Malaise bij Anderlecht

Wat er in de media over Kindermans verschijnt, zou ik eerlijk gezegd met twee korreltjes zout nemen want net zoals bij het vertrek van Kompany krijg je daar een eenzijdig verhaal te lezen.
Ik wil daar tot op bepaalde hoogte nog wel vraagtekens bij stellen, maar het "de hele media zit in de zak van Vandenhaute" is ook wel een dooddoener geworden in elke discussie hier als het over Anderlecht gaat.

Zo kan je natuurlijk alles ontkrachten en stopt de discussie.

Zelfs als het overdreven is blijft het gewoon een verhaal langs twee kanten, waarbij Kindermans uiteindelijk ook gewoon voor de centen van Antwerp kiest éh nu. Die hebben hem daar ook niet binnengehengeld voor een drankbonnetje en ne hotdog.

Wel mooi hoe velen maar slikken wat Wouter de journalistes wijsmaakt. Zou zogezegd niet met data willen werken, wat gewoon een leugen is, gezien er al jaren met data wordt gewerkt, alsook met fysieke.
Dan heeft men maar dat onwaarschijnlijke loon als reden opgegeven. Terwijl het gewoon Wouter was die cavalier Seul heeft gespeeld, en Kindermans buitenzwierde omdat hij Verbeke niet wou vragen om naast hem op Neerpede te komen werken.

Nu doet men er blijkbaar alles aan om Kindermans dan maar als grote geldwolf af te schilderen, wat hen nog lukt ook zo te lezen.
Maar he, we gaan Kindermans, iemand met ongeziene know how en ervaring inzake jeugdopleiding makkelijk kunnen vervangen hoor.
Er zit nog veel talent aan te komen, maar er zal er ook veel vertrekken zeker nu vaststaat dat Jean naar Antwerp trekt. En men zal wel weer laten uitschijnen dat het allemaal aan die stoute gepamperde Neerpede jeugd zal liggen.

BTW, als we toch zo moeten snoeien, waarom betalen we dan onze top voorzitter ieder jaar eventjes 500k?

Voila, exact mijn punt. Als je in dat artikel ook leest dat ze data vragen van de fysieke parameters en hij daar niks van heeft is dat toch ook bizar. Dat wil zeggen dat die nog werkt zoals vroeger. De wereld veranderd drastisch en je moet daarin mee gaan.
Er staat/stond letterlijk een filmpje op de site van Anderlecht waar het gaat over data en Neerpede, die al jaren worden gebruikt. Zijn gewoon flagrante leugens die verspreid worden. En het is verontrustend hoe makkelijk velen daar allemaal in mee gaan.

Ja en het feit ook dat die mens ook niet meer van de jongste is hè. Anderlecht is overal in de lonen aan het snoeien. Dus vind ik dat in zijn geval ook terecht.

Die zou 21.000 euro bruto verdienen per maand en door die bonussen loopt dat soms op tot X3. Das gewoon een enorme dure vogel dan. Die wandelt uiteindelijk buiten per seizoen met over de 250.000 euro. Das echt zot:

De jeugddirecteur had van het oude bestuur een maandloon van 21.000 euro bruto gekregen, maar aangezien hij ook bonussen kreeg – onder meer als er talenten doorstroomden naar de A-kern – werd zijn jaarsalaris soms meer dan verdrievoudigd.
250.000 euro voor iemand die u al boven de 100 mil heeft opgebracht de afgelopen jaren, en dat is dan te veel :D. Het belang van Kindermans voor de sportieve werking van de jeugd is niet te onderschatten, die bonusregeling lijkt me ook marktconform wetende welk kapitaal er doorgroeit. Veel succes als je denkt dat iemand anders dit even los komt invullen, dan heb je werkelijk geen jota gesnapt van wat een jeugdopleiding inhoudt.

Maar goed, net eventjes weer 5 miljoen verpist aan Matske Rits, een 30-jarige zonder doorgroeimogelijkheden en sportieve meerwaarde. Da's natuurlijk een veel logischer beleid. Dat je elke euro omdraait in tijden van crisis kan ik begrijpen, maar begin dan eerst eens de overbodige profielen en transfers (bv een niet-uitvoerende voorzitter) buiten te kegelen of vermijden alvorens je een fundamentele meerwaarde op straat zet. Kindermans moest hier al weg van zodra verbeke zijn zegje wou doen. Intussen is die laatste zijn sportieve rol uitgespeeld, Wouter verketterd, die Deense kliek door de mand gevallen maar dit zou dan wel een logische en correcte beslissing moeten zijn?

Toch bizarre beslissingen soms bij den Anderlekt. Als het allemaal goed uitdraait ok, maar valt nog (serieus) af te wachten denk ik dan...

