Een microgolf om per persoon soep op te warmen voor 200 kinderen? Je snapt toch zelf ook dat dat niet werkt?Waar trek je ook de lijn. Ik maak vb vaak als snack havermout-bananenbrood zonder ook maar enige gram suiker of boter. Wordt dat dan ook als een koek aanzien? Dat ze dan inderdaad ook werken aan manieren om uw kind gezonde voeding te kunnen meegeven zoals een koelkast in elke klas en microgolven in de refter om vb verse soep op te warmen. Een yoghurt die al 5 uur in een warme boekentas zit vind ik minder verantwoord dan een havermoutkoekske.
En yoghurt is echt niet slecht als het 5 uur in een boekentas zit. Steek er op een warme dag desnoods een koelelement bij als je je daar zo druk om zou maken én zo'n yoghurt per se nodig vindt.
Ik vind het toch ook allemaal ver gaan. Als kinderen te dik worden dan ligt dat niet aan een koek die ze meenemen als snack.
Als kinderen te individualistisch opgevoed worden, dan ligt dat niet aan school of crèche die regels oplegt, maar aan ouders die zelf vinden dat ze de regels mogen overtreden omdat ze 'geld genoeg betalen'.Wij kregen in het reglement van de crèche ook mee dat er met verjaardagen enkel mag getrakteerd worden op 1 speelgoedstuk voor de crèche. De papa zijn antwoord was ook snel ‘wij betalen al genoeg voor kinderopvang, we gaan niet hun speelgoed nog eens gaan financieren’.
Een crèche is gesubsidieerd en werkt dus sowieso onder kostprijs (extreme uitzonderingen even nagelaten), idem voor een school.
Wil je zelf de regels van het opvoeden van je kind bepalen, blijf dan thuis en geef desnoods thuisonderwijs of huur een voltijdse nanny in of start je eigen school op. Maar kom niet klagen dat je 'al genoeg geld betaalt' en dan maar zelf de regels wil bepalen.
Mensen moeten leren begrijpen dat sommige regels voor henzelf misschien nadelig of onlogisch zijn, maar dat er wel degelijk een goeie bedoeling achter zit en in veel gevallen algemeen een nut heeft. Zie bvb het verpakte voedsel wat nodig kan zijn voor voedselveiligheid.
Zo'n 'reepje kaas' verbieden is MSS om troep zoals dit te verbieden. De persoon die dan zelf met relatief gezonde blokken kaas afkomt, is dan MSS onterecht hetbslshtoffers, maar eenvoudige regels maken komt nu eenmaal met kleine onvolmaaktheden.