Malaise bij Anderlecht

En mannen ... Wat moet er gebeuren ?

Tabula Rasa..

Bestuur buiten en vervangen door mensen met voetbalverstand.
Woutertje mag hier geen fluit invloed meer hebben.

En Kindermans in ere herstellen, maak hem desnoods voorzitter, of geef hem alleszinds een functie waar hij de richting waar we naartoe moeten (en onder Kompany mooi naar op weg waren) kan bepalen en uitvoeren.

Dat Coucke de boel maar verkoopt aan een of andere Sjeik die hier de juiste pionnen komt zetten.

Dat is wel juist, hij had PO2 mogen halen, maar je mag ook niet vergeten waar ze stonden tonen Riemer over nam. Duranville is vertrokken, Delcroix en Verschaeren uitgevallen en dan enkel Slimani en Dreyer gehaald.

Zonder de Europese belasting was het gelukt gok ik. Hadden niet echt de kwaliteit om op meerdere fronten te bikkelen.

Dat Coucke de boel maar verkoopt aan een of andere Sjeik die hier de juiste pionnen komt zetten.

Zou je daar echt zoveel vertrouwen in hebben?

Het grootste geld gaat niet naar hier komen hoor. Ken jij zoveel succesverhalen van buitenlandse investeerders in onze competitie?

Ik zie Anderlecht op die manier eerder nog een satelliet-club worden...

Onder het motto doe is een keer zot
Consortium met oa. Kompany die 'samenleggen' om de boel over te nemen :) .

Zou je daar echt zoveel vertrouwen in hebben?

Het grootste geld gaat niet naar hier komen hoor. Ken jij zoveel succesverhalen van buitenlandse investeerders in onze competitie?

Ik zie Anderlecht op die manier eerder nog een satelliet-club worden...
Het interesseert mij geen kloten meer.
Zolang wouter/coucke hier maar weg geraken.

Voor de mensen die nog hopen op Neerpede, blijkbaar zitten ouders al maanden te wachten op gesprekken. En zal er dus weer talent , terecht, vertrekken. Jean Kindermans overtuigen te blijven zowat onze enige hoop om Neerpede niet volledig naar de kloten te laten gaan.

Allemaal op het conto van Wouter Vandenhaute, een man waar blijkbaar nog een groot deel supporters achterstaat.

Voor de mensen die nog hopen op Neerpede, blijkbaar zitten ouders al maanden te wachten op gesprekken. En zal er dus weer talent , terecht, vertrekken. Jean Kindermans overtuigen te blijven zowat onze enige hoop om Neerpede niet volledig naar de kloten te laten gaan.

Allemaal op het conto van Wouter Vandenhaute, een man waar blijkbaar nog een groot deel supporters achterstaat.
Wie moet er dan die gesprekken voeren? Normaliter Kindermans, maar ja die is weg (of naar de uitgang), of is het Fredberg?

Gaat pijnlijk worden voor Coucke -> 50-100? miljoen investeren en dan verkopen voor een fractie hiervan?
Goh niet echt, Coucke heeft de schulden omgezet in kapitaal maar als het beter gaat met de club kan hij dat bedrag alsnog terug vorderen. Indien die verkoopt aan een Sjeik kan die dat hele bedrag terug vragen. Coucke is geen lomperik hoor

Het interesseert mij geen kloten meer.
Zolang wouter/coucke hier maar weg geraken.
Coucke heeft de club gered. Zonder hem waren ze er al lang niet meer. Veel mensen vergeten dat maar het is het vorige bestuur dat een puinhoop heeft achter gelaten. En ja Coucke heeft fouten gemaakt in het begin financieel, maar die heeft hij recht getrokken vorig seizoen.

