Metaaldraad

Hypocrisy ooit eens gezien in het voorprogramma van Dimmu Borgir. Niet slecht, maar ik vond het wat generisch klinken. Zo een typische "zware metalband" van Nuclear Blast. Sound doet me bij momenten trouwens wat denken aan Amon Amarth, of trek ik die band er wat met de haren bij?

Check eens de Hypocrisy albums Penetralia en Obsculum Obscenum 😍
Ironisch genoeg zijn dat de albums waar Tägtgren nog niet op zong, maar ik vind dat wel veruit hun beste albums.
Ik vind Tägtgren wel een geweldige zanger, maar de albums waar hij op zingt, daar staan hier en daar enkele nummers op die ik heel goed vind, afgewisseld met idd zeer generische rommel. Maar die eerste albums zijn toppers binnen de rauwe death metal.
Blijft wel een band die ik graag nog eens live wil zien, hun setlists bestaan imo vooral uit goeie nummers.

Hypocrisy ooit eens gezien in het voorprogramma van Dimmu Borgir. Niet slecht, maar ik vond het wat generisch klinken. Zo een typische "zware metalband" van Nuclear Blast. Sound doet me bij momenten trouwens wat denken aan Amon Amarth, of trek ik die band er wat met de haren bij?

Muzikaal vind ik die vergelijking zeker niet ver gezocht, en Hypocrisy is (net als Amon Amarth) ook totaal niet bijzonder op muzikaal vlak. Vrij generische melodeath idd, met hier en daar een paar uitschieters. Het grote verschil is dat Peter Tägtgren zowel live als in de studio de vloer aanveegt met Johan Hegg en 99% van alle andere death metal vocalists, wát een stem.

De beste introductie tot Hypocrisy is imo het live album Hell Over Sofia. Als ge dan niet mee zijt, zijt ge niet mee.

Vandaag komt het nieuwe Carcass album uit.
Als het het niveau haalt van de vorige ben ik heel content.

Ten tijde van de purtanical.... tour?

Nostalgie. Als ik mij niet vergis met oceans of sadness int voorprogramma.
Ten tijde van Hof ter lo had ge der toch memorabele events (xmass en no mercy fest)
Geen Oceans of Sadness, maar Norther! Concert was op 4 oktober 2003, zie ik op Google. Verdorie, dat is al 18 jaar geleden. :eek:

En dat is dus wat later dan de Puritanical ... tour, want dat album is in 2001 uitgekomen.

Meh, Sportpaleis. Ik begrijp ook wel dat die mannen niet meer in De Vooruit komen spelen maar voor mij hoeven die grote zalen echt niet meer, alleen maar miserie. Dan pik ik zoiets honderd keer liever mee op een festival tussen pot en pint.

Yes ik zit hier ongeduldig af te wachten wanneer de tickets voor Tool @ Ziggodome verkocht worden.
No way dat ik naar het Sportpaleis ga. Toen ik Tool paar jaar geleden zag in Ziggodome, zo'n geluid heb ik nog nooit meegemaakt, ongelofelijk. Daar rij ik met plezier een eindje verder voor.

Meh, ik verkies dan toch nog altijd sportpaleis boven een massa-festival.
Ziggodome zal ongetwijfeld ook wel beter zijn (nederlandse zalen zijn over het algemeen wel beter heb ik soms de indruk), maar ik heb geen zin om 3u te rijden voor Tool, zo graag wil ik ze nu ook weer niet zien :unsure:
of mag ik meerijden :unsure:

Voornaamste wat ik mij herinner van de Ziggodome is dat veel te kleine rokerskot dat ze daar hebben, Auschwitz was er waarlijk niets tegen.
(Ik rook zelf niet eens maar mijn gezelschap toen helaas wel, ik denk dat die 5 minuten daar mijn leven met een jaar of 10 hebben ingekort :help: ).

