Agony
Well-known member
Heb mij er ook bewust niet over uitgesproken maar sluit me hier wel bij aan. Voor mij gaat de muziek zeer diep en kan snappen dat dit voor andere mensen niet werkt. Denk dat Amenra altijd hun eigen pad heeft gevolgd en de grote aandacht in de Vlaamse mainstream (Stubru en nominatie MIA's) pas veel later is gekomen. Amenra was dan ook een band die vooral in het begin toch vooral meer credits kreeg in het buitenland dat in België zelf.Ik heb gezien dat hierboven weer een Amenra discussie was, zoals je in mijn lijst ziet ben ik best wel een grote Amenra fan. Maar om kort te zijn, mij interesseert het niet of je Amenra nu goed vindt of niet, ieder zijn smaak, ieder zijn leven. Van die fanatieke fanboys zijn altijd irritant, ik ga nooit mijn smaak proberen opdringen aan andere mensen.
(en al dat artsy fartsy spul rond Amenra boeit mij ook absoluut niet, voor mij draait het puur om de muziek)
Ze zijn alleszins wel oprecht in de emoties die ze in hun teksten en muziek stoppen. Hoor Colin ook graag spreken in interviews over waar amenra voor staat. Een zeer down to earth kerel dat nog steeds zeer toegankelijk is (net zoals de andere van de band trouwens).
Enigste waar ik me aan stoor (als fanboy?) als ze in het publiek luidop praten tijdens de opbouw stukjes van de nummers. De sereniteit en opbouw van spanning met de uitbarsting van een vulkaan is wat zorgt voor de impact.