250.000 euro voor iemand die u al boven de 100 mil heeft opgebracht de afgelopen jaren, en dat is dan te veel :D. Het belang van Kindermans voor de sportieve werking van de jeugd is niet te onderschatten, die bonusregeling lijkt me ook marktconform wetende welk kapitaal er doorgroeit. Veel succes als je denkt dat iemand anders dit even los komt invullen, dan heb je werkelijk geen jota gesnapt van wat een jeugdopleiding inhoudt.

Maar goed, net eventjes weer 5 miljoen verpist aan Matske Rits, een 30-jarige zonder doorgroeimogelijkheden en sportieve meerwaarde. Da's natuurlijk een veel logischer beleid. Dat je elke euro omdraait in tijden van crisis kan ik begrijpen, maar begin dan eerst eens de overbodige profielen en transfers (bv een niet-uitvoerende voorzitter) buiten te kegelen of vermijden alvorens je een fundamentele meerwaarde op straat zet. Kindermans moest hier al weg van zodra verbeke zijn zegje wou doen. Intussen is die laatste zijn sportieve rol uitgespeeld, Wouter verketterd, die Deense kliek door de mand gevallen maar dit zou dan wel een logische en correcte beslissing moeten zijn?
Als je niet ziet dat er in het middenveld momenteel versterking nodig is , dan hebben we een probleem. Rits is daar een goede transfer van. Met Stroeykens, Arnstad, Kana , Leonie gaat ge blij mogen zijn met een 11de plaats hoor.

Kindermans wordt 60 jaar. Denk je dat die daar nog lang gaat zitten? Die moest sowieso stilaan vervangen worden.

Als je niet ziet dat er in het middenveld momenteel versterking nodig is , dan hebben we een probleem. Rits is daar een goede transfer van. Met Stroeykens, Arnstad, Kana , Leonie gaat ge blij mogen zijn met een 11de plaats hoor.

Kindermans wordt 60 jaar. Denk je dat die daar nog lang gaat zitten? Die moest sowieso stilaan vervangen worden.
Tuurlijk heeft het middenveld versterking nodig, alleen is dat na de transfer van Rits nog altijd het geval. Met bovengenoemde namen haal je wellicht weer een 11de plaats, maar met uw ervaren mannen Diawara, Ashimeru en Rits gaat het niet bepaald beter zijn.

En ja die moet vervangen worden op termijn, maar gezien hij nog een sportieve uitdaging aangaat elders en vanaf nul iets wilt uitbouwen neem ik aan dat die niet volgend jaar met pensioen wil. Je had perfect een opvolger achter de schermen kunnen klaarstomen in samenwerking met iemand die hier 17 jaar lang de basis heeft gevormd en Neerpede heeft uitgebouwd tot een instituut. Maar goed, dit is natuurlijk veel logischer. Hem en al zijn kennis buiten smijten om er dan iemand nieuw zonder achtergrond met Brusselse jeugd te gaan posteren. En dan binnen 3 jaar niet begrijpen dat de echte toppers elders tekenen zeker.

Echt onbegrijpelijk hoe je dit als Anderlechtfan kan goedkeuren. Ze maken de club kapot, je kijkt ernaar en gaat er nog in mee omwille van wat in de krant komt ook. Sjah.

Ok, maar is rits met zijn leeftijd een goede zet naar de toekomst toe? Veel transferwaarde naar andere clubs toe zal hij niet hebben. En jarenlang meegaan ook niet meer. Voor mij zouden ze veel duidelijkere doorstroming van de jeugd moeten hebben. Anderlecht B als serieuze kweekvijver opzetten. Om een voorbeeld te geven, ik vind dat Leoni een goede zet is in de A ploeg. Jong en hongerig. Deed zijn ervaring op bij de reserves, maar bewijst nu zijn waarde imo. De reserves moeten (bijna) evenveel aandacht krijgen dan de A kern. Zodanig dat talent makkelijker kan renderen. Dat moeten ze imo doen. Jong en onervaren, maak er jong en ervaren van, zoals ze met Leoni gedaan hebben, die is er nog niet, maar wel op de goede weg, en een publiekslieveling eerste keus.

Tuurlijk heeft het middenveld versterking nodig, alleen is dat na de transfer van Rits nog altijd het geval. Met bovengenoemde namen haal je wellicht weer een 11de plaats, maar met uw ervaren mannen Diawara, Ashimeru en Rits gaat het niet bepaald beter zijn.

En ja die moet vervangen worden op termijn, maar gezien hij nog een sportieve uitdaging aangaat elders en vanaf nul iets wilt uitbouwen neem ik aan dat die niet volgend jaar met pensioen wil. Je had perfect een opvolger achter de schermen kunnen klaarstomen in samenwerking met iemand die hier 17 jaar lang de basis heeft gevormd en Neerlegde heeft uitgebouwd tot een instituut. Maar goed, dit is natuurlijk veel logischer. Hel en al zijn kennis buiten smijten om er dan iemand nieuw zonder achtergrond met Brusselse jeugd te gaan posteren. En dan binnen 3 jaar niet begrijpen dat de echte toppers elders tekenen zeker.

