Met welke fobie leef jij?

Met welke fobie leef jij?

  • Acrofobie (hoogtevrees)

    Stemmen: 39 46,4%
  • Aerofobie (vliegangst)

    Stemmen: 1 1,2%
  • Agorafobie (pleinvrees)

    Stemmen: 3 3,6%
  • Antrofobie (angst voor mensen)

    Stemmen: 2 2,4%
  • Aphenphosmfobie (angst om aangeraakt te worden)

    Stemmen: 0 0,0%
  • Aquafobie (angst voor water)

    Stemmen: 0 0,0%
  • Arachnofobie (angst voor spinnen)

    Stemmen: 25 29,8%
  • Brontofobie (angst voor onweer)

    Stemmen: 0 0,0%
  • Carcinofobie (angst voor kanker)

    Stemmen: 5 6,0%
  • Claustrofobie (angst voor kleine of afgesloten ruimtes)

    Stemmen: 14 16,7%
  • Emetofobie (angst voor braken)

    Stemmen: 1 1,2%
  • Entomofobie (angst voor insekten)

    Stemmen: 5 6,0%
  • Glossofobie (plankenkoorts)

    Stemmen: 10 11,9%
  • Hematofobie (angst voor bloed)

    Stemmen: 4 4,8%
  • Mysofobie (smetvrees)

    Stemmen: 1 1,2%
  • Necrofobie (angst voor de dood)

    Stemmen: 7 8,3%
  • Ornithofobie (angst voor vogels)

    Stemmen: 1 1,2%
  • Paruresis (plasangst)

    Stemmen: 8 9,5%
  • Phobofobie (angst om bang te zijn)

    Stemmen: 4 4,8%
  • Sociale fobie (angst voor sociale situaties)

    Stemmen: 14 16,7%
  • Somnifobie (angst voor slapen)

    Stemmen: 1 1,2%
  • Thanatofobie (angst voor de dood)

    Stemmen: 8 9,5%
  • Trypanofobie (angst voor naalden)

    Stemmen: 6 7,1%
  • Xenofobie (angst voor iets/iemand vreemd)

    Stemmen: 2 2,4%
  • Andere

    Stemmen: 16 19,0%

  • Totaal aantal stemmers
    84
Mijn hoogtevrees..

Vandaag naar Virtual park geweest en er was daar een Spiderman spel (in VR dus) en ik heb het moeten afzetten van de schrik.

De kloterij was dat ik de bril moest opzetten om terug in het hoofdmenu te geraken terwijl ik op een f*cking torenkraan stond in het spel. Constant bril rap aan en af doen om eruit te geraken.. Bijna 10 minuten over gedaan.

Dan een ander spel dat ik over een plankje moest om aan de overkant te geraken.. De mensen die aan het wachten waren gaan daarop gekeken hebben. Het angstzweet liep gewoon van me.
 
Zelf heb ik een schrik van dode dieren, levende zijn geen probleem.
Maar zelf ben ik begrafenisondernemer en dode mensen zijn geen probleem, moeilijk om soms uitgelegd te krijgen.
 
Zelf heb ik een schrik van dode dieren, levende zijn geen probleem.
Maar zelf ben ik begrafenisondernemer en dode mensen zijn geen probleem, moeilijk om soms uitgelegd te krijgen.
I feel u. Ik heb ook een immense angst van dode dieren. Niet dat het een fobie is wel, ik kan er wel naast staan en naar kijken, maar ik zou ze zelf nooit kunnen aanraken of vasthouden.
 
Mijn hoogtevrees..

Vandaag naar Virtual park geweest en er was daar een Spiderman spel (in VR dus) en ik heb het moeten afzetten van de schrik.

De kloterij was dat ik de bril moest opzetten om terug in het hoofdmenu te geraken terwijl ik op een f*cking torenkraan stond in het spel. Constant bril rap aan en af doen om eruit te geraken.. Bijna 10 minuten over gedaan.