Coucke heeft de club gered. Zonder hem waren ze er al lang niet meer. Veel mensen vergeten dat maar het is het vorige bestuur dat een puinhoop heeft achter gelaten. En ja Coucke heeft fouten gemaakt in het begin financieel, maar die heeft hij recht getrokken vorig seizoen.
Is ook mijn gevoel.
Tis Wouter die zich serieus mispakt heeft aan 'hoe goed een voetbalclub managen'.
Hij is niet van zin om zijne stoel zomaar af te staan maar het zou in mijn ogen toch de beste oplossing zijn. Ik denk ook de enige strategie waarin Kindermans mogelijks nog te overhalen zal zijn tot een langer verblijf.
Als hij nog enige liefde koestert voor de club zet hij een stap opzij en laat hij anderen het schip terug recht trekken.

Maar goed, hij zal het hier niet meelezen en er nog minder van wakker liggen.

Is ook mijn gevoel.
Tis Wouter die zich serieus mispakt heeft aan 'hoe goed een voetbalclub managen'.
Hij is niet van zin om zijne stoel zomaar af te staan maar het zou in mijn ogen toch de beste oplossing zijn. Ik denk ook de enige strategie waarin Kindermans mogelijks nog te overhalen zal zijn tot een langer verblijf.
Als hij nog enige liefde koestert voor de club zet hij een stap opzij en laat hij anderen het schip terug recht trekken.

Maar goed, hij zal het hier niet meelezen en er nog minder van wakker liggen.
Daar ben ik het mee eens. Voorzitter moet er voor mijn part ook uit. Maar ze mogen blij zijn dat er iemand als Coucke is. Want dat heb je echt wel nodig dat er iemand met kapitaal achter staat. En zo zijn we momenteel ook niet in buitenlandse handen.

Het ergste vind ik nog, alles en iedereen wat voor mij Anderlecht is hebben ze buitengezet, afgedankt of belachelijk gemaakt.

Arnessen, Frutos, Nilis, Kindermans, Zetterberg, Kompany..

Wie met een Anderlecht-hart of verstand van het spel wil het nog gaan komen doen?
Figuren als Vercauteren, Deschacht, De vlieger etc kunnen we niets mee doen.

Die 11e plaats maakt de club niet kapot, iedereen met een paars hart buitenwerken, dat heeft onze club kapot gemaakt.

Dreyer is ook geen speler voor Anderlecht. Anderlecht is spelers als Suarez, Doku, Wilhelmson, Boussoufa op de flank.

Ahmed Hassan, Zetterberg op de 10
Voetballende middenvelders: Tielemans, Biglia, Sambo zelfs Kouyaté

Verdedigers die er een kunst van maken zoals Pareja, Mbemba, Kompany, Anthony
En mannen die er hun kop voor leggen zoals Wasyl, Tihinnen, Juhasz

Killer spitsen als Jestrovic en Mitrovic of met een bovengemiddelde techniek, Aruna, Zirkzee,.. of die alles hebben zoals Mbokani

Nu hebben we? Niks.. Verbrugge is een topper en Debast komt er ook wel, maar dan de grote leegte.

Anderlecht is techniek, voetballende combinaties (dat mag in een modern jasje)
Maar Anderlecht is Anderlecht niet meer. De club zoals ze ken en waar ik fan van ben geworden is dood.
We hebben ze alleen nog nie begraven

Goh niet echt, Coucke heeft de schulden omgezet in kapitaal maar als het beter gaat met de club kan hij dat bedrag alsnog terug vorderen. Indien die verkoopt aan een Sjeik kan die dat hele bedrag terug vragen. Coucke is geen lomperik hoor
Dat impliceert dat die sjeik dus 100+ miljoen zou moeten betalen voor het huidige Anderlecht? sweet dreams ...

en wie heeft Wouter dan binnengebracht op rsca? dat was toch Coucke, nee?

Het ergste vind ik nog, alles en iedereen wat voor mij Anderlecht is hebben ze buitengezet, afgedankt of belachelijk gemaakt.

Arnessen, Frutos, Nilis, Kindermans, Zetterberg, Kompany..

Wie met een Anderlecht-hart of verstand van het spel wil het nog gaan komen doen?
Figuren als Vercauteren, Deschacht, De vlieger etc kunnen we niets mee doen.

