Metaaldraad

British Steel als hoogst gerangschikte Priest-plaat, Jules. Ouch. :S
breaking-the.gif

Die zouk mij inderdaad eens moeten aanschaffen en dan krijgt die ook wel een plaats
Ik ken die plaat dankzij mijn pa en heb hem hier liggen (vinyl, uit die tijd)! Zelfs met het gekraak en de verschillende haperingen in vooral Victim of Changes (uiteraard, zo'n lekker nummer waar ik een doomriff in hoor) is het zo geweldig om te horen! :cool:

Haha.. de oorzaak van mijn plan om een vinyl collectie te starten...

Ik wou die cd indertijd pre-orderen maar had per ongeluk de vinyl besteld :biglaugh:

Mijn huidige top-4 (heb er nog maar 10, de rest zijn er met klassieke muziek uit de kringloopwinkel)

1) Kludde - In De Kwelm
2) Kanonenfieber - Menschenmülle
3) Heideroosjes - Noisy Fairytales
4) Batushka - Царю Небесный

Op de verlanglijst staan een hoop "must have" Black Metal albums, classic metal platen, de eerste 3 van Wiegedood, ...

Tips om goedkoop aan vinyl te geraken zijn altijd welkom. Zware Metal is bvb moeilijk te vinden in kringloopwinkels...
Op discogs kun je wel nog eens aan een prijsje wat opscharrelen. Ik heb bijna elk album van Endstille op lp en ik heb geen enkel meer dan 20€ betaald. Behalve Lauschangriff, die vind je niet aan een prijsje.
In de meeste gevallen gaat het dan wel over occasies.

En anders moet je vroeg op de hoogte zijn en bij een release bij de rappe kindjes zijn.

Ik ben overigens afgestapt van gekleurde en picture disc platen. Blijkbaar zouden de zwarte iets duurzamer zijn?

Afgelopen maanden dak en zolder gerenoveerd. Gisteren een deel van de opslag in de kelder naar de bergruimte op zolder verhuisd.
Daarbij wat cd's tegen gekomen die ik van plan was te doen. Beetje de box of shame (for some reason heb ik ooit een Staind cd gekocht of gekregen :unsure: ).

Anyway, daar zit de eerste Slipknot tussen. Ondertussen die nog is op gezet. Dat was toch wel een lekker album imo. Nostalgie zal er wel een beetje in meespelen maar toch. I like.

Anyway, daar zit de eerste Slipknot tussen. Ondertussen die nog is op gezet. Dat was toch wel een lekker album imo. Nostalgie zal er wel een beetje in meespelen maar toch. I like.
Die eerste 3 albums zijn gewoon top. Vooral Iowa dan dat 1 van de meest kwade albums ooit moet zijn maar dat debuut klinkt ook nog altijd heel goed vind ik. Niet de puberale stuff dat nu-metal soms kan zijn maar gewoon loeihard gebeuk dat de tand des tijds kan doorstaan.

Zo spijtig eigenlijk dat Paul Gray en Joey Jordinson er niet meer zijn

Afgelopen maanden dak en zolder gerenoveerd. Gisteren een deel van de opslag in de kelder naar de bergruimte op zolder verhuisd.
Daarbij wat cd's tegen gekomen die ik van plan was te doen. Beetje de box of shame (for some reason heb ik ooit een Staind cd gekocht of gekregen :unsure: ).

Iowa en Slipknot heb ik ook op zolder ergens liggen. Stukje jeugdnostalgie. Staind, Puddle of Mudd, Il Nino, Korn, P.O.D., ... no shame here. Ik heb zelfs een singletje van Nickelback ("How you remind me") gevraagd en gekregen van de bomma. Allemaal noodzakelijke stappen in mijn muzikale odyssee.

Het nummer Iowa bij deze opgezet. Héérlijk.