Dan een ander spel dat ik over een plankje moest om aan de overkant te geraken.. De mensen die aan het wachten waren gaan daarop gekeken hebben. Het angstzweet liep gewoon van me.
Die kraan en dat plankje zijn nu wel niet direct dingen waar je per se hoogtevrees voor moet hebben om er ongemakkelijk bij te zijn.
In real life gaat ook niemand die dingen doen, omdat je amper plek hebt om te staan en de kans dat je er af valt is gewoon groot :p
Dat spiderman spel is trouwens maar een demo, zo gierig zijn ze wel, je hebt dus amper iets gemist want daar eindigde het ongeveer.
 
I feel u. Ik heb ook een immense angst van dode dieren. Niet dat het een fobie is wel, ik kan er wel naast staan en naar kijken, maar ik zou ze zelf nooit kunnen aanraken of vasthouden.
Dat heb ik ook voor, dode dieren zien liggen gaat maar vanaf ik ze zelf moet oprapen en begraven krijg ik het moeilijk.
Men vader al enkele keren moeten bellen om een huisdier(tje) te begraven.
 
..edit: Leuk is het niet tho, een paar jaar geleden een freak accident gehad met mijn grootste p. ornata, en naast een klein beetje mechanische schade in men hand heb ik daar ook 2 dagen goe van liggen zweten en overgeven
Uitgebreide uitleg aub.
Ben dol op verhaaltjes met insecten / geleedpotigen die de strijd durven aangaan met ons.
 
Vandaag toch weer ene zot die met 4 van die halve wolven-honden rondliep. Allemaal zonder leidband.
Ondertussen heb ik die kerel vaak genoeg gezien om te weten dat de honden goed luisteren, maar ik loop er met een razend hart voorbij.
Waarom geen leidband? ik snap het niet, maar ik ga even moeten uitzweten in de zetel.
 
Necrofobie en thanatofobie zijn hier al eens uitgelegd geweest.

Ikzelf ervaar zo'n angst voor de dood meer als de angst voor wat er daarna komt. Dat je gewoon weg bent. Alles wat je ervaart, beleeft, voelt, herinnert... stopt gewoon. Niks meer.

Het is niet echt als een fobie zoals de meeste zaken uit de poll. Maar toch regelmatig dat ik er zo even over nadenk en me toch wat angstig maakt.
 
Vandaag toch weer ene zot die met 4 van die halve wolven-honden rondliep. Allemaal zonder leidband.
Ondertussen heb ik die kerel vaak genoeg gezien om te weten dat de honden goed luisteren, maar ik loop er met een razend hart voorbij.
Waarom geen leidband? ik snap het niet, maar ik ga even moeten uitzweten in de zetel.
Leiband Samson.
 
Gisteren liep er plots een monsterachtige spin over de zetel waar ik net in lag

Spanwijdte van de poten vlot over de 70cm* dus nog nooit zo snel uit de zetel gewipt (met bijhorende gil) en na veel gedebateer met mezelf toch de moed verzameld om het beest met de stofzuiger te lijf te gaan. Hoeft waarschijnlijk geen verdere woorden dat mijn bedtijd een beetje vertraging heeft opgelopen eer de adrenaline wat weg begon te ebben.... 😨

gevoel voor werkelijkheid heeft geen boodschap aan angst! Maar misschien is er wel een extra 0 in mijn beschrijving geslopen...
 
Ikzelf ervaar zo'n angst voor de dood meer als de angst voor wat er daarna komt. Dat je gewoon weg bent. Alles wat je ervaart, beleeft, voelt, herinnert... stopt gewoon. Niks meer.
Dat vind ik nu net een geruststellende gedachte omdat het een situatie is waar ik me al eerder in bevonden heb, namelijk voor ik geboren werd.
En kan nu niet zeggen dat ik daar traumatische herinneringen aan heb. :)
 
Gisteren liep er plots een monsterachtige spin over de zetel waar ik net in lag

Spanwijdte van de poten vlot over de 70cm* dus nog nooit zo snel uit de zetel gewipt (met bijhorende gil) en na veel gedebateer met mezelf toch de moed verzameld om het beest met de stofzuiger te lijf te gaan. Hoeft waarschijnlijk geen verdere woorden dat mijn bedtijd een beetje vertraging heeft opgelopen eer de adrenaline wat weg begon te ebben.... 😨

gevoel voor werkelijkheid heeft geen boodschap aan angst! Maar misschien is er wel een extra 0 in mijn beschrijving geslopen...
Dank voor de spoiler, ik dacht nog te vragen waar vind je zo’n grote stofzuiger.
 
