Metaaldraad

Die zouden ook nog eens terug het podium op mogen kruipen van mij! Altijd wel raak live.
Absoluut, in mijn jonge jaren nog zeer vaak zien optreden. In benevelde toestand nog beter! Ze waren van naam veranderd naar Waelcyrge (doch inactief?) en nu zijn een aantal van hen onder de noemer Pox actief? Zeer gelijkaardige stijl, wat meer black metal.

Nu het eerste kwartaal van het jaar om is wat zijn jullie favorieten of wat is jullie bijgebleven van nieuwe releases van dit jaar?

Ik moet zeggen dat ik nieuwe releases niet actief zit te volgen. Af en toe dwaal ik wel eens op de webstek van Addergebroed omdat je daar interessante platen tegenkomt. De nieuwe Alkerdeel 'Slonk' klinkt alleszins wel lekker, jammer dat de release show in februari niet kon doorgaan.

Komt ook een boek van addergebroed met een deel leuke interviews ter ere van hun 10de verjaardag.

Wat ik tot nu toe wel kon smaken:
Frozen Soul - Crypt Of Ice
Hulder - Godslastering: Hymns Of A Forlorn Peasantry
The Ruins Of Beverast - The Thule Grimoires
Misotheist - For The Glory Of Your Redeemer
Gravesend - Methods Of Human Disposal
Suffering Hour - The Cyclic Reckoning
Alkerdeel - Slonk
Forhist - Forhist
Zaratus - The The Days Of Whore
Knoll - Interstice
Ad Nauseam - Imperative Imperceptible Impulse
Mare Cognitum - Solar Paroxysm
Pan-Amerikan Native Front - Little Turtle's War
Sanguisugabogg - Tortured Whole
Asphyx - Necroceros
Memoriam - To The End
Creeping Fear - Hategod Triumph

Best veel al dus :unsure:

Hoh, enige platen die er echt bovenuit staken tot nu toe waren Alkerdeel & Suffering Hour, met mijlen voorsprong die laatste, miljaar!

Absoluut, in mijn jonge jaren nog zeer vaak zien optreden. In benevelde toestand nog beter! Ze waren van naam veranderd naar Waelcyrge (doch inactief?) en nu zijn een aantal van hen onder de noemer Pox actief? Zeer gelijkaardige stijl, wat meer black metal.
Heb ze nog eenmaal als Waelcyrge gezien, met Zwartketterij etc in Roeselare, ik moet zeggen dat het mij sowieso meer beviel dan Pox. Blijven hopen dat ze de band nog nieuw leven inblazen!

Iemand de kattenversie van Metal-Archives al eens bezocht? Die van Burzum en Iced Earth :laugh:
Judas Priest is ook wel accuraat. :biglaugh:

Nu het eerste kwartaal van het jaar om is wat zijn jullie favorieten of wat is jullie bijgebleven van nieuwe releases van dit jaar?
Eigenlijk nog maar bitter weinig beluisterd, tot nu toe enkel
Alkerdeel - Slonk (steengoed)
Empyrium - Über den Sternen (nog wat laten bezinken, maar sowieso niet slecht)
The Ruins of Beverast - The Thule Grimoires (andermaal kwaliteit)
Wardruna - Kvitrafn (dringend nog eens opleggen, is me niet bijgebleven)
Wolvennest - Temple (vrees dat ik 'm wat minder vind, maar herinspectie volgt)

Interessantste dingen dat ik tot nu toe gehoord heb:
Alkerdeel - Slonk (toppertje)
The Ruins of Beverast - The Thule Grimoires (toppertje, wtf Cerulean)
Dread Sovereign - Alchemical Warfare (nog altijd beter als wat hij tegenwoordig met Primordial doet)
Wardruna - Kvitravn (klonk wel weer goed, maar heeft nog wat luisterbeurten nodig)
Forhist - Forhist (zeer goed)
Wolvennest - Temple (misschien niet het niveau van Void, maar nog altijd zeer goed)
Misotheist - For the Glory of your Redeemer (goed)

Emptiness - Vide was mijn ding niet, te experimenteel denk ik

De 3 beste albums van dit jaar vind ik tot nu toe Cult of Luna, Pothamus en Empyrium (bij die laatste moest ik wel wennen aan de vocals, maar er zitten geniale momenten in).
Forhist heb ik enkel nog maar eens vluchtig en onaandachtig kunnen beluisteren, maar dat zal voor mij wel een van de beste albums van het jaar worden.

Jezus wat een bagger komt er soms in de zwaarste lijst, wtf is die Gloryhammer, is precies iets voor Eurosong.

Je kan natuurlijk ook niet verwachten dat alle 666 nummers goed zijn. Vind het wel een vooruitgang om het zo uit te rekken nu krijgen genres als death en black metal ook een kans ( morbid angel is toch al voorbijgekomen)

Ik wist dat Metallica - Whiplash op 2 stond maar voor zijn nr 1 moest ik het interview nog eens opnieuw beluisteren.
Het was blijkbaar L7. Nog nooit van gehoord en ook mijn ding niet na een eerste luisterbeurt.
1 van de redenen dat hij er op heeft gestemd is omdat de band enkel en alleen uit vrouwen bestaat ...

Ok, nu verliest hij wel een deel van zijn pluimen :unsure:. Hij had beter op early Derketa gestemd dan als hij dan toch politiek correct wou stemmen.

Terug
Bovenaan