Mafia: The Old Country

Zonet uitgespeeld en het is geen slechte game maar echt een topper vond ik hem toch ook niet.
De eerste uren van de game waren meer een walking simulator dan iets anders en wanneer de game op gang komt vond ik de gameplay nogal sloom en vaak te repetitief. Op mijn ps5 pro had hij ook veel stutters wanneer er veel gebeurde op mijn scherm. Het verhaal daarentegen was wel zeer goed en hield me gemotiveerd om het spel te blijven spelen tot het einde. Al bij al voor 45 euro was het geen slechte ervaring ookal vind ik de 'hogere' reviewscores wel wat overdreven. Ik zou het zelf meer een 60% geven.

Als iemand hem nog zoekt Ik zet mijn kopie zo meteen op Buy & Sell ;)

Zonet uitgespeeld en het is geen slechte game maar echt een topper vond ik hem toch ook niet.
De eerste uren van de game waren meer een walking simulator dan iets anders en wanneer de game op gang komt vond ik de gameplay nogal sloom en vaak te repetitief. Op mijn ps5 pro had hij ook veel stutters wanneer er veel gebeurde op mijn scherm. Het verhaal daarentegen was wel zeer goed en hield me gemotiveerd om het spel te blijven spelen tot het einde. Al bij al voor 45 euro was het geen slechte ervaring ookal vind ik de 'hogere' reviewscores wel wat overdreven. Ik zou het zelf meer een 60% geven.

Als iemand hem nog zoekt Ik zet mijn kopie zo meteen op Buy & Sell ;)
ik ben zelf niet aan het spelen, maar de gameplay via TheRadBrad aan het zien. (zit nog maar 4 uur ver dus momenteel)

Wat jij zegt, was toch ook mijn indruk. Het eerste uur en half is er eigenlijk weinig echte actie. En later doet de actie ook wel veel denken aan RDR, net zoals de omgeving trouwens, alhoewel hier ook wel meer stealthkills mogelijk is denk ik. Het is al even geleden dat ik RDR gespeeld heb en ik weet niet meer of dit echt mogelijk was daar.
Het verhaal is wel goed, maar voor de rest hebben ze wel op safe gespeeld precies. Niet dat daar iets mis mee is, je kan niet steeds nieuwe dingen uitvinden, maar ik heb tot nut toe nog nergens het gevoel gehad dat ik deze direct zelf wil spelen, alhoewel dit het type games is dat ik eigenlijk wel redelijk graag speel.
Hoe ervaren jullie de knife-fights eigenlijk, want de deze lijken me ook een beetje beperkt qua uitwerking?

Anyway, ik zal hem dus wel eens kopen als hij in de budgetbak ligt binnen een paar jaar.

Zit zo kleine drie uur ver, maar ik heb totaal geen mafia gevoel. Is een goede game maar de mafia vibe heb ik niet mss komt het nog...

ik ben zelf niet aan het spelen, maar de gameplay via TheRadBrad aan het zien. (zit nog maar 4 uur ver dus momenteel)

Wat jij zegt, was toch ook mijn indruk. Het eerste uur en half is er eigenlijk weinig echte actie. En later doet de actie ook wel veel denken aan RDR, net zoals de omgeving trouwens, alhoewel hier ook wel meer stealthkills mogelijk is denk ik. Het is al even geleden dat ik RDR gespeeld heb en ik weet niet meer of dit echt mogelijk was daar.
Het verhaal is wel goed, maar voor de rest hebben ze wel op safe gespeeld precies. Niet dat daar iets mis mee is, je kan niet steeds nieuwe dingen uitvinden, maar ik heb tot nut toe nog nergens het gevoel gehad dat ik deze direct zelf wil spelen, alhoewel dit het type games is dat ik eigenlijk wel redelijk graag speel.
Hoe ervaren jullie de knife-fights eigenlijk, want de deze lijken me ook een beetje beperkt qua uitwerking?

