Metaaldraad

Al wie nog twijfelt om volgende week zondag naar The Halo Effect - Pain te gaan in Trix: doen!
Zaterdag in Keulen geweest omdat ik nu zondag niet kan. Peter is in form en nog gekker dan anders en THE is fantastisch nu ze genoeg materiaal hebben voor een headliner set.

Al wie nog twijfelt om volgende week zondag naar The Halo Effect - Pain te gaan in Trix: doen!
Zaterdag in Keulen geweest omdat ik nu zondag niet kan. Peter is in form en nog gekker dan anders en THE is fantastisch nu ze genoeg materiaal hebben voor een headliner set.
Vindt het op plaat wel al best sterk ja. Goeie balans tussen stevig en melodieuz maar wel meer punch dan In Flames (waar ik echt geen fan van ben)

Vindt het op plaat wel al best sterk ja. Goeie balans tussen stevig en melodieuz maar wel meer punch dan In Flames (waar ik echt geen fan van ben)
Heeft veel weg van oudere In Flames imo. Ik vind hun debuut eigenlijk een logischer vervolg op Clayman dan Reroute To Remain ooit was.
Maar het is idd wel net iets snediger. Stanne's vocals zijn ook iets bruter dan die van Friden, dat helpt ook.

Zal het maar eens een kans geven, want op papier is Opeth een band die me zou moeten bevallen maar dat heeft het dus nooit gedaan.
Dat nieuwe album is IMO best ok, maar ik vind dat het wat overschat wordt omdat iedereen mega gehyped was door de terugkomst van de growls. Voor mij blijft hun vorige album, In Cauda Venenum, hun beste werk (in het Zweeds dan wel!). De laatste 3 nummers op dat album zijn gewoon perfectie!

Oh ja, en meer Morningrise-liefde mag altijd. Zeker niet hun beste album en al helemaal niet qua productie maar voor mij is dit uber-nostalgie. Ik kreeg dat album doorgespeeld van een vriend die het overgenomen had op cassette voor mij. Er ging een nieuwe wereld voor mij open, uuuuuuuren heb ik daar naar zitten luisteren. Dat blijft een grote nostalgietrip! To bid you farewell mag afgespeeld worden op mijn begrafenis.

Oh ja, en meer Morningrise-liefde mag altijd. Zeker niet hun beste album
1737489730893.gif

Ticket voor zondag is al ruime tijd binnen maar fijn om te lezen dat het zo goed was!

Wel ja, de cleane stukken zijn heel catchy en zijn eigenlijk nog het beste. De metalcorestukken beuken er wel in maar vind ik maar middelmatig. En dan heb je nog die elektronische stukken die soms wel oké zijn.

Als ik Hypa Hypa hoor laat ik het wel opstaan, dat vind ik nog altijd hun beste nummer.

Ben eigenlijk grote Behemoth fan maar het is allemaal heel erg "cringe" met hun songtitels en teksten. Om nog niet te spreken over de social media van Nergal.

En van deze band was ik dan weer geen fan maar dit vind ik nu tijdens de 2de luisterbeurt wel gewoon een steengoed album.
Als ontdoopte kan ik er nog wel goed mee lachen maar op social media volg ik hem ook al niet. Vooral fan van The Satanist, rest ken ik minder.

Misschien dan toch eens die Harakiri checken. Ik ben niet de grootste black metal fan maar maandag Deafheaven hun Sunbather ontdekt, dus misschien toch eens proberen.

Voor de liefhebbers van Progressive: Scardust heeft nog maar eens een buitenissig & intrigerend pareltje geproduceerd

Ik ben Patty Hurdy Gurdy intussen nog steeds dankbaar voor de introductie:

Ps: de Powermetalliefhebbers hier hebben vast de majestueuze nieuwe van Majestica niet onder de radar laten passeren neem ik aan
:music:

Terug
Bovenaan