Op zich is het geluid en de beleving in een zaal, zelfs Sportpaleis, beter dan op een festival, maar het is toch een heel gedoe (en duur!) voor ochottekes één band en met wat sjans een acceptabel voorprogramma. Ook qua parking, pintjes halen, instroom en uitstroom in de zaal, etc... Elke keer ik mij laat ompraten om toch nog eens naar band X of band Y te gaan in grote zaal Z beklaag ik mij dat achteraf, terwijl op een festival ik er meestal toch al ben en het een hele kleine moeite is om snel eens te gaan kijken, achteraan leunend op de toog. Vind ik heerlijk zo, maar Tool heb ik nog niet kunnen meepikken helaas.

Zo zie je maar hoe ervaringen kunnen verschillen :p voor mij was Tool @ Ziggodome zo geweldig dat ik zonder twijfel nu terug tickets zal bestellen.
@Obi-Jan als ik er voor jou moet mee bestellen, laat dat dan maar weten. Misschien gaan we wel met te veel zijn voor 1 auto maar dat zien we dan wel 😅

Het liefst zie ik een band in een kleinere zaal, zoals Trix. En daar misschien nog het liefst op die kleinere zaal op de eerste verdieping. Maar een Tool zie ik daar niet meer geprogrammeerd staan.

Het liefst zie ik een band in een kleinere zaal, zoals Trix. En daar misschien nog het liefst op die kleinere zaal op de eerste verdieping. Maar een Tool zie ik daar niet meer geprogrammeerd staan.
Dat is ook mijn voorkeur. Ik hecht zeer veel belang aan de beleving van de muziek en geluidskwaliteit, dus festivals zijn al lang niks meer voor mij. Te veel volk, te veel chaos, te warm of te koud of te nat, te veel rechtstaan, slecht geluid, te veel slechte muziek, of goeie bands die op hetzelfde moment spelen, etc 😆
Trix/AB/013 > kleine zalen > café/jeugdhuizen > gigantische zalen/arena's > festivals.
Er gaan al rare dingen moeten gebeuren om mij nog eens naar Vorst of het Sportpaleis te moeten krijgen. Ziggo trek ik mij dus veel minder aan omdat ik daar het beste geluid van mijn leven ervaarde. Alleen de afstand is een minpunt.

Ik vraag me toch ook af wat de complexe sound van Tool gaat geven in die gammelbak daar in Merksem...
Persoonlijk vind ik geen hol aan die band maar ik kan me inbeelden dat zoiets wel veel beter tot zijn recht komt in een zaal dan op een festivalweide. Mocht ik fan zijn khad toch ook naar Amsterdam getrokken ipv naar Antwerpen.

Ik vraag me toch ook af wat de complexe sound van Tool gaat geven in die gammelbak daar in Merksem...
Persoonlijk vind ik geen hol aan die band maar ik kan me inbeelden dat zoiets wel veel beter tot zijn recht komt in een zaal dan op een festivalweide. Mocht ik fan zijn khad toch ook naar Amsterdam getrokken ipv naar Antwerpen.
Ik heb Tool ooit gezien in de Brabanthal van Leuven en het geluid was uitmuntend. Met de juiste mensen is het wel degelijk mogelijk, ook in een bunker.
Voorprogramma was toen peak Mastodon, want Leviathan was net uit. Daar was het geluid zó slecht dat ik er een beetje van moest wenen.

Edit: 95 EURO VOOR EEN TICKET???
Goed zot. What the hell.

Laatst bewerkt:
Ik heb Tool ooit gezien in de Brabanthal van Leuven en het geluid was uitmuntend. Met de juiste mensen is het wel degelijk mogelijk, ook in een bunker.
Voorprogramma was toen peak Mastodon, want Leviathan was net uit. Daar was het geluid zó slecht dat ik er een beetje van moest wenen.

Edit: 95 EURO VOOR EEN TICKET???
Goed zot. What the hell.
8 November 2006 in Leuven 10 November in Vorst Nationaal.
Het geluid was idd beter in Leuven dan Vorst.
Wel zin om te gaan volgend jaar maar qua geluid hoor ik niet veel goeds over het sportpaleis. Lang geleden dat ik er nog ben geweest.

Er zijn verschillende prijzen :

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan