Metaaldraad

Ik ben de laatste tijd nogal into instrumentale metalsongs zoals bv. Meshuggah - They Move Below of Russian Circles - Geneva.

Nu was ik terstraks op YT wat aan het rondzoeken naar gelijkaardige songs en bands maar ik vind die precies moeilijk. Als iemand iets kan aanraden van bands of songs zou ik het graag horen van jullie!

Ik ben de laatste tijd nogal into instrumentale metalsongs zoals bv. Meshuggah - They Move Below of Russian Circles - Geneva.

Nu was ik terstraks op YT wat aan het rondzoeken naar gelijkaardige songs en bands maar ik vind die precies moeilijk. Als iemand iets kan aanraden van bands of songs zou ik het graag horen van jullie!
Karma To Burn

Nu pas ontdekt, maar heeft, zeker wat vocals betreft, heel wat weg van Paragon Impure en dat is toch een fantastische referentie in dit land.

Nu pas ontdekt, maar heeft, zeker wat vocals betreft, heel wat weg van Paragon Impure en dat is toch een fantastische referentie in dit land.
Live heel plezant, kan ik je zeker aanraden. En die 'geroepen' stijl van vocals, you love it or you hate it :)

Hun laatste album heeft hier al menig rondje gedraaid.

In augustus ben ik op vakantie geweest in Zweden. We vertrokken zondag van het weekend van Alcatraz. Bleek dat Marduk bij ons op het vliegtuig zat. Ik herkende Morgan Håkansson. In de tijd rond Panzer Division Marduk volgde ik ze wel een klein beetje, ook op Graspop gezien rond die tijd.

Enfin, door ze daar tegen te komen besloot ik eens op te zoeken wat Marduk tegenwoordig nog voorstelt (toch nog heel wat blijkbaar). En ben ik vervolgens in een black metal rabbit hole terechtgekomen. Ik ken wel wat van die scene maar zeker de laatste 15 jaar weinig aandacht aan het genre gegeven. Maar de laatste weken wel enkele hele coole dingen geluisterd, ik denk daarbij aan The Ruins Of Beverast. Ook oude dingen als Burzum, Mayhem en Darkthrone ben ik met hernieuwde interesse weer aan het luisteren.

Ben nu ook de documentaire Helvete - historien om norsk black metal aan het bekijken (enkel nog aflevering 4 te gaan).

Deze is hier misschien al ooit aan bod gekomen? Maar vind het zelf wel een interessante zit. Als gitarist vond ik het stukje met die kerel van Thorns heel leuk, met name zijn uitleg over hoe bepaalde guitarsounds/-stijlen tot stand zijn gekomen. Ook het stukje over de opnames van vele black metal albums in de Grieghallen was heel tof. Meest indrukwekkend zijn misschien echter de gesprekken met het jongere broer van Dead van Mayhem.

Grappig hoe zo een toevalligheid kan leiden tot een grote shift in je muzikale beleving. Mijn vrouw en kinderen zijn er ondertussen al lang klaar mee :D

Laatst bewerkt:
In augustus ben ik op vakantie geweest in Zweden. We vertrokken zondag van het weekend van Alcatraz. Bleek dat Marduk bij ons op het vliegtuig zat. Ik herkende Morgan Håkansson.
Haha random encounters. Doet mij denken aan mijn vakantie dit jaar in Zweden waar we in een random ICA (equivalent van een Carrefour) de zanger van Ghost met zijn gezin zagen. Ik kon het niet geloven, zo toevallig. In een grootwarenhuis aan de Stockholmse Scherenkust (hij woont zelf in Linköping, geloof ik. Een heel eind van Stockholm).
Uiteindelijk kon ik hem nadien met zekerheid identificeren aan zijn tatoeages.

Zonder duidelijke aanleiding ben ik deze week een aantal platen aan't herontdekken van Hydra Head Records (RIP). Ik ben niet echt een metalhead maar dat was wel een label dat albums uit bracht met een grotere kans dat ze up my alley waren. De coolere metal, als het ware (grapje). Isis, Pelican, Cave In, Botch, Jesu, Harvey Milk waren toen (en zijn nog steeds) allemaal mijn ding.

Beetje een dwaze vraag maar zijn er nog wat verborgen pareltjes op HH die echt de moeite waren?

Onlangs hier gepasseerd om een idee te geven wat ik zoal gehoord heb:
Torche - Meanderthal
Pelican - The Fire In Our Throats Will Becon The Thaw
Isis - Panopticon
Cave In - Until Your Heart Stops
Jesu - Jesu
Botch - We Are The Romans
Oxbow - Thin Black Duke

Zonder duidelijke aanleiding ben ik deze week een aantal platen aan't herontdekken van Hydra Head Records (RIP). Ik ben niet echt een metalhead maar dat was wel een label dat albums uit bracht met een grotere kans dat ze up my alley waren. De coolere metal, als het ware (grapje). Isis, Pelican, Cave In, Botch, Jesu, Harvey Milk waren toen (en zijn nog steeds) allemaal mijn ding.

Beetje een dwaze vraag maar zijn er nog wat verborgen pareltjes op HH die echt de moeite waren?

Onlangs hier gepasseerd om een idee te geven wat ik zoal gehoord heb:
Torche - Meanderthal
Pelican - The Fire In Our Throats Will Becon The Thaw
Isis - Panopticon
Cave In - Until Your Heart Stops
Jesu - Jesu
Botch - We Are The Romans
Oxbow - Thin Black Duke
Moeten ze op HH zitten?

Terug
Bovenaan