Die 11e plaats maakt de club niet kapot, iedereen met een paars hart buitenwerken, dat heeft onze club kapot gemaakt.

Dreyer is ook geen speler voor Anderlecht. Anderlecht is spelers als Suarez, Doku, Wilhelmson, Boussoufa op de flank.

Ahmed Hassan, Zetterberg op de 10
Voetballende middenvelders: Tielemans, Biglia, Sambo zelfs Kouyaté

Verdedigers die er een kunst van maken zoals Pareja, Mbemba, Kompany, Anthony
En mannen die er hun kop voor leggen zoals Wasyl, Tihinnen, Juhasz

Killer spitsen als Jestrovic en Mitrovic of met een bovengemiddelde techniek, Aruna, Zirkzee,.. of die alles hebben zoals Mbokani

Nu hebben we? Niks.. Verbrugge is een topper en Debast komt er ook wel, maar dan de grote leegte.

Anderlecht is techniek, voetballende combinaties (dat mag in een modern jasje)
Maar Anderlecht is Anderlecht niet meer. De club zoals ze ken en waar ik fan van ben geworden is dood.
We hebben ze alleen nog nie begraven
De spelers die je allemaal opnoemt is ver in het verleden. Zulke spelers kunnen we op de dag van vandaag niet meer gaan halen. De tijden zijn veranderd in het algemene voetbal. De grote bedragen zitten hier niet waardoor zulke spelers minder snel naar hier nog gaan komen.

Anderlecht is Anderlecht niet meer, dat klopt.. Maar dat is al ingezet met het vorige bestuur de laatste 3 seizoenen. Dat is stelselmatig gegroeid met de 2 laatste seizoenen onder Weiler als stijlbreuk. Dat is niet iets waar het huidige bestuur mee begonnen is.

Dat impliceert dat die sjeik dus 100+ miljoen zou moeten betalen voor het huidige Anderlecht? sweet dreams ...
Die sjeik kan Anderlecht binnen halen voor hetzelfde geld als Coucke bijvoorbeeld. Maar de schulden die zijn omgezet blijven aan de club hangen in de financiën. Dat moet je los zien van een eventuele koop. Wie die club koopt weet dat dat nog als een zwaard boven de club hangt en die zal ook weten dat dit kan terug gevorderd worden.

en wie heeft Wouter dan binnengebracht op rsca? dat was toch Coucke, nee?
RVB.. Coucke beslist niet alleen aan de top. En dat is misschien wel het grootste probleem. Te veel mensen hebben nog een zeg die eigenlijk het kapitaal niet hebben om bij te schieten. Dus bij een eventuele kapitaalverhoging moeten zij ook geld bij schieten en dat is het probleem. Als Coucke het zoals Gheysen bij Antwerp aleen voor het zeggen heeft kan hij hetzelfde doen als bij Antwerp. Bij Anderlecht wordt elke stap tegengesproken door de minderheidsaandeelhouders.

Die sjeik kan Anderlecht binnen halen voor hetzelfde geld als Coucke bijvoorbeeld. Maar de schulden die zijn omgezet blijven aan de club hangen in de financiën. Dat moet je los zien van een eventuele koop. Wie die club koopt weet dat dat nog als een zwaard boven de club hangt en die zal ook weten dat dit kan terug gevorderd worden.
Ik ken de exacte cijfers niet maar stel dat Coucke het gekocht heeft voor 100 miljoen en dat het nu nog 25 miljoen waard is, met 75 miljoen in schulden die teruggevorderd kunnen worden.

Een sjeik kan het dan kopen voor 25 miljoen, maar de eerste 75 miljoen "winst" gaan naar Coucke, ... dus eigenlijk koopt die sjeik het dus voor 100 miljoen, nee? ... en vandaar dus mijn "sweet dreams"... geen enkele sjeik gaat nu een club komen kopen die geen Europees speelt en net 11e is geëindigd met een jaarlijks verlies van 25 miljoen, waar dan ook nog eens die molensteen van terug te vorderen schulden aan hangen.

