Metaaldraad

Ik heb em nog niet live gezien dus over kwaliteit kan ik niet oordelen. Erger mij meer aan het duivenkot dat Megadeth is. Zeg wat ge wilt over Metallica, Anthrax en Slayer maar al bij al zijn die line ups nog vrij consistent gebleven.
Die andere 3 namen zijn dan ook bands, terwijl Megadeth de etalage is van Mustaine zijn onvoorstelbaar narcistische ego. Er is niemand in de metal die ik zo verafschuw en respecteer tegelijk. Heeft echt meesterwerkjes gemaakt, maar hij is een enorme lul.

Laatste 2 keer dat ik Megadave bezig zag had hij er wel terug zin in.
Hij ziet er vreselijk slecht uit de laatste jaren maar zijn stem is op zich niet slechter geworden en zijn speelvreugde lijkt ook wel terug. De Disturbed fans gaan dus wel degelijk een goeie gitarist aan het werk zien.

Nieuwe Teitanblood in maart.
Toch wel de release waar ik het meest naar uitkijk. Hopelijk keren ze terug naar de "Death" stijl.
a0586164783_65

Ik geloof normaal niet in guilty pleasures omdat ik gewoon luister naar wat ik goed vind, maar heb hier voor het eerst in 15 of 20 jaar nog eens Children of Bodom's 2de en 3de albums opgelegd, en dat zijn toch platen die tegelijk heel erg cringey maar toch heerlijk zijn 😆

Ik geloof normaal niet in guilty pleasures omdat ik gewoon luister naar wat ik goed vind, maar heb hier voor het eerst in 15 of 20 jaar nog eens Children of Bodom's 2de en 3de albums opgelegd, en dat zijn toch platen die tegelijk heel erg cringey maar toch heerlijk zijn 😆
Haha, ik ben die platen ook aan het herontdekken via een trip down memory lane want die heb ik destijds grijsgedraaid. Something Wild, Hatebreeder en Follow The Reaper zijn best nog wel oké.

Gisteren eindelijk Marduk live kunnen zien. Strakke set, al vind ik de stem té luid in de geluidsmix. Enkel vrij recente nummers. Mortus was ook nogal aan het worstelen met zijn microfoon. The Blonde Beast is best een dansbaar nummer, haha.

En ook Ancient Rites, ook al had ik de laatste jaren wel wat kansen om die te zien. Verrast van de energieke set, gezien de recente gezondheidsproblemen van Gunther maar het zat allemaal goed in elkaar. Volgende keer probeer ik ze zeker nog eens mee te pikken, want die band heeft me toch mee getrokken in de black metal wereld.

Buiten dat vond ik Doodswens ook wel een verrassing. Hier en daar zie je toch meer vrouwen opkomen in de black metalwereld. Op Unholy Congregation 2023 vond ik Pale Spektre héél sterk. Wel een irritante bandnaam om op te zoeken op internet, want je krijgt meteen de melding dat je hulp kan zoeken enzoverder ...

Laatst bewerkt:
Fameus onder de indruk van Havukruunu.

En ondertussen ook het volledige Ad Hominem album beluisterd. Met zulke titels zijn ze inderdaad "proudly banned from all digital audio platforms".
De teksten heb ik nog niet bezien, maar muzikaal is het wel een verbetering.

Blijkbaar zou Entombed terug in de studio zitten.
Hier ben ik wel heel benieuwd naar eerlijk gezegd. Het gerucht zou zijn dat het terug met Nikke op zang zou zijn dus ik hoop dat ze ook richting Clandestine gaan ipv hun death n roll. Die was leuk maar een old school Entombed album zou toch nog net iets cooler zijn.

Blijkbaar zou Entombed terug in de studio zitten.
Hier ben ik wel heel benieuwd naar eerlijk gezegd. Het gerucht zou zijn dat het terug met Nikke op zang zou zijn dus ik hoop dat ze ook richting Clandestine gaan ipv hun death n roll. Die was leuk maar een old school Entombed album zou toch nog net iets cooler zijn.
Die eerste twee zijn zalig is de rest ook goed?

Ik ken enkel 'Left Hand Path' van Entombed, dat was nog wel ok denk ik, al is het jaaaaaren geleden dat ik er nog eens naar geluisterd heb :unsure:

Misschien nog eens opzetten se.

Ik ken enkel 'Left Hand Path' van Entombed, dat was nog wel ok denk ik, al is het jaaaaaren geleden dat ik er nog eens naar geluisterd heb :unsure:

Misschien nog eens opzetten se.
Clandestine ligt in dezelfde lijn en is imo nog sterker.
Maar van die jaren '90 Stockholm death metal is wel mijn favoriete genre dus ik ben wss wat biased :)

Terug
Bovenaan