Malaise bij Anderlecht

Ja doet ie idd, en hij heeft ook een aantal terechte argumenten hiervoor -> 't is idd niet allemaal slecht wat WVDH gedaan heeft en supporters hebben nogal de neiging om te overdrijven

Los daarvan snap ik je frustratie over Peter VDB en het feit dat hij bewust op een goed blaadje wil staan bij het bestuur van rsca, maar met dit artikel op zich is weinig mis vind ik, redelijk genuanceerd eigenlijk

Hij heeft absoluut een punt dat supporters geen sponsors zijn. Supporters zijn klanten. Of een bedrijf naar haar klanten wilt luisteren, dat moet het zelf maar weten. Alleen ben je als bedrijf niet echt levensvatbaar als er geen klanten meer zijn, dat terzijde. En moest het om pakweg Moeskroen gaan piepte hij natuurlijk wel weer helemaal anders. Want ook dat is Peter. Degenen door wie hij zich vanalles laat vertellen neemt hij nogal eens in bescherming. Frank Raes zei enkele maanden geleden redelijk stellig (en tot enige verbazing van de anderen in die podcast) dat PVDB een zeer goeie vriend van Vandenhaute is. En van Van Holsbeeck. Hij weet ze wel uit te kiezen, zijn vrienden.

Maar in dat artikel spreekt hij zichzelf toch ook wel een beetje hard tegen.
"De fans willen hem dan buiten, wie zijn dat dan wel, de fans?" Terecht doelend op het feit dat dat nooit een eenduidige groep is.
Twee minuten later: "Als het aan de fans lag, lag Kompany vorig jaar buiten." Ineens bestaat het dan wel, "de fans".

Toch wel willen opmerken dat er op die 3 jaar lang geen enkel moment is geweest dat Kompany met spreekkoren, spandoeken of open brieven persoonlijk geviseerd is. Gemor in het stadion bij slechte resultaten: absoluut. Deel dat hem op sociale media buiten wilde: absoluut. Maar nooit echt een meerderheid.
Waar dat bij WVDH nu wel lichtjes anders is. Dus de "algemene consensus" onder de supporters gaan weglachen om ze dan bij die achterlijke beslissing van WVDH in mei ineens wel te gaan gebruiken, die vlieger gaat niet op he Peterke.

Op basis van mijn jarenlange ervaring als lezer van posts van Anderlechtsupporters op dit forum, haalt hij toch ook een aantal rake punten aan hoor ...
Een kapotte klok geeft ook 2 keer per dag het juiste uur aan.

Anderlecht doet wat het wilt, maar zolang Vandenhaute zich met zeer gedetailleerde sportieve zaken bemoeit zal de club niet meer terugkomen. Da's een aanvoelen van mij, geen eis of zo. Ik laat er ook mijn uitgaven aan de club van afhangen. Maar dat moet elke supporter maar voor zichzelf uitmaken.

Maar als je de fans meteen na de kwalificatie voor de groepsfase van de Conference League eind augustus had gevraagd of Mazzu een miscast was, dan zou het antwoord misschien wel anders geweest zijn
Heeft hij zelfs die matchen gezien tegen YB ? Hakken over de sloot en dramatische wedstrijd

Als er telkens wordt ingegaan op de eisen tot ontslag, dan was Vincent Kompany vorig jaar in de loop van het seizoen al geen trainer meer geweest van Anderlecht.
Toen verweten de fans het bestuur van Anderlecht dat ze veel te lang vasthielden aan Kompany wegens zijn naam.
Als het over WVDH gaat is het "wie zijn de fans, de luide roepers of de stille meerderheid"
Bij Vince was het dan de luide roepers die de fans waren zo te zien

Herman Van Holsbeeck werd zowat elk jaar buitengeroepen
Dat hm die paljas er zelfs maar bij durft betrekken

Het is deze weggehoonde voorzitter die een financieel herstelplan heeft uitgewerkt, zelf geld heeft ingebracht en geld heeft aangehaald, waardoor de club is gered.
Serieus?
In het plan dat op tafel ligt, zal hoofdaandeelhouder Marc Coucke 51,5 miljoen euro aan schulden herschikken. 18 miljoen daarvan wordt omgezet in kapitaal. Voor 33 miljoen euro wordt een constructie met uitstel van betaling opgezet via een clausule van terugkeer naar een betere toestand. Dat wil zeggen Coucke dat geld pas kan opeisen wanneer de club er financieel beter voorstaat
Van die kapitaalverhoging heeft hij - en dan nog niet alleen - een goeie 55% ingebracht

Wat een stemmingmakerij is me dat

Blijft waanzin dat deze man gewoon zijne goeie maat week na week mag blijven verdedigen met non argumenten en onwaarheden. Helemaal niets neutraal aan deze zogezegde analyse. Zelfs geen woord over Kindermans.
Hoe heeft die de club 'gered'? Naar mijn weten is Coucke de grote spekker van de rekening geweest en al de rest hun aandeel daar in was sowieso opgepikt door een andere investeerder want daarvoor zijn er geïnteresseerde partijen genoeg telkens.

Het blijft toch zeer bizar wat voor een gekke sprongen je ziet in het voetbal. Van bestuur tot de trainers tot de journalisten.

Akkoord met Silence, alleen is die eerste zin wel een terechte bedenking die jij en ik maken (en ook toen al maakten), maar er is inderdaad ook wel een deel supporters dat gewoon in de waan van de dag leeft en dat toen als 1 groot feest zag en als bewijs dat het met Mazzu allemaal zoveel beter zou gaan lopen.
Alleen zijn dat dan ook weer niet echt de mensen die die open brief hebben geschreven.

