Maandelijkse aflossing woning

Wat is je maandelijkse aflossing?

• <€500

Stemmen: 45 4,8%
  • €500-€600

Stemmen: 46 5,0%
  • €600-€700

Stemmen: 44 4,7%
  • €700-€800

Stemmen: 57 6,1%
  • €800-€900

Stemmen: 70 7,5%
  • €900-€1000

Stemmen: 99 10,7%
  • €1000-€1100

Stemmen: 92 9,9%
  • €1100-€1200

Stemmen: 76 8,2%
  • €1200-€1300

Stemmen: 76 8,2%
  • €1300-€1400

Stemmen: 69 7,4%
  • €1400-€1500

Stemmen: 58 6,3%
  • €1500-€1600

Stemmen: 43 4,6%
  • €1600-€1700

Stemmen: 21 2,3%
  • €1700-€1800

Stemmen: 18 1,9%
  • >€1800

Stemmen: 114 12,3%

• Totaal aantal stemmers
    928
Iemand ervaring met leningen van KBC Mediservice?
Wat is het verschil tussen een lening van KBC en een lening van KBC Mediservice? Dat blijft gewoon een KBC lening hoor...

Die Mediservice is gewoon opgericht met 1 doel: (jonge) artsen aan KBC binden via (vermoedelijk goedkope) leningen omdat artsen de gedroomde klanten zijn voor banken om al hun producten aan te slijten : ze verdienen goed, ze kennen er niets van, hebben weinig tijd en stellen door combinatie van 2 voorgaande zaken niets in vraag. Je zou voor minder een Mediservice oprichten om dat segment specifiek te targeten.
Is gewoon private banking tactiek, al is het criterium hier niet het kapitaal, maar de beroepsklasse.

Doe gewoon de bankenronde en vergelijk het volledige plaatje. Artsen gaan ze overal met open armen worden ontvangen.

Ja - tot de vader 2 y later doodvalt en er niemand "toevallig" nog het papiertje vind.

We zijn met 3 kinderen en hebben enkele jaren na elkaar een huis gekocht. Die schenkingsaktes zijn gewoon mooi aan de aankoopaktes geplakt. Gene zever later.

Die 500 euro meer of minder zal het verschil niet maken.

Een schenkingsakte op een bierviltje is gene fluit waard he. Wie gekregen heeft, heeft er alle baat bij dat het bierviltje "verdwijnt". En de schenker is bij level in staat om te tonen waar het contract is, maar erna niet meer. Dus allemaal goed geregeld tot het moment er komt waarvoor het geregeld moest zijn.
Vrij zeker dat de totale notariskost meer was dan 500 €:p

Achja, bekeek het misschien iets te veel vanuit mijn eigen situatie (jurist/fiscalist die dat allemaal zelf heeft gedaan).

Los daarvan, zo moeilijk lijkt het mij toch niet om een papier bij te houden. Maar soit, de notaris dankt u:)

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is het verschil tussen een lening van KBC en een lening van KBC Mediservice? Dat blijft gewoon een KBC lening hoor...

Die Mediservice is gewoon opgericht met 1 doel: (jonge) artsen aan KBC binden via (vermoedelijk goedkope) leningen omdat artsen de gedroomde klanten zijn voor banken om al hun producten aan te slijten : ze verdienen goed, ze kennen er niets van, hebben weinig tijd en stellen door combinatie van 2 voorgaande zaken niets in vraag. Je zou voor minder een Mediservice oprichten om dat segment specifiek te targeten.
Is gewoon private banking tactiek, al is het criterium hier niet het kapitaal, maar de beroepsklasse.

Doe gewoon de bankenronde en vergelijk het volledige plaatje. Artsen gaan ze overal met open armen worden ontvangen.
Onze case werd naar KBC gestuurd en de bankier wou niet op onze vragen antwoorden en zei dat hij het direct naar zijn collega van Mediservice sturen, daarmee de vraag :).

