Malaise bij Anderlecht

Ondanks veel spelers het gehad hebben met Hasi zou hij dus toch effectief nog aanblijven. :sarcastic:
Er is toch een groot verschil met hoe de spelers van anderlecht gisteren voor de dag kwamen versus bijvoorbeeld die van de Rangers...

Dus ik kan wel ergens volgen dat Hasi niet het grote probleem is dat opgelost moet worden, denk gewoon eerder dat de kern niet juist gebalanceerd is. Bij Club kan ongeveer elke supporter de basis 11 zo opnoemen, dat is bij rsca onmogelijk want die basis 11 bestaat gewoon niet.

Er is toch een groot verschil met hoe de spelers van anderlecht gisteren voor de dag kwamen versus bijvoorbeeld die van de Rangers...

Dus ik kan wel ergens volgen dat Hasi niet het grote probleem is dat opgelost moet worden, denk gewoon eerder dat de kern niet juist gebalanceerd is. Bij Club kan ongeveer elke supporter de basis 11 zo opnoemen, dat is bij rsca onmogelijk want die basis 11 bestaat gewoon niet.
Denk dat je ook niet mag vergeten dat er vele spelers nog kunnen vetrekken of belang bij hebben dat ze nog 'zichtbaar' hun best doen.
De vader van Raskin heeft zich zeer bruut uitgelaten over de coach en zijn zoon betaalde afgelopen weekend het gelag.

Ondanks veel spelers het gehad hebben met Hasi zou hij dus toch effectief nog aanblijven. :sarcastic:

Gisteren viel het toch de commentatoren op.
De ref zijn communicatie apparaat moest gewisseld worden.
Pocognoli van de bank: heel Union rond hem voor aanwijzingen
Hasi van de bank: 1 speler aan de zijlijn (om te drinken..)

Gewoon al voor het volgende moet je Hasi ontslaan:

Vrolinxks basisdebuut in Hacken -> wissel aan de rust
Ozcan basisdebuut in AEK -> wissel aan de rust
Degreef rechtsachter op Union -> positiewissel aan de rust

Waar ben je eigenlijk mee bezig als je in zo'n belangrijke match zo'n twijfelachtige keuzes maakt en telkens die jongens moet "slachtofferen"

Om nog maar te zwijgen over de algemene resultaten onder zijn leiding.

Vind dat toch straf dat “journalisten” gaan concluderen dat alle spelers achter Hasi staan, omdat ze hun best doen. Dat is toch helemaal geen feit? Dat weten die toch niet.

Goed, vandaag weer een mooie dag om te zien hoe veel journalisten nog steeds in de tang zitten van Vandenhaute en zijn Flanders Classics.

Nieuwsblad opvallend mild voor de man. Volgens Ludo doet Wouter dit opeens uit clubliefde. Volgens Geril moeten we dan vooral naar de slechte jaren onder Coucke kijken.

Opvallend verschil tss VTM en Sporza/HNB over vandaag. Vtm durft de sportieve blunders benoemen, PVDB wil dan weer vooral focussen op wat Coucke 7 jaar geleden deed.

Wel goed van Coucke om het zo publiekelijk te brengen, dan zullen de pionnen van Vandenhaute in de RvB toch twee keer nadenken over hoe ze gaan stemmen. VDH aan boord houden is door deze move eigenlijk onmogelijk geworden.

Er gaan wel oplossingen moeten gezocht worden voor VDH zijn aandelen, met die blokkeringsminderheid heeft hij de club nog altijd in zijn greep.

Wel goed van Coucke om het zo publiekelijk te brengen, dan zullen de pionnen van Vandenhaute in de RvB toch twee keer nadenken over hoe ze gaan stemmen. VDH aan boord houden is door deze move eigenlijk onmogelijk geworden.

Er gaan wel oplossingen moeten gezocht worden voor VDH zijn aandelen, met die blokkeringsminderheid heeft hij de club nog altijd in zijn greep.
Als je hoort dat WVDH zo'n tiran is/was binnen rsca naar andere personeelsleden toe, dan betwijfel ik ten zeerste of die zich nu zomaar gaat neerleggen bij deze coup van Coucke -> lijkt me eerder dat die er nu als bestuurslid alles aan gaat doen om het Coucke lastig te maken, zo'n groot ego dat nu gekrenkt is, die gaat wraak willen lijkt me.

