Thanks voor de tips. Nu ik speel wel sind eind vorig jaar ook DnD. Maar daar buiten spreek ik nooit met iemand van de mensen.Ik heb misschien gemakkelijk praten want ik ben een sociale vrij extrovert persoon zonder mentale problemen. Maar toch hierbij wat tips: Als je een vriendschapsband wil opbouwen met iemand moet je sowieso iets gemeen hebben. Dat "iets" kan zeer breed zijn: een gedeelde hobby, een gedeelde interesse, dezelfde smaak in muziek, dezelfde liefde voor natuur, jullie kunnen beide hondenliefhebbers zijn,... Ik heb zelfs collega's die doorheen de jaren vrienden zijn geworden.
Je zal sowieso uit uw comfortzone moeten komen om de eerste stap te zetten. Schrijf u in in een sportclub, leer een muziekinstrument bespelen, zoek mensen die dezelfde games graag spelen,.... Je kan ook niet verwachten dat je na het eerste vriendelijke praatje er meteen vrienden aan over houdt. Ik hoop het voor u van wel maar zoiets moet groeien.
Hoe weet je nu wie je kunt benaderen en wie niet? Heel simpel: oogcontact. Iemand die wegkijkt zal niet graag benaderd willen worden. Er is nog een verschil tussen vriendelijk oogcontact (wat hier de bedoeling is) en creepy staren oogcontact wat vrouwen afschrikt.
Wat zeg je nu om het gesprek om gang te krijgen en blijven houden? Open vragen en geen ja/neen vragen! Vraag niet "is dat uw instrument?" maar "Tof instrument, waar heb je dat leren kennen?". Vraag niet "mag ik uw hond eens aaien" maar "welk ras is dat?". Vraag niet "houd je ook van techno?" maar "wat zijn de laatste artiesten die je ontdekt hebt?". Enz enz enz...
Ik heb ooit 1 vriend gehad voor een maand of 2 , maar dat is van de ene dag op de andere niets meer van gehoord en nog wel geprobeerd maar nooit meer van gehoord.
Ben gewoon heel wantrouwend naar andere mensen als het over gevoeles gaat. Heeft 13j geduurd eer ik tegen me vrouw heb gezegd dat ik met zelfmoordgedachte zat vanaf ik een jaar of 7was.
Laatst bewerkt: