Amenra is ongelofelijk overrated en gehyped. De trouwe horde fans, een kudde schapen. Daarmee zeg ik niet dat ze slecht zijn hoor, Mass IV vind ik hun hoogtepunt (en dus effectief een goed album). Maar om zo vaak in de top 666 te staan? Alsjeblieft zeg. Zonder Neurosis en Isis was er niet eens een Amenra, maar daar staat geen enkel nummer van in de lijst. Alles wat Amenra doet, hebben Neurosis en Isis al eerder gedaan, en vaak beter. Heel die debiele show met vleeshaken ga ik dan ook nooit snappen. Speel gewoon uw muziek en doe niet zo dramatisch.
Dat Cult of Luna dan bv geen kans maakt om in de lijst te staan, is al helemaal een schande, die hebben enkele van de beste albums van de laatste jaren gemaakt, terwijl ik eigenlijk niet eens zo'n fan ben van dat genre. Maar ik vind dat echt eindeloos beter dan Amenra.
Ik gun het Belgische bands echt van harte dat ze in deze lijst staan, maar het beperkt zich te veel tot buitenproportionele hypes waardoor enkele bands er een absurd aantal keer in staan.