Dus vermoedelijk gaat hij al zijn bevriende kanalen aanspreken zodat om het even wat Coucke probeert te doen in de pers gaat afgemaakt worden.

Tijd om wat extra bakken popcorn te bestellen want deze soap is nog bijlange niet gedaan.

Ik vermoed dat Coucke in zijn adresboekje wel een paar (buitenlandse) zakenrelaties heeft staan voor wie die aandelen speelgeld zijn. Ze moeten het nog willen ook natuurlijk.

Ik vermoed dat Coucke in zijn adresboekje wel een paar (buitenlandse) zakenrelaties heeft staan voor wie die aandelen speelgeld zijn. Ze moeten het nog willen ook natuurlijk.
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze snel terug kampioen gaan spelen, want dat betekent in 1 seizoen én Club én Union én Genk achter hun laten. En zonder CL gaat het toch veel geld kosten van de aandeelhouders om de gap met de top3 te dichten.

Genk en Club hebben door de recente jaren toch echt wel beiden een mooi gevuld spaarboekje, dat haal je niet zomaar in. (bij Union weet ik niet hoe de financiën ineen zitten - hoeveel transfergeld er terug naar Brighton vloeit bvb?)

Union heeft niets te maken met Brighton dus waarom zou er geld naar daar vloeien? Ze gebruiken beide dezelfde data-tool voor hun transfers, al heb ik de indruk dat die tool gisteren niet goed marcheerde als ze plots afkomen met Schoofs en Patris

Union heeft niets te maken met Brighton dus waarom zou er geld naar daar vloeien? Ze gebruiken beide dezelfde data-tool voor hun transfers, al heb ik de indruk dat die tool gisteren niet goed marcheerde als ze plots afkomen met Schoofs en Patris
hmm, niets?

Het verband tussen de Belgische voetbalclub Union Saint-Gilloise en de Engelse club Brighton & Hove Albion is de gedeelde (voormalige) eigenaar, de Britse gokmiljardair Tony Bloom.

• Tony Bloom is sinds 2009 de eigenaar en voorzitter van Brighton & Hove Albion.
  • In 2018 werd hij ook meerderheidsaandeelhouder van Union Sint-Gillis.
Door de banden met Bloom, konden de clubs in het verleden gebruikmaken van elkaars expertise en scoutingnetwerk. Zo werden er regelmatig spelers uitgewisseld, zoals Kaoru Mitoma en Simon Adingra.

Belangrijke wijziging:

Om te voldoen aan de regels van de UEFA met betrekking tot het bezit van meerdere clubs in dezelfde Europese competitie (in dit geval de Europa League), heeft Tony Bloom zijn meerderheidsbelang in Union Saint-Gilloise in juli 2023 overgedragen aan zijn zakenpartner Alex Muzio. Bloom bleef wel een minderheidsaandeelhouder. Door deze verschuiving in de eigendomsstructuur werden de banden tussen beide clubs op papier losser gemaakt, zodat ze allebei konden deelnemen aan de Europa League. Er werd ook een verbod ingesteld op onderlinge transfers tussen de clubs.

Hoewel de formele banden zijn veranderd, blijft de historische connectie via Tony Bloom en het gedeelde succes in de afgelopen jaren een belangrijk onderdeel van hun verhaal.

Op dit moment heeft Union toch niets te maken met Brighton, dus geen idee waarom er geld zou richting Brighton vloeien

edit: Anderlecht en KVO hebben toch ook niets te maken met elkaar ondanks dat Coucke eigenaar is bij Anderlecht en was bij KVO

Coucke heeft inderdaad iets achter de hand, anders had die nu niet publiekelijk dit gedaan. Hij ging gisteren met iets naar buiten komen ook, dat de positie van VDH onwerkbaar ging maken. Dat zie je aan de vlucht voorruit van VDH gisteren morgen. Anders zou Coucke dat nooit doen. Dat is geen dommerik.

Terug
Bovenaan