Neen de rode draad in dat vertrek was vooral VK die vertrok en de afstand. De zak geld in Limburg was niet groter, het was een kwestie van eerst VK die vertrok, intern strubbelingen die duidelijk werden voor spelers (en hun ouders), Kindermans die werd buitengesloten (veel ouders dragen die heel hoog in het vaandel) en dan uiteindelijk Wouter die overkwam als een beunhaas. En bij Karetsas is men zelf naar Genk getrokken nadat men finaal het vertrouwen is kwijtgeraakt. Bij Genk was er nog een duidelijk verhaal én dicht bij huis.Nja, dat lijkt me dan toch vooral weer een verhaal dat draait rond geld hoor. Kindermans is verantwoordelijk voor uw jeugdopleiding en is uitstekend in die rol, maar onderhandelingen met speler en/of ouders dienen toch niet door hem gedaan worden? Hij kan daar een assisterende rol in hebben, maar financiële beslissingen moeten door uw sportief directeur gemaakt worden, een sportief directeur die er op dat moment wellicht niet (of net?) was.
Ouders die onderhandelen met de voorzitter van de ploeg, ik zie niet goed in waar het daar ontbreekt aan respect... Dat het een communicatief zeer zwakke verschijning is, is zeker waar, maar een voorzitter die de rol van de sportief directeur opneemt en onderhandelt met ouders vind ik nu geen teken van een gebrek aan respect. Draai anders de rollen eens om: Een ploeg in volle crisis gaan verlaten nadat ze 2,5 jaar in u hebben geloofd, u vertrouwen hebben gegeven en u de kans hebben gegeven om te groeien verlaten omdat de zak geld in Limburg groter is. Is dat dan zo respectvol?
Ik zou zelf als jeugdspeler ook niet graag bij Anderlecht zitten nu.