge afgelopen jaar geluisterd? Ik baseer me hier op wat ge zelf nu al 2 keer zegt trouwens e.

Gij gaat af op een populariteitslijstje? En dan zeggen dat andere mensen kortzichtig zijn ja jongen. Denk dat we dan idd kunnen concluderen dat ge oud zijt aant worden, niks mis mee trouwens e, maar schijt dan niet op andere hunne smaak wilt ge? Diversiteit in metal en muziek tout court is nog nooit zo groot geweest.
Het is niet zo dat omdat hier black metal gepost wordt, dat mensen exclusief naar black metal luisteren e, hoop dat je dat zelf wel beseft.

Luister wat dat ge graag wilt, raad aan wat ge graag hoort en denkt dat andere mensen ook zullen van gaan genieten, maar hou de rest van de flauwekul achterwege.

Ik beschouw mezelf als redelijk close minded op muzikaal vlak maar zelfs daar zie ik geen problemen in. Dus ja, er is weinig dat mij kan bekoren buiten metal, so what?

Als we het Frans willen houden

In combinatie met de clip vind ik dit een geniale plaat.
Zonder visualisatie, eerder bizar.

Nog een Dagon geval, zucht.
Serieuze waslijst waarin hij speelt/gespeeld heeft: Vassafor, Qrixkuor, Diocletian, Blasphemy, Ulcerate, Temple Nightside, ...

Diocletian heeft al hun mening subtiel verwoord :unsure: :
274709023-480434893457073-2174411677144051819-n.jpg

Terug
Bovenaan