Nu ik weet dat er betere rentes te verkrijgen zijn doordat een kennis daar ook eens is gaan horen (moest zelfs pas na 5-6jr beginnen afbetalen en mocht "onbeperkt lenen" aan 0.9% op 25jr medio 2021). Maar bedoelde of ze minder strenge toelatingsvoorwaarden zouden hebben dan "de klassieke lening" :)

Een vriendin is ook aan het zien voor een lening voor nieuwbouw.
Basisgedacht was 150 op 15 jaar maar zou nu wat neerkomen op 170 op 17 jaar om wat meer marge te nemen.
Op zich is dat dus toch een redelijk sterk dossier als de grond er al is en de woning pakweg nog wat meer dan het dubbele zal kosten (eigen vermogen dus ook toereikend)
Voorlopig heeft ze een 1.4 en 1.37, ik vind dat eigenlijk nog behoorlijk hoog, nog twee afspraken op de planning voorlopig
.
Op 17jaar zijn er nu niet zoveel resultaten: https://www.spaargids.be/sparen/vergelijk/hypothecaire-leningen.html?formule=vast&year=17#results
Maar op 15 jaar toch wel waarbij het te lenen bedrag vaak hoger is: https://www.spaargids.be/sparen/vergelijk/hypothecaire-leningen.html?formule=vast&year=15#results

Ikzelf had in 2019 100k op 10 jaar aan 0.8, dus ik dacht dat zij toch ook rond de 1% moet geraken.
Wat zou plan van aanpak kunnen zijn, ergens 1 lagere krijgen is soms al genoeg om de anderen mee te krijgen.
Iemand ervaringen die ook op dit moment de ronde aan het doen is?

Een vriendin is ook aan het zien voor een lening voor nieuwbouw.
Basisgedacht was 150 op 15 jaar maar zou nu wat neerkomen op 170 op 17 jaar om wat meer marge te nemen.
Op zich is dat dus toch een redelijk sterk dossier als de grond er al is en de woning pakweg nog wat meer dan het dubbele zal kosten (eigen vermogen dus ook toereikend)
Voorlopig heeft ze een 1.4 en 1.37, ik vind dat eigenlijk nog behoorlijk hoog, nog twee afspraken op de planning voorlopig
.
Op 17jaar zijn er nu niet zoveel resultaten: https://www.spaargids.be/sparen/vergelijk/hypothecaire-leningen.html?formule=vast&year=17#results
Maar op 15 jaar toch wel waarbij het te lenen bedrag vaak hoger is: https://www.spaargids.be/sparen/vergelijk/hypothecaire-leningen.html?formule=vast&year=15#results

Ikzelf had in 2019 100k op 10 jaar aan 0.8, dus ik dacht dat zij toch ook rond de 1% moet geraken.
Wat zou plan van aanpak kunnen zijn, ergens 1 lagere krijgen is soms al genoeg om de anderen mee te krijgen.
Iemand ervaringen die ook op dit moment de ronde aan het doen is?
Alleenstaande?
Iemand in de kennissenkring kreeg vorig jaar op 20jr 1.8% terwijl wij voor de bouwgrond 1.11% kregen op 25 jaar. Nochtans had die persoon een veel betere quotiteit. Denk dat banken de alleenstaanden wat uitpersen.

Alleenstaande?
Iemand in de kennissenkring kreeg vorig jaar op 20jr 1.8% terwijl wij voor de bouwgrond 1.11% kregen op 25 jaar. Nochtans had die persoon een veel betere quotiteit. Denk dat banken de alleenstaanden wat uitpersen.
Ja, ik ook alleenstaande.
Mijn voorstel was toen wel ok, ook de SSV was bij mij iets van een 570€ voor haar vragen ze bijna dubbel zeker, driedubbel durf ik niet meer zeggen.
Nochtans stabiele job bij de overheid en gewoon gezond.

