Masters Of The Air

Vond de reeks heel sterk starten maar naar het einde toe ging het snel bergaf. Ben wel wat ontgoocheld, had er meer van verwacht.

Het begin was idd heel sterk maar is ook moeilijk vol te houden omdat de piloten nu eenmaal rap veranderen door de omstandigheden.

Al bij al er wel van genoten en ook blij dat er weer een goeie serie over WO2 werd gemaakt.

Ik heb afgelopen week de gehele reeks bekeken en ik blijf toch wat op mijn honger zitten. De reeks start veelbelovend maar vervalt gaandeweg eerder in een dramareeks. Veel te veel verhaallijnen die niet genoeg uitgewerkt worden zoals bijvoorbeeld het ontsnappen van de twee neergeschoten Amerikanen samen met het verzet. Ik vond al die scenes in het krijgsgevangenenkamp ook maar weinig om het lijf hebben, en die Russen werden ook al zo karikaturaal neergezet. Het verhaal van de Tuskegee Airmen is mooi, maar hier voelt het toch aan alsof ze het er maar bij gesleurd hebben om aan de reeks toch divers te maken. Het epos rond Crosby en Sandra boeide me eigenlijk ook niks en dan nog al die stukken in dat retraite oord.

Je kan inderdaad geen negen afleveringen maken over bommenwerpers die missies uitvoeren, maar je kon wel een beklijvende ontsnappingstocht in beeld brengen waarbij ze vanuit een bezet Frankrijk terug in Engeland moesten zien te raken.

Terug
Bovenaan