Anyway, ik zal hem dus wel eens kopen als hij in de budgetbak ligt binnen een paar jaar.
De knife fights waren tof in het begin maar der zat uiteindelijk ook weinig variatie in, Vond ze wel toffer dan de gun combat.

Bij mij zie je telkens de omgeving laden 🥲
Ja hier ook wel wat bugs gezien, zoals een lijk dat ineens door het scherm vliegt tijdens de cutscene. Soms zat het scherm vast terwijl de muziek verder bleef gaan na een death. De game moest ook altijd 20 seconden laden na elke dead op ps5 pro.

Ik speel op pc en merk die zaken niet (net de grote race gewonnen).
Spel heeft inderdaad weinig actie momenten tot nu toe, maar gelukkig maakt de sfeer en de story wel wat goed.

Edit: Ik zit er ook door, 10 uurkes gespeeld.

Laatst bewerkt:
Die missie dat je alles stealth moet doen grrr
Grootste deel van de missies zijn stealth :)
Niet allemaal forced, als in game over wanneer detected, maar toch ook een aantal van die missies ja.

Maar tis allemaal simpel imo.
De AI is zodanig ingesteld dat als je bvb aan een punt komt waar er staan te praten, ze altijd doorlopen na een paar seconden blabla en er max nog 1 npc blijft staan die je dan makkelijk kan wurgen.
En als je een omweggetje moet maken is het ook altijd al van ver duidelijk.

Grootste deel van de missies zijn stealth :)
Niet allemaal forced, als in game over wanneer detected, maar toch ook een aantal van die missies ja.

Maar tis allemaal simpel imo.
De AI is zodanig ingesteld dat als je bvb aan een punt komt waar er staan te praten, ze altijd doorlopen na een paar seconden blabla en er max nog 1 npc blijft staan die je dan makkelijk kan wurgen.
En als je een omweggetje moet maken is het ook altijd al van ver duidelijk.
Ja idd, was zo een stuk dat je door een steeg moest (waar je dat mes kan gooien). Nu ondertussen ver uitgespeeld.

Denk dat ik halverwege zit momenteel, maar het verhaal lijkt wel heel sterk op de eerste Mafia, niet?
Tot zelfs een paar missies die conceptueel bijna 1 op 1 zijn overgenomen uit het eerste deel.

Hoe meer ik de game speel, hoe minder ik het vind :unsure:

Texture pop in, races en snelheidsgevoel oplossen door witte strepen op uw scherm, je zou denken van mooie graphics maar als je van een Death Stranding 2 komt voelt dit als een PS4 game, mechanics in het algemeen voelen ook niet super

Tot nu toe zou ik het 6,5/10 geven. Het is leuk maar je moet door de mindere punten doorkijken

heb geen ps5,
en pc heeft ook nog een GTX960 , maar hoe strikt moeten we die system requirements nemen, als ik hoor dat de graphics niet zo heel denderend zijn?

zou ik hem kunnen runnen? eventueel een demo om te testen?

heb geen ps5,
en pc heeft ook nog een GTX960 , maar hoe strikt moeten we die system requirements nemen, als ik hoor dat de graphics niet zo heel denderend zijn?

zou ik hem kunnen runnen? eventueel een demo om te testen?
Een GTX 960 is een low-end/mid-range GPU van begin 2015. De game is onspeelbaar met zo'n oude kaart.

Laatst bewerkt:
Een GTX 960 is een low-end GPU van begin 2015. De game is onspeelbaar met zo'n oude kaart.

oei ja, die youtube video ziet er idd niet goed uit ....

ok ik wacht dan wel tot ik nieuwe pc heb :) thx

Op steam kopen en kijken of het draait.
Kan je altijd binnen de 2u speeltijd een refund krijgen

wist ik niet, hoe gaat dit juist in z'n werk, een refund krijgen binnen 2 uur?
Heb nog al games gekocht op het steam platform die me niet aan stonden.
Werkt dit ook als je de steam key via een andere site kocht? zoals instantgaming bv?

Terug
Bovenaan