Alleenstaande?
Vorig jaar in juni 1% rond kunnen krijgen (20vast,5 variabel) op 25j, q=70% als alleenstaande.
Ik heb wel 6 banken gedaan en de meesten zaten tussen 1.4 en 1.8.
Het jaar daarvoor ook al de rond gedaan en de goedkoopste banken toen, waren nu bij de duurste.
Rond shoppen loont dus ZEKER.

Ik heb wel ook een dure SSV maar ik heb geen goede papieren voor te leggen op medisch vlak dus de bijpremie van 68% er maar bij genomen.

Vorig jaar in juni 1% rond kunnen krijgen (20vast,5 variabel) op 25j, q=70% als alleenstaande.
Ik heb wel 6 banken gedaan en de meesten zaten tussen 1.4 en 1.8.
Het jaar daarvoor ook al de rond gedaan en de goedkoopste banken toen, waren nu bij de duurste.
Rond shoppen loont dus ZEKER.

Ik heb wel ook een dure SSV maar ik heb geen goede papieren voor te leggen op medisch vlak dus de bijpremie van 68% er maar bij genomen.
Bij welke bank dan uitgekomen en welke waren slechtst?

Iemand ervaring met leningen van KBC Mediservice?
Zoals hierboven gezegd zijn dat idd gewone leningen bij KBC maar dan met (zogezegd) wat betere voorwaarden. Wij hebben met KBC Mediservice enkele gesprekken gehad en werden eigenlijk zeer goed geholpen. Ook geen enkel probleem voor een afspraak last-minute of na de typische werkuren.

Onze case werd naar KBC gestuurd en de bankier wou niet op onze vragen antwoorden en zei dat hij het direct naar zijn collega van Mediservice sturen, daarmee de vraag :).

Nu ik weet dat er betere rentes te verkrijgen zijn doordat een kennis daar ook eens is gaan horen (moest zelfs pas na 5-6jr beginnen afbetalen en mocht "onbeperkt lenen" aan 0.9% op 25jr medio 2021). Maar bedoelde of ze minder strenge toelatingsvoorwaarden zouden hebben dan "de klassieke lening" :)
Dat zou mij straf lijken, maar je kan laar proberen...

Vrij zeker dat de totale notariskost meer was dan 500 €:p

Achja, bekeek het misschien iets te veel vanuit mijn eigen situatie (jurist/fiscalist die dat allemaal zelf heeft gedaan).

Los daarvan, zo moeilijk lijkt het mij toch niet om een papier bij te houden. Maar soit, de parasiet dankt u:)

Over wie heb je het dan? De schenker of ontvanger?

Voor de ontvanger is het niet zo moeilijk, maar die kan het gewoon wegsmijten he.

Dan valt vader dood terwijl 2 van de 3 kinderen iets gekregen hebben en dan wordt de ergens gewoon verdeeld.

En als er niks op papier staat..

Voor de ontvanger is het niet zo moeilijk, maar die kan het gewoon wegsmijten he.

Dan valt vader dood terwijl 2 van de 3 kinderen iets gekregen hebben en dan wordt de ergens gewoon verdeeld.

Gewoon zoals o.a. hier staat doen:

Ik heb het voor zowel mezelf als mijn broer zo gedaan dan heb je alles op papier + vaste datum.
Ik dacht trouwens dat je nog altijd naar de notaris kan trekken om te laten registreren en successie te vermijden wanneer een van de ouders bijvoorbeeld serieus ziek zou worden binnen die 3 jaar.

Lukt enkel niet meer wanneer ze plots sterven maar dat is dan een risico’tje dat ik wilde nemen.
Ondertussen zijn we hier 5 jaar verder dus er is geen probleem meer, op wat postzegels en aangetekende brieven na hebben wij geen kosten gehad :)

Ik begrijp niet goed waar je naartoe wil? Wat is volgens jou het risico indien je de schenking van cash onderhands zou doen?

Terug
Bovenaan