Vandaar dat prioriteit 1 het financieel gezond maken is en die loonlast reduceren.... wat dan weer wringt met contracten zoals Slimani en Vertonghen die vermoedelijk toch niet zo goedkoop zullen zijn?

anyway, zou niet graag in de schoenen van Coucke/Fredberg/Riemer staan want is gene kado voor 't moment.

Ik ken de exacte cijfers niet maar stel dat Coucke het gekocht heeft voor 100 miljoen en dat het nu nog 25 miljoen waard is, met 75 miljoen in schulden die teruggevorderd kunnen worden.

Een sjeik kan het dan kopen voor 25 miljoen, maar de eerste 75 miljoen "winst" gaan naar Coucke, ... dus eigenlijk koopt die sjeik het dus voor 100 miljoen, nee? ... en vandaar dus mijn "sweet dreams"... geen enkele sjeik gaat nu een club komen kopen die geen Europees speelt en net 11e is geëindigd met een jaarlijks verlies van 25 miljoen, waar dan ook nog eens die molensteen van terug te vorderen schulden aan hangen.

Vandaar dat prioriteit 1 het financieel gezond maken is en die loonlast reduceren.... wat dan weer wringt met contracten zoals Slimani en Vertonghen die vermoedelijk toch niet zo goedkoop zullen zijn?

anyway, zou niet graag in de schoenen van Coucke/Fredberg/Riemer staan want is gene kado voor 't moment.
Die gaan ook niet verkopen hoor. Ik antwoord gewoon op iets van hierboven die dat aanraden om te doen. Dit is totaal niet mijn gedacht. Want geloof het of niet, ik heb alleen vertrouwen in Coucke van iedereen die daar in het bestuur zit. En dat is gewoon omdat zonder hem de club failliet was. Iemand die zoveel geld erin steekt is echt niet van slechte wil. En aangezien hij er al zoveel ggeld in heeft gestoken gaat hij er wel mee voor zorgen om het om te keren, of hij is de centen kwijt.

De spelers die je allemaal opnoemt is ver in het verleden. Zulke spelers kunnen we op de dag van vandaag niet meer gaan halen. De tijden zijn veranderd in het algemene voetbal. De grote bedragen zitten hier niet waardoor zulke spelers minder snel naar hier nog gaan komen.

Anderlecht is Anderlecht niet meer, dat klopt.. Maar dat is al ingezet met het vorige bestuur de laatste 3 seizoenen. Dat is stelselmatig gegroeid met de 2 laatste seizoenen onder Weiler als stijlbreuk. Dat is niet iets waar het huidige bestuur mee begonnen is.
Of we hadden een beter scouting?
Hassan: transfervrij
Mitrovic: Partizan
Jestrovic: Moeskroen
Aruna zijn we in Ivoorkust gaan halen
Wilhelmsson: Staebek
Juhasz: Boedapest
Tihinen: Viking FK blijkbaar
Wasyl: Lech Poznan
Kouyaté: FC Brussels
Biglia: Independiente
Suarez: Belgrano
Bous: Gent
Pareja: Argentinos Jr
Mbemba: een lokale club in Congo

De duurste van die spelers heeft ons 5miljoen gekost (Met de huidige inflatie is dat inderdaad een hoger bedrag)
Wel +4 miljoen voor Dreyer, 3m voor Ishaq, Olsson: 4m, Raman: 3m, 7m voor Vlap en 5 voor Dimata, 6 voor Roof, 8 voor Sanneh, Saef +3,5m
6,5 voor Kums

Het huidige bestuur WAS goed bezig door Vince zijn ding te laten doen. Gomez, Debast, Harwood-Bellis, Kana, Sambi, Doku, Zirkzee, Mukairu, Nmecha, Anouar, Chadli,...
Gasten met een meer dan degelijke basistechniek en een coach die voor verzorgt voetbal staat
Intussen moet ik kijken naar lopers als Slimani (hoe nuttig die ook is), Raman, Ashimeru

De ene domme keuze na de andere is gemaakt terwijl we op de goeie weg waren

Terug
Bovenaan