Malaise bij Anderlecht

Prachtige wintermercato.
Duranville weg, Ait El Hadj weg, Agyei weg, Silva weg.
En in de plaats enkel Dreyer en onze hoogbejaarde spits.
Verder Raman niet weg.
Hoedt weg zowat het enige waar we ons aan moeten optrekken? En geen paniekaankopen waar we achteraf weer mee zitten.

Er is terug wat geld in kas.
Maar voor de rest nie veel om vrolijk van te worden.

Geen idee waar Fredberg de laatste weken mee bezig is geweest.

Nog een half seizoen op Sardella kijken op de linksachter. Tenzij Riemer doorkrijgt dat we wél nog eens linksback in de selectie hebben.

Zijn transfers in de wintermercato niet per definitie te duur betaalde paniekaankopen?

En het is niet alsof er dit seizoen nog veel te winnen valt. Dan kan je je geld beter in de zomer spenderen.
Ben ik het ook volledig mee eens. Deel van de kern nu al opkuisen is niet zo slecht. Trebel laatste half jaar en dan zijn ze van dat loon ook weer vanaf. zwaar loon van Silva en Hoedt zijn al weg. Hopelijk is er volgende zomer dan wat kapitaal beschikbaar, want tis wel duidelijk dat het een nieuwe start gaat worden met een 3/4de nieuwe ploeg. Verbruggen - Vertonghen - Debast ( als die niet vertrekt) - Dryer zijn volgens mij zowat de enige basisspelers volgend jaar. Al de rest zal schuiven zijn, verkopen en nieuw aankopen

Ben ik het ook volledig mee eens. Deel van de kern nu al opkuisen is niet zo slecht. Trebel laatste half jaar en dan zijn ze van dat loon ook weer vanaf. zwaar loon van Silva en Hoedt zijn al weg. Hopelijk is er volgende zomer dan wat kapitaal beschikbaar, want tis wel duidelijk dat het een nieuwe start gaat worden met een 3/4de nieuwe ploeg. Verbruggen - Vertonghen - Debast ( als die niet vertrekt) zijn volgens mij zowat de enige basisspelers volgend jaar. Al de rest zal schuiven zijn, verkopen en nieuw aankopen

Hetgeen bij mij alle hoop wegneemt is dat alle interessante jeugd wegloopt. Op een dik jaar tijd: Bounida, Karetsas, Duranville, Ait El Hadj, Agyei. Een jaar ervoor ook nog Lavia en iets ervoor ook Godts. Dat had het geraamte van de toekomst moeten worden. Je zat met een transformatie in de A-kern en heel veel leuks potentieel dat eraan kwam. En 't is allemaal weg nu. Wat schiet er nog echt over van exceptioneels op Neerpede? Butera. En Debast, Stroeykens en Arnstad, die ik allemaal ook snel zie wegtrekken in deze hopeloze situatie. Die laatste 2 hebben ook nooit een langdurig contract willen tekenen omdat ze de evolutie wilden afwachten.

Tja, veel toekomst zie ik niet meer eigenlijk.

Hetgeen bij mij alle hoop wegneemt is dat alle interessante jeugd wegloopt. Op een dik jaar tijd: Bounida, Karetsas, Duranville, Ait El Hadj, Agyei. Een jaar ervoor ook nog Lavia en iets ervoor ook Godts. Dat had het geraamte van de toekomst moeten worden. Je zat met een transformatie in de A-kern en heel veel leuks potentieel dat eraan kwam. En 't is allemaal weg nu. Wat schiet er nog echt over van exceptioneels op Neerpede? Butera. En Debast, Stroeykens en Arnstad, die ik allemaal ook snel zie wegtrekken in deze hopeloze situatie. Die laatste 2 hebben ook nooit een langdurig contract willen tekenen omdat ze de evolutie wilden afwachten.

Tja, veel toekomst zie ik niet meer eigenlijk.
Tja jeugd.. Tis niet dat ze bij Genk of Brugge niet gaan lopen he. Is gewoon de algemene tendens vrees ik. Ze willen allemaal snel naar het buitenland

Tja jeugd.. Tis niet dat ze bij Genk of Brugge niet gaan lopen he. Is gewoon de algemene tendens vrees ik. Ze willen allemaal snel naar het buitenland
Je had wel perfect nog een half jaar met Duranville kunnen doordoen, Ait el Hadj kunnen houden, Agyei wilt gewoon kansen krijgen en kreeg die niet ondanks dat hij echt goed was in 1B,...
Het is een situatie die je deels zelf gecreëerd hebt toch ook. Nuja, een voorzitter die 2 weken geleden op het Fanboard nog letterlijk zei dat "Neerpede achterhaald is". Wat wil je. Dortmund en co denken er anders over.

Duranville gingen we sowieso kwijt zijn, maar al de rest hadden we gewoon kunnen houden. Als je natuurlijk de architect van Neerpede buitenkegelt, en overal gaat opperen dat Neerpede achterhaald is, gaan entourages ook hun conclusies trekken.

Zoveel slechte beslissingen, die logischerwijs niet zonder gevolgen blijven. Jaren roepen voor stabiliteit, maar de enige stabiliteit die men voor ogen had was 1 man die alle macht wou.

Tbh heeft Anderlecht chance dat Leoni zo'n paars-wit hart heeft want ik denk dat in zijn plaats al veel spelers zouden vertrokken zijn. In april is die te oud voor de Futures maar heeft pas in oktober zijn debuut mogen maken voor de A-ploeg. Ondanks het feit dat die al van bij de jeugd telkens kapitein van de ploeg is geweest.

Club Brugge heeft Hautekiet bvb ook geen enkele minuut gebruikt. Ook aanvoerder bij Club NXT nochtans. Ik had dan liever hem zien doorschuiven in plaats van Boyata te kopen, kan me niet inbeelden dat de youngster slechter zou doen. Anderzijds snap ik ook niet waarom hij weg gaat want voor zover ik weet gaat hij bij Standard ook niet bij de A-ploeg aansluiten.

Tbh heeft Anderlecht chance dat Leoni zo'n paars-wit hart heeft want ik denk dat in zijn plaats al veel spelers zouden vertrokken zijn. In april is die te oud voor de Futures maar heeft pas in oktober zijn debuut mogen maken voor de A-ploeg. Ondanks het feit dat die al van bij de jeugd telkens kapitein van de ploeg is geweest.

Dat sowieso, en ondanks ik Leoni een heel leuke speler vind, maar dit was en is echt wel een C talent.

Club Brugge heeft Hautekiet bvb ook geen enkele minuut gebruikt. Ook aanvoerder bij Club NXT nochtans. Ik had dan liever hem zien doorschuiven in plaats van Boyata te kopen, kan me niet inbeelden dat de youngster slechter zou doen. Anderzijds snap ik ook niet waarom hij weg gaat want voor zover ik weet gaat hij bij Standard ook niet bij de A-ploeg aansluiten.
Zo blijkbaar voor de A-kern zijn. Ik denk dat we hem redelijk snel zullen zien spelen.

Dat sowieso, en ondanks ik Leoni een heel leuke speler vind, maar dit was en is echt wel een C talent.
Wat zijn Sardella, Kana, Yari, Stroeykens dan? :unsure:

Heb Leoni maar een paar keer zien spelen bij de Futures en zijn weinige minuten bij de A-kern en kon me echt bekoren.

Zo blijkbaar voor de A-kern zijn. Ik denk dat we hem redelijk snel zullen zien spelen.
Ah tiens, in de krant stond iets anders dan. Wel benieuwd, nog nooit zien spelen.

Wat zijn Sardella, Kana, Yari, Stroeykens dan? :unsure:

Heb Leoni maar een paar keer zien spelen bij de Futures en zijn weinige minuten bij de A-kern en kon me echt bekoren.
B talenten. :)

Stroeykens ergens tussen a en b. ;)

Ook grote fan van Leoni, maar lijkt mij te licht te zijn voor een top 8 ploeg in de jupkes league. Maar goed, dat zijn we dan momenteel ook niet. :)

Spelers dienen geboren te zijn in het jaar 99 of erna, voor dit seizoen. Leoni kan dus het seizoen volmaken bij de Futures zonder problemen. Ook volgend jaar, als de regel gewoon een jaar opschuift, kan die gewoon gans het seizoen meedoen (geboren in 2000 of later) daar hij in 2000 geboren is.
Zoals meestal, moeten spelers bij aanvang competitie voldoen aan de leeftijdsgrens om gans die competitie mee te mogen spelen.

B talenten. :)

Stroeykens ergens tussen a en b. ;)

Ook grote fan van Leoni, maar lijkt mij te licht te zijn voor een top 8 ploeg in de jupkes league. Maar goed, dat zijn we dan momenteel ook niet. :)
Als hij zijn kans niet krijgt gaan we het nooit weten natuurlijk. Stroeykens vind ik eigenlijk vrij onindrukwekkend in de minuten die hij krijgt.
Allez, de rest ook tbh. Kana heeft wel eens een sterke topper gespeeld vorig seizoen maar nadien weer uit beeld verdwenen. Ook wel blessuregevoelig zeker?

Als hij zijn kans niet krijgt gaan we het nooit weten natuurlijk. Stroeykens vind ik eigenlijk vrij onindrukwekkend in de minuten die hij krijgt.
Allez, de rest ook tbh. Kana heeft wel eens een sterke topper gespeeld vorig seizoen maar nadien weer uit beeld verdwenen. Ook wel blessuregevoelig zeker?
Dacht dat Stroeykens nochtans in de voorselectie van Bobby zat?

Kana was gewoon heel sterk vorige playoffs, maar kreeg dit seizoen eerst af te rekenen met een trainer die er niet in geloofde, en dan opnieuw die verdomde blessures. Echt wel het type dat deze kern mist.

Stroeykens zijn prestaties zijn zeker niet waaw, en heeft zeker gebreken. Maar ook enorme kwaliteiten waardoor ik hem toch hoger inschat dan die andere namen. Dat hij nog niet zo vaak erbovenuitsteekt is om zijn leeftijd zeker geen probleem imo.

Terug
Bovenaan