Metaaldraad

Dit nieuws zorgt er imo voor dat de originele band geschrapt mag worden uit dit topic en de "nieuwe" er misschien wel in mag.
Anders Nyström verlaat Katatonia. Blijkbaar omdat hij en Renske het er niet over eens geraken om de oudere nummers nog live te spelen.

Als ik het goed verstaan heb zal Katatonia enkel nog nummers spelen van hun latere proggy albums en met wat sjans start Blackheim zijn eigen band op en gaat hij eens een toertje doen met nummers van oa Brave Murder Day en Viva Emptiness.
Aangezien de laatste platen mij minder en minder boeide is dit mogelijks goed nieuws.

Dit nieuws zorgt er imo voor dat de originele band geschrapt mag worden uit dit topic en de "nieuwe" er misschien wel in mag.
Anders Nyström verlaat Katatonia. Blijkbaar omdat hij en Renske het er niet over eens geraken om de oudere nummers nog live te spelen.

Als ik het goed verstaan heb zal Katatonia enkel nog nummers spelen van hun latere proggy albums en met wat sjans start Blackheim zijn eigen band op en gaat hij eens een toertje doen met nummers van oa Brave Murder Day en Viva Emptiness.
Aangezien de laatste platen mij minder en minder boeide is dit mogelijks goed nieuws.
Ja toen ik die paragraaf over het oude materiaal las, begonnen mijn ogen te blinken :drool: voor mij is deze aankondiging alleen maar goed nieuws, want Katatonia is al lang dood in mijn ogen. Ik hou niet van de albums die na TGCD kwamen en ik hou er nog minder van dat ze live meer en meer enkel recente nummers speelden.

Laatste albums van Katatonia konden mij ook al niet meer boeien, dus inderdaad benieuwd wat Blackheim nu gaat doen.

@Cerulean misschien wil Blackheim wel meedoen met je Brave Murder Day idee, hij is nu toch beschikbaar :unsure:

Laatste albums van Katatonia konden mij ook al niet meer boeien, dus inderdaad benieuwd wat Blackheim nu gaat doen.

@Cerulean misschien wil Blackheim wel meedoen met je Brave Murder Day idee, hij is nu toch beschikbaar :unsure:
Een vriendin die Blakkheim persoonlijk kent had mijn covers naar hem doorgestuurd en hij zei althans onder de indruk te zijn, maar dat zal wel uit beleefdheid geweest zijn 🥲

Wil dat dan ook zeggen dat ze niet meer op Graspop staan dit jaar?
Katatonia gaat gewoon door met de huidige lineup. Blakkheim zat al een tijdje niet meer in de live lineup maar het was tot nu toe nog niet duidelijk waarom. Enige oprichtende bandlid is nu Jonas.

Voor wie het smaken kan, Wulkanaz heeft een nieuw album uit.
Verwacht u niet aan een gepolijste belevenis. Maar het is wel vrij intens.

Nieuwe Teitanblood in maart.
Toch wel de release waar ik het meest naar uitkijk. Hopelijk keren ze terug naar de "Death" stijl.
a0586164783_65

Ik ben benieuwd, straks eens beluisteren!

Terug
Bovenaan