Echt onbegrijpelijk hoe je dit als Anderlechtfan kan goedkeuren. Ze maken de club kapot, je kijkt ernaar en gaat er nog in mee omwille van wat in de krant komt ook. Sjah.
Helemaal niet. Ik kijk gewoon niet achteruit naar het verleden. Dat heeft geen enkele zin. Ik ben een realist en besef dat Anderlecht momenteel hoogstens een subtopper nog is. Kindermans gaat trouwens bij Antwerp ook onder andere mensen moeten gaan werken. Daar gaat hij niet de solo slim worden dat hij nu is. We zullen zien hoe het in de toekomst uitdraait.

. Maar goed, dit is natuurlijk veel logischer. Hel en al zijn kennis buiten smijten om er dan iemand nieuw zonder achtergrond met Brusselse jeugd te gaan posteren. En dan binnen 3 jaar niet begrijpen dat de echte toppers elders tekenen zeker.

Alles wat Brussels is is ondertussen moeten vertrekken natuurlijk, en vervangen door mensen uit de koers, of wat Denen met 0,0 voeling met de club. Idd straf hoeveel supporters niet doorhebben hoe ze bespeeld worden via bevriende journalisten, of info die men geeft aan redacties.

Als men dan echt te kritisch wordt gaat men zelfs een rechtszaak aan. Kwestie van iedereen in het perswereldje die aan wat onderzoeksjournalistiek wil beginnen af te schrikken.

Ok, maar is rits met zijn leeftijd een goede zet naar de toekomst toe? Veel transferwaarde naar andere clubs toe zal hij niet hebben. En jarenlang meegaan ook niet meer. Voor mij zouden ze veel duidelijkere doorstroming van de jeugd moeten hebben. Anderlecht B als serieuze kweekvijver opzetten. Om een voorbeeld te geven, ik vind dat Leoni een goede zet is in de A ploeg. Jong en hongerig. Deed zijn ervaring op bij de reserves, maar bewijst nu zijn waarde imo. De reserves moeten (bijna) evenveel aandacht krijgen dan de A kern. Zodanig dat talent makkelijker kan renderen. Dat moeten ze imo doen. Jong en onervaren, maak er jong en ervaren van, zoals ze met Leoni gedaan hebben, die is er nog niet, maar wel op de goede weg, en een publiekslieveling eerste keus.
Maar dat is nu net het hele probleem. Rits is gekocht om er NU te staan. Een seizoen zoals vorig jaar willen we toch niet meer meemaken. Als je met Rits in de ploeg Europees voetbal kan afdwingen is die zijn geld gewoon waard. Met de ploeg van vorig jaar speelde we net boven de degradatie plaatsen. De transfers die ze doen zoals Vázquez en Flips zijn voor de toekomst.

Alles wat Brussels is is ondertussen moeten vertrekken natuurlijk, en vervangen door mensen uit de koers, of wat Denen met 0,0 voeling met de club. Idd straf hoeveel supporters niet doorhebben hoe ze bespeeld worden via bevriende journalisten, of info die men geeft aan redacties.

Als men dan echt te kritisch wordt gaat men zelfs een rechtszaak aan. Kwestie van iedereen in het perswereldje die aan wat onderzoeksjournalistiek wil beginnen af te schrikken.
Tja en volgend seizoen spelen ze kampioen met die Denen en bent ge de eerste die staat te springen. Alles staat met resultaten. Toekomst zal het uitwijzen.

Ik weet goed genoeg dat er veel fouten zijn gemaakt door Kompany enzo te ontslaan maar momenteel is het zo. En moet je verder met hoe het nu is. Leven in het verleden, daar ga je geen titels mee pakken

Maar dat is nu net het hele probleem. Rits is gekocht om er NU te staan. Een seizoen zoals vorig jaar willen we toch niet meer meemaken. Als je met Rits in de ploeg Europees voetbal kan afdwingen is die zijn geld gewoon waard. Met de ploeg van vorig jaar speelde we net boven de degradatie plaatsen. De transfers die ze doen zoals Vázquez en Flips zijn voor de toekomst.
Ja maar is dan echt wel een tijdelijke dépannage vind ikzelf. Kijk gewoon naar hoe Ajax dat bij momenten flikt met hun jonkies. Die groeien op tot ervaren toppers. En dar rendeert op alle vlakken.

Willen ze nu meteen iemand stand-by die de meubelen kan redden is rits (misschien) een goede keuze.