Gisteren liep er plots een monsterachtige spin over de zetel waar ik net in lag

Spanwijdte van de poten vlot over de 70cm* dus nog nooit zo snel uit de zetel gewipt (met bijhorende gil) en na veel gedebateer met mezelf toch de moed verzameld om het beest met de stofzuiger te lijf te gaan. Hoeft waarschijnlijk geen verdere woorden dat mijn bedtijd een beetje vertraging heeft opgelopen eer de adrenaline wat weg begon te ebben.... 😨

gevoel voor werkelijkheid heeft geen boodschap aan angst! Maar misschien is er wel een extra 0 in mijn beschrijving geslopen...
Vorige week hier ook eentje in de berging, grootte van een hand. Zat gewoon in het midden van de ruimte op de vloer. Dacht eerst dat er een takje lag of zo. Heb voor de zekerheid toch maar mijn stevige wandelschoen gepakt om hem dood te meppen.

Maar is dat nu wel zo'n slim idee met de stofzuiger? Die kruipt daar toch gewoon terug uit? Of hij gaat daar baby spinnetjes kweken?
 
Vorige week hier ook eentje in de berging, grootte van een hand. Zat gewoon in het midden van de ruimte op de vloer. Dacht eerst dat er een takje lag of zo. Heb voor de zekerheid toch maar mijn stevige wandelschoen gepakt om hem dood te meppen.

Maar is dat nu wel zo'n slim idee met de stofzuiger? Die kruipt daar toch gewoon terug uit? Of hij gaat daar baby spinnetjes kweken?
Het is weer het seizoen, waarschijnlijk was dat een Grote Huisspin, zo zat er hier vorige week ook eentje op de muur en dat is toch altijd wel indrukwekkend. Ik zet die indien mogelijk buiten met een emmer ofzo.

Om te kweken heb je nog altijd twee spinnen nodig hé, maar ik denk dat ze wel uit de meeste stofzuigers kunnen ontsnappen. Persoonlijk heb ik zoals iedereen wel een beetje een angstreflex wanneer er zo'n spin plots langsloopt maar sinds mijn kindertijd is dat wel serieus minder. Als kind zo eens een Grote Steatode plots zien verschijnen in een web en ik heb toen toch mijn 100 m tijd serieus scherper gezet.
 
Als persoon met jarenlange fobie-ervaring: opstofzuigen, terwijl de stofzuiger aan ligt, een zak over de mond van de slang doen, met stevige elastiek de zak vastmaken, dan pas de stofzuiger uitzetten.
3 dagen niet aanraken, eerst terug aanzetten en pas na enkele seconden de zak er terug afhalen. 😇
 
Ik heb lang niks te zoeken gehad in deze thread. Ik heb dan ook geen fobiën of ben nergens vies van of heb nergens angsten voor (en ben daar heel dankbaar voor). Zelfs de klassieker, spinnen, doet mij weinig.

Awel, mijn dochter begint haar tanden te wisselen, en ik kom er nu dus achter dat ik daar absoluut niet tegen kan. Dus: Ik heb een fobie voor loshangende / loskomende tanden.
Holy shit hoe degoutant en rilling-opwekkend is dat wel niet :eek2:.
 
Ik heb lang niks te zoeken gehad in deze thread. Ik heb dan ook geen fobiën of ben nergens vies van of heb nergens angsten voor (en ben daar heel dankbaar voor). Zelfs de klassieker, spinnen, doet mij weinig.

Awel, mijn dochter begint haar tanden te wisselen, en ik kom er nu dus achter dat ik daar absoluut niet tegen kan. Dus: Ik heb een fobie voor loshangende / loskomende tanden.
Holy shit hoe degoutant en rilling-opwekkend is dat wel niet :eek2:.
el-risitas-best-laugh-ever.gif
 
Terug
Bovenaan