Malaise bij Club Brugge

Wat jij of ik er van vinden maakt op zich niet uit, men moet zich ook in de sport aan de wet houden.. ook Club Brugge

Zij mogen die mens benaderen en hem zelfs een voorstel doen. Maar dan moeten ze een akkoord bereiken met Gent want die mag niet zijn C4 indienen en dan bij Club tekenen

Art. 8. Elk concurrentiebeding wordt als niet bestaande beschouwd.
Evenwel, wanneer een einde wordt gemaakt aan de overeenkomst, hetzij door de werkgever om een dringende reden, hetzij door de sportbeoefenaar zonder dringende reden, zal de sportbeoefenaar niet mogen deelnemen aan een betaalde sportcompetitie of -exhibitie (in dezelfde reeks; categorie, afdeling, ... van dezelfde sporttak tijdens het lopende sportseizoen, alsook niet aan een eindrondecompetitie waarbij een ploeg deelneemt uit dezelfde reeks, categorie, afdeling, ... van dezelfde sporttak)

Eén persoon uit de trainers of medische staf valt ook onder sportbeoefenaar
Je hebt er dus niks mee te winnen om achter de rug van een club te gaan onderhandelen.
Hij mag wel bij Club tekenen. Hij mag er gewoon niet voor spelen (want dat is waar uw artikel over gaat als het spreekt over deelnemen aan een betaalde sportcompetitie). Ik denk niet dat hij de ambitie heeft om er onder de lat te gaan staan. In het allerslechtste geval mag hij niet op de bank zitten tijdens competitiewedstrijden van het lopende seizoen. :)

Is gewoon sowieso een slechte zaak voor gent: of ze zijn hem kwijt, of je zit met een gefrustreerde werknemer die elders promotie kon maken

En dan zit je bij het stukje competitievervalsing wat Gent wil aanhalen

Om een eerlijk verloop van de competitie te kunnen waarborgen, voorziet de wet wel...
Daarom dat men dus eerst met de club/werkgever moet gaan babbelen en niet met de persoon eerst

Hij mag wel bij Club tekenen. Hij mag er gewoon niet voor spelen (want dat is waar uw artikel over gaat als het spreekt over deelnemen aan een betaalde sportcompetitie). Ik denk niet dat hij de ambitie heeft om er onder de lat te gaan staan. In het allerslechtste geval mag hij niet op de bank zitten tijdens competitiewedstrijden van het lopende seizoen. :)

inclusief atleten, scheidsrechters en trainers, en regelt hun Arbeidsovereenkomst voor Betaalde Sportbeoefenaars.

Dus deze wet is ook van toepassing voor trainers en niet enkel spelers

zoals gezegd hij mag niet in actie komen (spelen) maar mag wel training geven en dergelijke. Je kan hem niet verbieden op zijn beroep uit te oefenen en dat is trainer zijn.

inclusief atleten, scheidsrechters en trainers, en regelt hun Arbeidsovereenkomst voor Betaalde Sportbeoefenaars.

Dus deze wet is ook van toepassing voor trainers en niet enkel spelers
Ik zeg niet dat het niet inclusief trainers is. Ik zeg wel dat er letterlijk in uw artikel staat dat hij niet mag deelnemen aan dezelfde sportcompetitie tijdens het lopende seizoen. Er staat nergens dat hij niet bij Club aan de slag mag gaan en training geven.

Ik zeg niet dat het niet inclusief trainers is. Ik zeg wel dat er letterlijk in uw artikel staat dat hij niet mag deelnemen aan dezelfde sportcompetitie tijdens het lopende seizoen. Er staat nergens dat hij niet bij Club aan de slag mag gaan en training geven.

Deelnemen aan bepaalde sportcompetitie is volgens mij toch werken bij een club die uitkomt onder dezelfde bond (KBVB in dit geval)

Nu ik ben geen jurist, ik probeer maar wat te duiden dat het verder gaat dan "Achter de rug van Gent gaan is onfatsoenlijk" en "we mogen het niet zo opblazen"

Als hij niet mag werken bij een team in dezelfde bond dan ga ik er vanuit dat hij er geen arbeidsovereenkomst mag tekenen.

Mja nogmaals, werk voor juristen en in de toekomst misschien gewoon onderhandelen met de huidige werkgever om tot een akkoord te komen om iemand weg te kopen.

Deelnemen aan bepaalde sportcompetitie is volgens mij toch werken bij een club die uitkomt onder dezelfde bond (KBVB in dit geval)

Nu ik ben geen jurist, ik probeer maar wat te duiden dat het verder gaat dan "Achter de rug van Gent gaan is onfatsoenlijk" en "we mogen het niet zo opblazen"

Als hij niet mag werken bij een team in dezelfde bond dan ga ik er vanuit dat hij er geen arbeidsovereenkomst mag tekenen.

Mja nogmaals, werk voor juristen en in de toekomst misschien gewoon onderhandelen met de huidige werkgever om tot een akkoord te komen om iemand weg te kopen.
Deelnemen aan een sportcompetitie is exact wat er staat, deelnemen aan een sportcompetitie. Werken voor een sportclub is niet deelnemen aan een sportcompetitie. Op de bank zitten bij een wedstrijd is dat (vermoedelijk) wel. :)

Je kan niemand verbieden om aan de slag te gaan bij een andere club. Je kan wel verbieden dat bvb. een voetballer die zijn contract verbreekt en aan de slag gaat bij een andere club dat seizoen nog mag spelen voor die club. Maar uiteraard zal hij wel nog gewoon mogen trainen. Eigenlijk is dat het principe dat ook van toepassing is op die trainer.

Zouden de Genkies tevreden zijn met Timmy Simons?

Wat denkt ge zelf? Als die hier T1 wordt, moet die al echt los kampioen spelen vooraleer De Condé niet buitengejouwd wordt.

Ik had liefst Van Bommel gehad, maar blijkbaar is die te duur. Want gesprekken zijn er geweest. Maar het zal wel Hayen worden.

Wat denkt ge zelf? Als die hier T1 wordt, moet die al echt los kampioen spelen vooraleer De Condé niet buitengejouwd wordt.

Ik had liefst Van Bommel gehad, maar blijkbaar is die te duur. Want gesprekken zijn er geweest. Maar het zal wel Hayen worden.
Ik hoop voor jullie dat het voor Hayen allemaal niet te snel gaat zijn na zijn pijnlijke ontslag. Weinig ruimte voor een foutenmarge nu

Een kameraad van mij is jeugd scout bij STVV en die heeft van Milan ( zoon van) gehoord dat Hayen niet zou ingaan op Genk. Ik zelf weet natuurlijk niet of dat klopt maar wilde het toch meegeven

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan