Nieuw album 3 oktober. De vorige viel tegen maar die labelswitch doet hun deugd. 2 topsingles tot nu toe!
Bedoel je Descent ?
Ik vond dat toch goed.
Sterk optreden donderdag en nieuw album klinkt veelbelovend met 2 bangers.
Halfweg ondertussen
Donderdag begonnen met Psychonaut wat al direct mooie opener was.
Warkings had ik al een paar keer tegengekomen bij mijn YouTube aanbevelingen maar kende het niet echt, lieten toch positieve indruk achter.
Ga er zeker meer van gaan horen.
Dan volgens de pers het Franse Linkin Park met name Landmvrks ,ook wel zieltjes gewonnen denk ik,al begrijp ik de vergelijking met Linkin Park niet helemaal.
Beast In Black strakke performance niet de beste band niet de slechtste,leuk voor tussendoor.
Motionless In White eindelijk op de mainstage waar de zanger erg dankbaar voor was, hij was blijkbaar ziek er viel niks op aan te merken,denk wel dat ze gevestigde waarde op de mainstage zijn.Enig minpunt voor mij persoonlijk is het ontbreken van Reincarnate in de setlist.
Alestorm, muzikaal niet hoogstaand maar wat een feest, tot nu toe 1 van de hoogtepunten van het festival.
Dan al maar afgezakt naar Marquee (wou eerst nog Dream theater stuk meepakken maar heb ze toch maar geskipt) voor Orbit Culture,beetje beschutting tegen de hitte was welgekomen,voor mij net zoals Alestorm hoogtepunt, niks negatief over te zeggen.
Daarna gaan klaarzitten voor Iron Maiden terwijl Epica nog bezig was, niet veel aandacht aan geschonken.
Ondanks hun leeftijd en hun vele bezoeken aan GMM blijven ze er toch staan, zullen niet rap ontgoochelen.
Zijn misschien over hun hoogtepunt heen maar performance was dik in orde.
Dan nog groot stuk van Powerwolf gezien, had mijn bedenkingen om ze als waardig headliner te zien.
Die bedenkingen mogen de vuilbak in, bewezen een waardige podiumafsluiter te zijn.
Vrijdag
Was niet tijdig op de wei om Dead Poets Society te zien,ben dan maar in de Metal Dome naar schaduw gaan zoeken.
Band die er speelde As Everything Unfolds kende ik niet ,ze hebben me toch aangenaam verrast, ga er ook wat meer materiaal van beluisteren.
Toen groot gat naar volgen,de artiest die ik wou zien en dat was Northlane.
Ff naar de winkeltjes geweest en dan toch maar Myles Kennedy meegepikt om tijd te doden, goede zanger maar toch kan hij me niet echt overtuigen zelfs niet met Alter Bridge.
Dan begin van Knocked Loose gezien maar het snel voor bekeken gehouden,in afwachting van Northlane aan Jupiler Stage in de schaduw aan de botsauto's gezeten.
Helaas viel Northlane tegen en ben daar ook vroegtijdig vertrokken.
Terug naar main stages en stukje Gloryhammer gezien.
Te weinig om oordeel over te vellen.
The Ghost Inside begon en eindigde met een banger,middenrif was ook goed.
Dan keuze tussen Jerry Cantrell en Polaris.
Gekozen om aan de mainstage te blijven voor Cantrell, opvallend matige belangstelling helaas.
Zoek naar een reden ervoor want echt clashen met een grote naam deed die toch niet.
Weinig interactie met het publiek,verwoorde het zelf als cutting the bullshit om meer nummers te spelen.
Vind hem geweldige artiest maar stond precies verplicht nummer af te haspelen,beetje tegenvaller zonder echt slecht te zijn.
Direct erna begon Falling In Reverse al aan hun set, zat echt geen gebruikelijke 10 minuten tussen volgens mij.
Ook hier was ik eerder sceptisch over het tijdslot vond het veel te hoog maar damn, den Ronnie proved me wrong ,sterke performance.
BTW: waarom speelt Jinjer nog altijd Jupiler Stage (wel mooi slot) maar toch.
Skillet deed van wat hen gevraagd werd,goed optreden zonder eer (en minder).
Slipknot (nog altijd zonder Crahan) ook sterk al vind ik het visueel beetje tegenvallen, kunnen toch meer gebruik maken van het scherm om het visueel aantrekkelijker te maken imo.
Toch maar vertrokken hierna,niks van Behemoth meegenomen,was te moe.
Spijtig want ik denk dat ze nu in het donker kunnen spelen hun show meer tot hun recht komt.
morgen ziet mij programma er normaal gezienzo t
Kittie indien op tijd.
Oomph!
Eisbrecher
Soufly
tijdens Lorna Shore zo ver mogelijk van de main stage gaan,sorry not my thing.
Misschien Brutus, er staat ook niks interessant tegenover tenzij Imminence maar die clashen dan weer met BFMV.
Weet nog niet of ik ga blijven voor Spiritbox (die ook al een mooi slot geclaimd hebben,verrast me dat ze na BFMV spelen) of voor de ervaring van The Hu te gaan.
Korn sowieso en dan hangt het van de goesting af vor NIN.
Spijtig moet ik Apocalyptica laten passeren.
Vroeger kon je op pickx van proximus volledige concerten zien van sommige artiesten, is dat nu niet meer mogelijk want zie alleen maar interviews beschikbaar?