Ik weet dat mijn plaat blijft hangen maar mensen vergeten toch ook wel gewoon snel. Overal weer discussies of Hasi ontslagen moet worden of niet. Volgden die mensen Anderlecht al rond 2014? Wie ooit de beslissing nam om Hasi terug te halen zou nooit meer wat dan ook mogen beslissen op Anderlecht. Dan. Snap. Je. Er. Gewoon. Niets. Van.
Dus ja, die Borguet moet ook met zijn klikken en klakken buitenvliegen. Presteerde het op de laatste meeting met de supporterclubs te antwoorden op kritiek op Hasi met: "Wie anders?"
Hasi kreeg in 2014 een paar matchen een Anderlecht in handen dat bestond uit een toen nog goeie Praet, Tielemans, Dendoncker, Vandenborre in topvorm, Proto, Mbemba, Mitrovic, Najar en Suarez. Mag ik even stellen dat het niet zo'n wereldprestatie is om dan alsnog de titel te pakken? Het jaar erna begon het al langs alle kanten te rammelen en dat was bijna dezelfde kern met daar nog Defour bij en hij bakte er geen kl*ten van. Mocht dan nog een jaar langer aanmodderen. Ging daarna naar de kampioen van Polen en werd er in september nog ontslagen omdat hij na 8 matchen laatste in de competitie stond. Legia werd nadien gewoon weer kampioen na de trainerswissel. Lulde zich daarna bij Olympiakos binnen, Grieks kampioen, en werd in september ontslagen omdat hij na 6 speeldagen pas 9de stond. Olympiakos klom nadien gewoon weer op naar plaats 3. Kon nadien een paar jaar gaan aanmodderen in S-A, zonder noemenswaardige piek.
Bij KVM een goed begin en dan vooral totaal onacceptabel gebrul waarbij hij spelers kleineerde in de pers. Werd begin dit jaar dan ook logischerwijs buitengezet bij KVM. Ik meen het als ik zeg dat van al die trainers de laatste 25 jaar hij met voorsprong de zwakste was. Ik heb Boskamp, Neumann, Haan, Vandereycken, Anthuenis, Dockx, Vercauteren, Broos, Jacobs, Vandenbrom, Riemer, Mazzu, Kompany, Frutos, Hubert, Hein, Rutten en Belhocine meegemaakt. Over Haan, Neumann en Vandereycken wil ik niet te veel zeggen, die korte periodes zitten te ver in mijn herinneringen (andere tijden), maar van die hele andere rij is Hasi met voorsprong het meest belabberde. Geen lijn. Geen rechtlijnigheid. Geen filosofie. Geen fantsoen. Geen visie. Geen DNA. Nougatbollen. Een beetje staan brullen en uitkafferen.
En zijn huidige traject bij Anderlecht is ook ronduit beschamend. Binnengehaald voor een schokeffect voor de beker. Dat kon ik ergens nog een heel kleine beetje volgen. Maar faliekant mislukt. Playoffs: niks laten zien. Europe League: al voorbij voor het begon. Conference League: beschamende uitschakeling. Competitie: trekt op niks, een zwak programma verdoezelt hoe kansloos we zijn voor top-3. Mismeestert ondertussen elk jong talent zo'n beetje.
En dan lees je in een interview met Fred Vanderbiest dat Hasi hem wilde meenemen. Fred Vanderbiest! Een grotere Anderlechthater loopt in dit land niet rond. De man die zegt dat hij de straat oversteekt als hij iemand in het paars ziet rondlopen omdat hij die kleur niet kan zien.
En ja, hij moet het ook maar doen met de makelaarsrommel die Renard hem voorschotelt. Maar da's een ander verhaal. Die moet er natuurlijk ook gewoon uit. Crapuleuze Standardman die gewoon nog verwikkelt zit in een gerechterlijk onderzoek naar steekpenningen en ander gedoe en nu bij Anderlecht gewoon weer hetzelfde lijkt te doen. Op Camara na, ons eigen jeugdproduct, lijkt die dus geen enkele meerwaarde aangetrokken te hebben. Een en al rommel.