Metaaldraad

Zijn er hier nog mensen die dit weekend naar Samhain fest in Trix gaan?

Ik zal er zaterdag wel zijn, zondag moet ik paaseitjes gaan zoeken met de kinderen :unsure:
wel een dikke line-up zaterdag: Ashenspire, Esoteric, Hexvessel, Aluk Todolo, Hellhammer Triumph of Death, Mysticum, Five the Hierophant :feelsgood:

Ja, dit jaar beide dagen. Vorig jaar maar 1 dag geweest maar nu vond ik op beide dagen wel genoeg interessante bands.

Alleen al voor Esoteric ging ik sowieso, sublieme live band... Benieuwd naar Mysticum, nog niet live gezien. Mutterlein klinkt ook speciaal, in positieve zin.
De zondag vooral Wolvennest, Blackbraid en Rotting Christ - al is Lamp of Murmuur wel iets dat me live stukken meer aanspreekt dan digitaal.

Ja, dit jaar beide dagen. Vorig jaar maar 1 dag geweest maar nu vond ik op beide dagen wel genoeg interessante bands.

Alleen al voor Esoteric ging ik sowieso, sublieme live band... Benieuwd naar Mysticum, nog niet live gezien. Mutterlein klinkt ook speciaal, in positieve zin.
De zondag vooral Wolvennest, Blackbraid en Rotting Christ - al is Lamp of Murmuur wel iets dat me live stukken meer aanspreekt dan digitaal.
Mysticum is live een beleving. :laugh: Kan het alleen maar aanraden.
Blijkbaar ook de laatste kans om ze nog live te zien.

Mysticum is live een beleving. :laugh: Kan het alleen maar aanraden.
Blijkbaar ook de laatste kans om ze nog live te zien.

Had ik ook al een paar jaar geleden van een vriend gehoord. En op dat moment staan er toch geen andere bands geprogrammeerd dus geen moeilijke keuzes te maken.

Wat vond je van de groepen zaterdag?
over het algemeen wel goed tot zeer goed!
Enkel bij Esoteric vond ik het geluid wel zeer slecht jammer genoeg.
Verder zeker wel genoten van Ashenspire (al stonden de vocals hier ook wel wat te stil), Aluk Todolo, Hexvessel, Hellhammer en Mysticum. Al vond ik Mysticum de vorige keer wel beter, dan hadden ze van die grote pilaren om op te staan en veel meer epilepsie-inducing lichteffecten :hakkuh:
Panopticon ook gezien, maar kon me minder boeien precies, weet niet goed waarom maar het klikte niet voor mij.

Wel niemand in Esoteric longsleeve gezien! Wat vond jij ervan?

over het algemeen wel goed tot zeer goed!
Enkel bij Esoteric vond ik het geluid wel zeer slecht jammer genoeg.
Verder zeker wel genoten van Ashenspire (al stonden de vocals hier ook wel wat te stil), Aluk Todolo, Hexvessel, Hellhammer en Mysticum. Al vond ik Mysticum de vorige keer wel beter, dan hadden ze van die grote pilaren om op te staan en veel meer epilepsie-inducing lichteffecten :hakkuh:
Panopticon ook gezien, maar kon me minder boeien precies, weet niet goed waarom maar het klikte niet voor mij.

Wel niemand in Esoteric longsleeve gezien! Wat vond jij ervan?

Ja, Esoteric heb ik al in veel andere zalen met beter geluid gezien.

We hebben op de kleine podia precies altijd andere groepen uitgekozen :biglaugh:

Over het algemeen wel genoten van beide dagen, op dag 1 nog altijd blij met Esoteric (zelfs met minder geluid en door omstandigheden een 5-string bass), Naxen, Mutterlein (speciaal in positieve zin, wel teveel opeen gepakt in dat kleine café) en Hulder.
Mysticum vond ik OK maar door de korte nummers die toch behoorlijk goed op elkaar gelijken en het gebrek aan menselijke drummer was een uur wel voldoende :)

Op dag 2 was Wolvennest een goed begin, Der Weg Einer Freiheit een aangename verrassing (met die naam verwachtte ik meer gothic metal, iets softer dus), Blackbraid en Rotting Christ goed en enthousiast als altijd. En The Body is een belevenis live, de meest headbang-waardige drone die ik al gezien heb, ook al mocht de stem voor mij feller zijn.

Naar gewoonte nog eens de zwaarste lijst aan het beluisteren
Slipknot had op 1 april een tekst gepost waarbij ze zogezegd de samenwerking met Eloy Casagrande stopgezet hadden. Na enkele uren was dat weer weg, een foute 1 april grap. Tijdens De Zwaarste Lijst op Studio Brussel zei Andries Beckers na Wait And Bleed van Slipknot dat ze ondertussen ook de samenwerking met hun drummer hadden stopgezet. Dude, check your sources. 't Is niet het enige vreemde dat hij die dag gezegd heeft.

Niemand naar Gullegem Metal Fest geweest afgelopen weekend? :woohoo:

Halfweg de laatste At The Gates. Een eresaluut of komt er toch een nieuwe zanger, wie zal het zeggen?

Maar vast staat dat dit echt wel sterk is. Retehard maar nog altijd melodieus zonder de razernij te verliezen. Lindberg die nog een keer alles geeft en At The Gates die laten horen dat ze het nog altijd kunnen. Ja dit is een topper.

Lindberg is de eerste muzikant die ik live gezien heb dat er niet meer is dus ergens steekt deze wel.

Alleen jammer dat het blijkbaar volledig met AI is gemaakt.

Daar verschiet ik ook wel van en inderdaad jammer. Van de drums had ik nu wel verwacht dat dat een drumcomputer ging zijn, maar ik zou niet gedacht hebben dat je volledige black metal nummers met AI kan maken, lijkt me nu niet direct het genre waar zo'n software zich op focust :p

Nieuwe single van Emptiness bij wijze van promotie voor het nieuwe album.

Lijkt me dat ze terug keren naar de 'Not for Music' en 'Nothing but the Whole' sound.

Laatst bewerkt:
Nieuwe Darkthrone uit vandaag

Ze gaan nooit meer over de oude trilogie raken, maar ze kunnen er wel een oud geluid in houden.

Nieuwe Darkthrone uit vandaag

Ze gaan nooit meer over de oude trilogie raken, maar ze kunnen er wel een oud geluid in houden.
Ik vind hem wel goed, klinkt nog altijd vuil en het is onmiskenbaar Darkthrone. Darkthrone blijft toch zijn karakter behouden door al die jaren heen en ik moet zeggen dat ik geen enkel slecht album heb gehoord. Wel een aantal die me minder boeien, maar liever dat dan altijd maar dezelfde soort muziek maken.

Van alle albums vind ik A blaze in the northern sky nog altijd het strafste. Ranzig en ongepolijst met schwung.

Terug
Bovenaan