Metaaldraad

Deze mannen staan geprogrammeerd op Steelfest volgend jaar. Ondertussen serieuze hetze aan de gang omwille van de programmatie van verschillende NSBM bands waaronder deze SW, Graveland, ...
Oa Sodom zou al afzeggen. Organisatie wil voorlopig (nog) niet plooien.

Deze mannen staan geprogrammeerd op Steelfest volgend jaar. Ondertussen serieuze hetze aan de gang omwille van de programmatie van verschillende NSBM bands waaronder deze SW, Graveland, ...
Oa Sodom zou al afzeggen. Organisatie wil voorlopig (nog) niet plooien.
Sodom heeft inderdaad afgezegd. Plooiers. Satanic Warmaster wordt hier en daar wel eens als NSBM beschouwd, maar dat ontkent de bezieler. In Finland is dat best een grote naam. Nokturnal Mortum staat er ook op, maar die hebben hun NSBM-verleden afgezworen (al is dat allemaal relatief omdat ze vrij actief zijn in de nationalistische scène in Oekraïne waar wel eens wordt gedweept met nazitoestanden). En dan is er Graveland. Drie bands. Ik vind het wat opgeklopte onnozelheid.

Discussie wordt o.a. op Reddit gevoerd: Antifascist Black Metal Network: on the Steelfest

Laatst bewerkt:
Volgens die subreddit blijven er toch maar een handjevol black metal bands over waar je nog naar "mag" luisteren :laugh:
lijkt me maar vervelend, bij elke nieuwe band die je ontdekt eerst een hele background check doen of je er wel naar mag luisteren.

Volgens die subreddit blijven er toch maar een handjevol black metal bands over waar je nog naar "mag" luisteren :laugh:
lijkt me maar vervelend, bij elke nieuwe band die je ontdekt eerst een hele background check doen of je er wel naar mag luisteren.
"My god what a bunch of whining bitches in this thread" is een accurate samenvatting.

We spelen op Desertfest 🥳

241061177_2318058348324626_8775772896998450030_n.jpg

Niet op de Desertfest in Gent? :(

Op de Desertfest in Gent hebben 3 van de 5 bevestigde namen namelijk gecancelled dus ze hebben nog wel een plaatsje vrij denk ik :')

Niet op de Desertfest in Gent? :(

Op de Desertfest in Gent hebben 3 van de 5 bevestigde namen namelijk gecancelled dus ze hebben nog wel een plaatsje vrij denk ik :')
Nee, enkel Antwerpen. Wolves in the Throne Room heeft helaas ook gecanceld. Zal wel niet de laatste band zijn, vrees ik.

De nieuwe van Peste Noire is ook dik de moeite. Zeer zeker: controversiële band, maar zéér eigenzinnig en boeiend.

Laatst bewerkt:
Ik vond hun vorige album zodanig wansmakelijk slecht dat ik echt geen zin meer heb om ze nog een kans te geven. :lol:

La Sanie des siècles blijft hun enige echt goeie album imo.

De nieuwe van Peste Noire is ook dik de moeite. Zeer zeker: controversiële band, maar zéér eigenzinnig en boeiend.
Zeker eigenzinnig en dat leidt dat boeiende muziek, maar er zitten toch ook fameuze missers in hun repertoire. Je kan geen omelet maken zonder eieren te breken, dus dat kan ik ze wel vergeven.
Qua visualisatie van het geheel krijgen ze van mij wel alle punten.

Ik vraag me nog altijd af tot op welke hoogte je Peste Noire serieus moet nemen.

Ondertussen al een stuk of 5x afgespeeld. Is een plaat die groeit na een aantal luisterbeurten.
Mss een waardige vervanger voor op steelfest :biglaugh:.

Soit on in het franse obscure te blijven, Baise Ma Hache brengt dit jaar ook nog nieuw materiaal uit

Terug
Bovenaan