Mentaal welzijn - Hoeveel betaalde jij reeds (persoonlijk) voor mentale zorg?

Hoeveel betaalde jij reeds (persoonlijk) voor mentale zorg (in euro)?

  • 0

    Stemmen: 51 51,0%
  • 1 - 50

    Stemmen: 0 0,0%
  • 51 - 100

    Stemmen: 4 4,0%
  • 101 -200

    Stemmen: 5 5,0%
  • 201 - 300

    Stemmen: 6 6,0%
  • 301 - 400

    Stemmen: 1 1,0%
  • 401 - 500

    Stemmen: 3 3,0%
  • 501 - 600

    Stemmen: 8 8,0%
  • 601 - 700

    Stemmen: 3 3,0%
  • 701 - 800

    Stemmen: 1 1,0%
  • 801 - 900

    Stemmen: 0 0,0%
  • 901 - 1000

    Stemmen: 1 1,0%
  • 1001 - 1250

    Stemmen: 4 4,0%
  • 1251 - 1500

    Stemmen: 1 1,0%
  • 1501 - 1750

    Stemmen: 0 0,0%
  • 1751 - 2000

    Stemmen: 1 1,0%
  • 2001 - 3000

    Stemmen: 5 5,0%
  • 3001 - 4000

    Stemmen: 0 0,0%
  • 4001 - 5000

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5001 - 10.000

    Stemmen: 3 3,0%
  • > 10.000

    Stemmen: 3 3,0%

  • Totaal aantal stemmers
    100
De kicker is wel dat dit bedrag een peulschil is van de kosten die door de mutualiteit en/of hospitalisatieverzekering gedragen zijn, dat bedrag is pas hallucinant. Oftewel gestoord hoog als je van flauwe mopjes houdt :)
Heb je dan zoveel tussenkomst gehad voor mentale zorg via jouw mutualiteit of hospitalisatieverzekering?
 
Heb je dan zoveel tussenkomst gehad voor mentale zorg via jouw mutualiteit of hospitalisatieverzekering?

Kan ik niet beantwoorden zonder wat persoonlijke dingen prijs te geven maar bon :)

Enkel en alleen omdat ik een jaar lang in een psychiatrisch ziekenhuis ben opgenomen geweest...

Een 4tal weken op de PAAZ afdeling van een gewoon ziekenhuis
Mijn deel 2200 euro
Mutualiteit/Hospitalisatieverzekering 20-25000 euro

1 maand psychiatrisch ziekenhuis
Mijn deel 600 euro
Mutaliteit/Hospitalisatieverzekering ~15000 euro

Dus doe dat bedrag maar x12....

Mijn opname is al 2.5 jaar geleden. Ik behelp me nu met 2x per maand naar de psycholoog, 60 euro per sessie, wordt geen zak van terugbetaald. Maar het helpt mij wel :) En ik was iemand die voordien nooit naar een psycholoog zou gaan, ik dacht die kunnen niet helpen, die helpen enkel omdat ik ervoor betaal, die hebben geen zaken met mijn gedachten, gevoelens, problemen enz. Die kentering heeft lang geduurd... moest ik niet van de ene seconde op de andere volledig naar de klote zijn geweest, dan dacht ik er nu nog zo over. Maar ik was zo kapot ineens, dat ik gewoon niet anders kon dan mij daar over te zetten en het toch te proberen.

Iedereen heeft het nu over gas en elektriciteit, maar mensen die mentale zorg of bijstand nodig hebben staan al zo lang en nog steeds in de kou. Die psycholoog voor iedereen aan 11 euro is de grootste zever mooi verpakt om mensen die het niet nodig hebben zich beter te laten voelen. De facto sta je er nog steeds alleen voor in.
 
Kan ik niet beantwoorden zonder wat persoonlijke dingen prijs te geven maar bon :)

Enkel en alleen omdat ik een jaar lang in een psychiatrisch ziekenhuis ben opgenomen geweest...

Een 4tal weken op de PAAZ afdeling van een gewoon ziekenhuis
Mijn deel 2200 euro
Mutualiteit/Hospitalisatieverzekering 20-25000 euro

1 maand psychiatrisch ziekenhuis
Mijn deel 600 euro
Mutaliteit/Hospitalisatieverzekering ~15000 euro

Dus doe dat bedrag maar x12....

Mijn opname is al 2.5 jaar geleden. Ik behelp me nu met 2x per maand naar de psycholoog, 60 euro per sessie, wordt geen zak van terugbetaald. Maar het helpt mij wel :) En ik was iemand die voordien nooit naar een psycholoog zou gaan, ik dacht die kunnen niet helpen, die helpen enkel omdat ik ervoor betaal, die hebben geen zaken met mijn gedachten, gevoelens, problemen enz. Die kentering heeft lang geduurd... moest ik niet van de ene seconde op de andere volledig naar de klote zijn geweest, dan dacht ik er nu nog zo over. Maar ik was zo kapot ineens, dat ik gewoon niet anders kon dan mij daar over te zetten en het toch te proberen.

Iedereen heeft het nu over gas en elektriciteit, maar mensen die mentale zorg of bijstand nodig hebben staan al zo lang en nog steeds in de kou. Die psycholoog voor iedereen aan 11 euro is de grootste zever mooi verpakt om mensen die het niet nodig hebben zich beter te laten voelen. De facto sta je er nog steeds alleen voor in.
Ik vind het interessant dat psychologie de populairste richting is en nog altijd te weinig supply en super veel demand heeft.
 
Op zich niet zo heel veel. Destijds in 2015 zal dat wel iets van een 500-600 euro geweest zijn bij de psycholoog (geen idee meer hoeveel het was per sessie, ik heb er zo'n 10 gedaan als ik mij niet vergis). En nu sinds vorige week wat voor mijn medicatie, om de (nutteloze) stress(aanvallen) wat in toom te houden.
 
Terug
Bovenaan