Met de EV op reis

Tesla zou toch zijn netwerk gaan openen voor andere merken?
Ik weet echter niet hoe dat nu zit met die test in Nederland?
De voorwaarden daarvan zijn ook nog niet bekend. Wie weet zal het in de praktijk ook een dooie mus zijn.
De prijs kan misschien te hoog liggen voor niet Tesla's. Of de laadsnelheid lager indien andere Tesla's ook aan het laden zijn.
 
De voorwaarden daarvan zijn ook nog niet bekend. Wie weet zal het in de praktijk ook een dooie mus zijn.
De prijs kan misschien te hoog liggen voor niet Tesla's. Of de laadsnelheid lager indien andere Tesla's ook aan het laden zijn.
Als die prijzen zijn zoals bij de test in Nederland, dan vallen die wel heel goed mee.
Het zou wel heel raar zijn als ze de laadsnelheid lager zouden zetten, want dat zou betekenen dat die auto's de laadpalen dan langer bezet houden en dan kan ook niet de bedoeling zijn.
 
Als die prijzen zijn zoals bij de test in Nederland, dan vallen die wel heel goed mee.
Het zou wel heel raar zijn als ze de laadsnelheid lager zouden zetten, want dat zou betekenen dat die auto's de laadpalen dan langer bezet houden en dan kan ook niet de bedoeling zijn.
De Tesla's die laden zouden dan wel sneller weg zijn.
Stel dat er 500kW laadvermogen beschikbaar is en er zijn 10 auto's aan het laden, waarvan 9 Tesla's. Dat elke Tesla 48kW krijgt en die ene niet-Tesla 20kW bijvoorbeeld.
 
Nu ben je gewoon aan het speculeren eh. In ieder geval is een van de redenen ook dat ze locaties willen openen met subsidies dus ik vermoed ook dat ze niet zomaar kunnen doen wat ze willen dan. Maar dat zal wel nog even duren vooraleer iedereen daar zou kunnen laden. Blijkbaar zouden er ook nog wat technische problemen zijn met bepaalde merken.
 
De Tesla's die laden zouden dan wel sneller weg zijn.
Stel dat er 500kW laadvermogen beschikbaar is en er zijn 10 auto's aan het laden, waarvan 9 Tesla's. Dat elke Tesla 48kW krijgt en die ene niet-Tesla 20kW bijvoorbeeld.
Zo werkt het niet he.
Om te beginnen leveren de v3 superchargers een max van 250kw per "laadpaal", er word niks verdeeld onder de palen op het terrein.
Bij de oude v2 superchargers (max 150kw dacht ik) moest er telkens gedeeld worden tussen 2 palen (a en b).
 
Ik denk dat het allemaal wel gaat meevallen. De infrastructuur is relatief sneller aan het komen dan de wagens zelf. Bovendien krijgt jan en alleman een lader thuis blijkbaar. Er kan mooi geld worden verdiend aan die snelladers he, reken maar van yes dat die als paddestoelen uit de grond gaan komen. Vroeger moest je een absoluut waanzinnige investering doen om een pompstation te openen én je moest een redelijk grote lap grond hebben, er zijn milieukwesties die er bij komen te kijken, enzovoort. En nu kan je met 4 parkeerplaatsen en een installatietje waarschijnlijk al snel je investering beginnen terug te verdienen.

Die parkings gaan vol laders komen te staan, al is het mar voor de commerce die er van komt in de roadside winkeltjes, koffiehuisjes enzovoort.

Ik stop sowieso elke 300-500km om even de benen te strekken, een sandwich in mijn mik te gooien en eventueel eens goed te schijten, zeker alvorens ik Frankrijk binnenval. Ik steek dan mijn wagen tegelijk even in.

En nog beter: we gaan kerncentrales moeten openhouden én bijzetten waarschijnlijk. :unsure:
 
Nu ben je gewoon aan het speculeren eh.
Inderdaad, dat heb ik ook aangegeven.
Zo werkt het niet he.
Om te beginnen leveren de v3 superchargers een max van 250kw per "laadpaal", er word niks verdeeld onder de palen op het terrein.
Bij de oude v2 superchargers (max 150kw dacht ik) moest er telkens gedeeld worden tussen 2 palen (a en b).
V2 is nog steeds de meest courante laadpaal dacht ik onder de superchargers. En wie weet hoeveel loadbalancing er gaat moeten bijkomen in de toekomst als er steeds meer vraag naar snelladers is.
Ik denk niet dat het een oplossing gaat zijn om overal dan maar gigantische batterijen te zetten om de snelladers te voorzien.
 
Eventueel een diesel generator bij snelladers om pieken op te vangen.
Als zo'n motor op optimaal draait zakt het verbruik drastisch tov een motor in een wagen.

Maar dat zie ik niet snel gebeuren :p (al is het effectief zo bij laders in no-mans-land)
 
Ik denk dat het allemaal wel gaat meevallen. De infrastructuur is relatief sneller aan het komen dan de wagens zelf. Bovendien krijgt jan en alleman een lader thuis blijkbaar. Er kan mooi geld worden verdiend aan die snelladers he, reken maar van yes dat die als paddestoelen uit de grond gaan komen. Vroeger moest je een absoluut waanzinnige investering doen om een pompstation te openen én je moest een redelijk grote lap grond hebben, er zijn milieukwesties die er bij komen te kijken, enzovoort. En nu kan je met 4 parkeerplaatsen en een installatietje waarschijnlijk al snel je investering beginnen terug te verdienen.

Die parkings gaan vol laders komen te staan, al is het mar voor de commerce die er van komt in de roadside winkeltjes, koffiehuisjes enzovoort.

Ik stop sowieso elke 300-500km om even de benen te strekken, een sandwich in mijn mik te gooien en eventueel eens goed te schijten, zeker alvorens ik Frankrijk binnenval. Ik steek dan mijn wagen tegelijk even in.

En nog beter: we gaan kerncentrales moeten openhouden én bijzetten waarschijnlijk. :unsure:
Een snellaadstation zal toch ook wel wat kosten om uit te bouwen.
(Ik heb ooit eens ergens zo een vergelijking gelezen. Ik heb even zitten zoeken, maar kan het niet vinden)
Jou uitleg klopt wel voor trage laders, meestal tot 22 kw.
 
Een snellaadstation zal toch ook wel wat kosten om uit te bouwen.
(Ik heb ooit eens ergens zo een vergelijking gelezen. Ik heb even zitten zoeken, maar kan het niet vinden)
Jou uitleg klopt wel voor trage laders, meestal tot 22 kw.
Snellaadstation zal mss idd wel wat ambetanter zijn om de capaciteit en masse te kunnen voorzien.
 
Deze zomer naar Frankrijk geweest, de vogezen, en in 2019 Kroatië.
Ik kan u zeggen dat het echt wel rijtje schuiven was aan de laders. Niet allemaal, maar bij de meeste stond je alvast niet alleen.

Ik denk dat als je plant deze zomer op reis ermee te gaan dat je u gaat moeten neerleggen aan wat frequenter stoppen en wat wachten. Dus ja de tijd tot bestemming zal al vlug met 2-3u toenemen, maar langs de andere kant start de vakantie al vanaf je van uw oprit rijdt.
mja vorig zomer was er heel veel volk onderweg wegens corona het was nog onzeker om met vliegtuigen te reizen enz...
Denk dat het deze zomer en komende jaren wat beter zal zijn.
 
Terug
Bovenaan