Time will tell, maar denk verder als 2 seizoenen als Anderlecht zijnde. Er zit talent in hun jeugd

Ja maar is dan echt wel een tijdelijke dépannage vind ikzelf. Kijk gewoon naar hoe Ajax dat bij momenten flikt met hun jonkies. Die groeien op tot ervaren toppers. En dar rendeert op alle vlakken.

Willen ze nu meteen iemand stand-by die de meubelen kan redden is rits (misschien) een goede keuze.

Time will tell, maar denk verder als 2 seizoenen als Anderlecht zijnde. Er zit talent in hun jeugd
Ja dat snap ik hoor. Ze zijn nog bezig met namen. Ik denk dat we tegen september met een heel nieuw middenveld gaan spelen om meteen wat resultaat te behalen.

Ja dat snap ik hoor. Ze zijn nog bezig met namen. Ik denk dat we tegen september met een heel nieuw middenveld gaan spelen om meteen wat resultaat te behalen.
Wat niet wil zeggen dat ze met hun huidige ploeg toch al bij al ok gestart zijn aan het seizoen, ik heb al slechtere starts gekend, maar het seizoen begint pas deftig te draaien vanaf september, dus hoop maar dat ze tegen dan het een en ander op een rijtje zullen hebben... Maar andere clubs rusten ook niet op hun lauweren.

Helemaal niet. Ik kijk gewoon niet achteruit naar het verleden. Dat heeft geen enkele zin. Ik ben een realist en besef dat Anderlecht momenteel hoogstens een subtopper nog is. Kindermans gaat trouwens bij Antwerp ook onder andere mensen moeten gaan werken. Daar gaat hij niet de solo slim worden dat hij nu is. We zullen zien hoe het in de toekomst uitdraait.
Wordt ook geen hoofd jeugdopleiding bij ons; die rol blijft voor Steven Smet. Zal eerder een adviserende rol worden denk ik.

Ik wil daar tot op bepaalde hoogte nog wel vraagtekens bij stellen, maar het "de hele media zit in de zak van Vandenhaute" is ook wel een dooddoener geworden in elke discussie hier als het over Anderlecht gaat.

Zo kan je natuurlijk alles ontkrachten en stopt de discussie.

Zelfs als het overdreven is blijft het gewoon een verhaal langs twee kanten, waarbij Kindermans uiteindelijk ook gewoon voor de centen van Antwerp kiest éh nu. Die hebben hem daar ook niet binnengehengeld voor een drankbonnetje en ne hotdog.
Kan zijn dat ik mis zit hoor maar bij Kompany vond ik de toon in de pers toch erg negatief. En ik ben nu niet bepaald een Anderlechtfan.

Je mag natuurlijk berichtgeven over wat je interne bronnen je doorgeven maar zoiets kan al snel omslaan naar sfeerschepperij. Het wederwoord van Kompany of Kindermans ga je natuurlijk niet horen, enkel 'anonieme bronnen' vanuit het bestuur en het artikel is dan gestoeld op speculatieve zinnen met 'zou' erin.

Wat niet wil zeggen dat ze met hun huidige ploeg toch al bij al ok gestart zijn aan het seizoen, ik heb al slechtere starts gekend, maar het seizoen begint pas deftig te draaien vanaf september, dus hoop maar dat ze tegen dan het een en ander op een rijtje zullen hebben... Maar andere clubs rusten ook niet op hun lauweren.
Hebt gij de matchen bekeken? 6 op 9, maar evengoed 0 op 9. Hebben elke match ondergelegen.
Tegen een ochottekes STVV 35% balbezit!
En maar lange ballen pompen van die keeper

Hebt gij de matchen bekeken? 6 op 9, maar evengoed 0 op 9. Hebben elke match ondergelegen.
Tegen een ochottekes STVV 35% balbezit!
En maar lange ballen pompen van die keeper
Hij bedoelt dan ook enkel de punten. De volgende weken gaan er nog veel wijzigingen gebeuren in het team. Daarna zullen we zien wat voor een ploeg we hebben

Je mag natuurlijk berichtgeven over wat je interne bronnen je doorgeven maar zoiets kan al snel omslaan naar sfeerschepperij. Het wederwoord van Kompany of Kindermans ga je natuurlijk niet horen, enkel 'anonieme bronnen' vanuit het bestuur en het artikel is dan gestoeld op speculatieve zinnen met 'zou' erin.

Denk dat je dat artikel in Humo mag zien als een soort wederwoord van Kompany. Alleen jammer dat een groot deel van de boodschap verloren is gegaan omdat iedereen op dat petit Nazi gedeelte ging fixeren. En dat over Peter Verbeke, de man waar de persjongens allemaal zo mee overeenkwamen.

Goed, dat niet uitvoerende voorzitter trucje van Wouter was een geniale zet, waarmee hij zijn hachje volledig gered heeft. Zelfs een historische 11de plaats kon daar niets aan veranderen.

Terug
Bovenaan