Die eerste 3 albums zijn gewoon top. Vooral Iowa dan dat 1 van de meest kwade albums ooit moet zijn maar dat debuut klinkt ook nog altijd heel goed vind ik. Niet de puberale stuff dat nu-metal soms kan zijn maar gewoon loeihard gebeuk dat de tand des tijds kan doorstaan.

Zo spijtig eigenlijk dat Paul Gray en Joey Jordinson er niet meer zijn
Net Slipknot en Iowa achter de rug. Ben het met je eens: da's echt harde, kwade muziek. Pretendeert ook niet veel anders te zijn.
Ik vind het echt nog wel goed. Zelfs als niet kwaad op de wereld zijnde puber :)

Edit:
Iowa en Slipknot heb ik ook op zolder ergens liggen. Stukje jeugdnostalgie. Staind, Puddle of Mudd, Il Nino, Korn, P.O.D., ... no shame here. Ik heb zelfs een singletje van Nickelback ("How you remind me") gevraagd en gekregen van de bomma. Allemaal noodzakelijke stappen in mijn muzikale odyssee.

Het nummer Iowa bij deze opgezet. Héérlijk.
Bwa, toch een beetje schaamte bij Staind :p
Rond die tijd (begin jaren 2000) via mijn schoonbroer wat meer extreme metal leren kennen en die nu metal wave maar deels meegepikt. Een paar van die CD's heb ik hier nog wel liggen maar die zijn ni zo intens beluisterd als andere dingen.

Nu dus aan Slipknot bezig. In die doos zat ook Limp Bizkit.. mssn dat ik die ook nog wel eens op leg :p+

Nog even meegeven dat Slipknot wel twee keer live heb gezien en dat dat wel een hele belevenis was. Beide keren echt een top show!

Laatst bewerkt:
Iowa wat een hersenloze brul plaat....
De self titled Slipknot album (eerste) kon ik wel nog min of meer appreciëren en was vernieuwend, maar al bij al vrij snel afgekicked van die hype die slipknot was toen.
subliminal verses en wat er volgde amper nog beluisterd. al stonden daar wel nog top tracks op (de vermillions, snuff....)

geef mij dan nog maar eens ILL NINO . wat een heerlijke mix tussen braziliaans invloeden en engels. awesome. ik moet dringend eens die albums terug boven halen. maar vooral Revolution/revolucion was heerlijk.

beetje als POD, maar net iets harder.

Ik weet nog dat mijn moeder niet zo content was toen ik "PEOPLE = SHIT" op mijn schoolrugzak naaide. :unsure:
jep, wat een belachelijke titel. Ik weet nog dat er zo'n hype was om daar t-shirts van waren.... wie draagt nu zoiets. kan je evengoed "i am shit" dragen.
Ach slipknot is al altijd een karikatuur van zichzelf geweest, het had al altijd iets van zelfspot rond zich. iets voor pissed off teens die zich niet begrepen voelen imo.

jep, wat een belachelijke titel. Ik weet nog dat er zo'n hype was om daar t-shirts van waren.... wie draagt nu zoiets. kan je evengoed "i am shit" dragen.
Ach slipknot is al altijd een karikatuur van zichzelf geweest, het had al altijd iets van zelfspot rond zich. iets voor pissed off teens die zich niet begrepen voelen imo.
Vandaar de populariteit.

Ill Nino zeg, nog zo'n 13 in een dozijn middelmatige nu-metal/metalcore bandjes. Spineshank enzo doet ook wel nog een belletje rinkelen.

Net Slipknot en Iowa achter de rug. Ben het met je eens: da's echt harde, kwade muziek. Pretendeert ook niet veel anders te zijn.
Ik vind het echt nog wel goed. Zelfs als niet kwaad op de wereld zijnde puber :)
Exact. Die 2 daarna zijn een drop in kwaliteit zeker the gray chapter maar we are not your kind is wel terug een goeie plaat. Niet zo kwaad en beukend als die eerste 3 maar wel een meer volwassen plaat die er best mag zijn

Terug
Bovenaan