Het ergst van al vind ik dat hij zo lang Mazzu uit de wind heeft gezet voor zijne maat Wouter om het dan te steken op 17 jarige gastjes uit Neerpede lol
Ne mindere helft onder Kompany en hij werd met de grond gelijk gemaakt .
Peter en objectiviteit het gaat gewoon niet samen

Hoe heeft die de club 'gered'? Naar mijn weten is Coucke de grote spekker van de rekening geweest en al de rest hun aandeel daar in was sowieso opgepikt door een andere investeerder want daarvoor zijn er geïnteresseerde partijen genoeg telkens.

Het blijft toch zeer bizar wat voor een gekke sprongen je ziet in het voetbal. Van bestuur tot de trainers tot de journalisten.
Vandenhaute heeft er een miljoen of 12 ingestoken. Zijn compaan Geert Duyck ook zoiets.
Maar heeft toen (al dan niet terecht he, daar doe ik geen uitspraken over) tegengehouden dat Kompany ook met zo'n bedrag mee zou instappen. Want ja de sportieve leiding en eigenaarschap moest - o ironie - gescheiden blijven.
Coucke heeft toen veruit de grootste inspanning gedaan. Die heeft in totaal al een 10-voud van WVDH erin gestoken.
Dus dat het allemaal dankzij WVDH is dat we nog bestaan is natuurlijk absolute nonsens.

Door dat soort uitspraken van mensen die toch een beetje verstand hebben en beter zouden moeten kunnen weten, ga je op de duur toch steeds vaker denken dat ze een bepaalde agenda aan 't dienen zijn.

Het erge vind ik altijd dat zulke subjectieve analyses voor waar worden aangenomen door de gemiddelde Sporza-surfer, terwijl er maar een grove minderheid is die wel weet hoe de vork aan de steel zit.

Je wil niet weten hoeveel vermoeiende discussies ik al heb gehad met zulke mensen die dan refereren naar zo'n onnozel Sporza/HLN/Nieuwsblad-artikel als bron. :sarcastic: En probeer dan maar eens uit te leggen dat zo'n journalist in de achterzak zit van een voorzitter of wie dan ook, vermoeiend hoor want de mensen denken gewoon dat je uit je nek aan het lullen bent.

Net hetzelfde met die Stef Wijnants die zich profileert als La Liga/Real-kenner maar gewoon lukraak dingen opsomt die elke leek kan googlen.

.
Dus dat het allemaal dankzij WVDH is dat we nog bestaan is natuurlijk absolute nonsens.

Door dat soort uitspraken van mensen die toch een beetje verstand hebben en beter zouden moeten kunnen weten, ga je op de duur toch steeds vaker denken dat ze een bepaalde agenda aan 't dienen zijn.

Zeker als je dan ook nog eens in acht mag nemen dat diezelfde journalisten geen goed woord over hebben voor een Coucke, al van het moment dat hij Anderlecht overnam van hun goeie vrienden Vandenstock en Van Holsbeeck.

Zo nen Peter Vandenbempt toch echt het toonbeeld van alles wat mis is met de sportverslaggeving. Veel te nauw betrokken met bepaalde mensen, en het fatsoen niet om dan zelf te zeggen, hier ga ik mijn mening niet over geven. Blijft ook gewoon een goeie commentator die men verwart met iemand die iets van voetbal kent.

Het erge vind ik altijd dat zulke subjectieve analyses voor waar worden aangenomen door de gemiddelde Sporza-surfer, terwijl er maar een grove minderheid is die wel weet hoe de vork aan de steel zit.

Je wil niet weten hoeveel vermoeiende discussies ik al heb gehad met zulke mensen die dan refereren naar zo'n onnozel Sporza/HLN/Nieuwsblad-artikel als bron. :sarcastic: En probeer dan maar eens uit te leggen dat zo'n journalist in de achterzak zit van een voorzitter of wie dan ook, vermoeiend hoor want de mensen denken gewoon dat je uit je nek aan het lullen bent.

Net hetzelfde met die Stef Wijnants die zich profileert als La Liga/Real-kenner maar gewoon lukraak dingen opsomt die elke leek kan googlen.
Ik vind dit wel wat erger als je leest dat Vandenbempt een goede band heeft met Vandenhaute en het nodig acht om opiniemaker te spelen zonder disclaimer. Maar ja, met journalistieke integriteit krijg je geen toegang tot exclusieve geruchten natuurlijk.

Doet me eerder denken aan Keygnaert die het KV Kortrijk bestuur onder druk zette om Hasi als coach aan te nemen.

Om daar weer een belachelijk tekstje af te lezen in gebroken Engels zoals toen Mazzu ontslagen was? :rofl:

Wat een grap wat hier allemaal gebeurt, en het ergste is dat hij er gewoon mee weg zal geraken.

Gert Verheyen kwam deze morgen op Studio Brussel ook niet verder dan "Wouter is een goede vriend", "ik loop hoog op met hem", "de supporters hebben het recht niet om iemand zijn ontslag te eisen". Ook verder geen woord over de huidige malaise.

propaganda Peter heeft zijn werk gedaan. Beetje schermen dat ‘de Raad van Bestuur’ heeft beslist. Wouter zit zelf in de Raad en blijft erin zitten en heeft er ook een aantal acolieten in zitten.. en niets over de inhoud. Silence postte het hier al, hij stond al mee onder de douche na de match.
En zoals Hans zei, niets over Kindermans. Als je zelf eerst de culot hebt om te spreken van een pampercultuur en dus Kindermans zijn broek af doet, moet je nu ook durven schrijven.
Mooi ook om Herman nog even uit de wind te zetten.
Echt bol het af Peter. Eerst een week lang zwijgen en pas als de grote baas heeft gesproken met uw analyse afkomen.

Terug
Bovenaan