Luchtvaartmaatschappijen: een principekwestie?

Qatar en Emirates zijn mijn favoriete airlines voor lange afstandsvluchten. Altijd al aangename en comfortabele reizen mee gemaakt.
Ik ben absoluut geen fan van de Europese airlines voor zulke afstanden. Laatste keer gevlogen met Swiss en Lufthansa. Toch liever niet voor herhaling vatbaar tenzij dat spotgoedkoop is.
 
Ik vlieg eigenlijk zelden tot nooit met Europese maatschappijen. Eigenlijk altijd met Aziatische zoals Cathay Pacific, China Airlines, EVA Air, ANA. En uit dit lijstje vind ik China Airlines wel echt goed voor de prijs/kwaliteit. Voorheen was dit Cathay, maar die zijn echt bergaf aan het gaan.

In februari eens het geluk gehad business class te vliegen met Emirates en dat was echt geweldig. Maar DXB is zo een kut luchthaven voor transit dat ik Emirates heel vaak ontwijk, ondanks de goeie prijzen dat ze soms hebben.
 
In februari eens het geluk gehad business class te vliegen met Emirates en dat was echt geweldig. Maar DXB is zo een kut luchthaven voor transit dat ik Emirates heel vaak ontwijk, ondanks de goeie prijzen dat ze soms hebben.
Wat vond je er zo kut aan? Ik had precies weinig problemen met mijn transits in DXB deze zomer.
 
Vind ook niets mis aan Dubai, Doha is wel een stapje beter. Sowieso beide beter dan de mierennest in Abu Dhabi, maar daar gaat blijkbaar later dit jaar een nieuwe terminal open.
 
Mee naar Zuid-Afrika gevlogen enkele jaren geleden. Een best goede maatschappij met moderne vliegtuigen. Enkel de luchthaven Adis Ababa is een veredelde hangar met wat winkeltjes in, maar op zich weinig mis mee.
Bedankt voor de reactie. Toch overwegen dan, relatief goedkope vlucht gevonden via hen.
 
Wat vond je er zo kut aan? Ik had precies weinig problemen met mijn transits in DXB deze zomer.
Onvriendelijk personeel naar mijn ervaring, amper plaats om te zitten aan de gate (al zal dit ook waarschijnlijk verschillen van gate tot gate), of gebrek aan ruimte om te beginnen boarden. Het ellendig lang wachten op het vliegtuig voordat er effectief word opgestegen… laat staan die busjes naar het vliegtuig waar dat iedereen op elkaar gepakt staat als sardientjes. De 4 x dat ik op dxb transit had waren telkens van belabberde kwaliteit in vergelijking met hun service aan boord, waar ik wel tevreden van ben, van het vliegtuig.
 
Onvriendelijk personeel naar mijn ervaring, amper plaats om te zitten aan de gate (al zal dit ook waarschijnlijk verschillen van gate tot gate), of gebrek aan ruimte om te beginnen boarden. Het ellendig lang wachten op het vliegtuig voordat er effectief word opgestegen… laat staan die busjes naar het vliegtuig waar dat iedereen op elkaar gepakt staat als sardientjes. De 4 x dat ik op dxb transit had waren telkens van belabberde kwaliteit in vergelijking met hun service aan boord, waar ik wel tevreden van ben, van het vliegtuig.
Amai zo zie je maar hoe ervaringen kunnen verschillen! Ik vond DXB juist leuk omdat ik in tegenstelling tot in Qatar, hier niet de busjes op moest :p . Wel waar dat niet alle gates veel zitplaatsen hebben, met een rookersruimte die zelfs meer plaats had dan erbuiten had ik het gevoel.
 
In principe ben ik chauvinistisch en neem SN/star alliance, all else equal.

Maar afgelopen zomer heeft SN ons dik gekloot, vanaf nu ga ik ze mijden, indien mogelijk.
 
Ik heb ook altijd gezegd dat ik nooit naar Turkije zou gaan omdat Erdogan daar de plak zwaait. Dat eens gezegd op een trouwfeest tegen mensen die net terug waren van vakantie in Turkije. En die zeiden dat de Turken in de grote steden net vaak tegen Erdogan zijn en leven van toerisme. Dus als ik niet ga, dan steun ik eigenlijk de mensen die tegen het regime zijn niet, en gaat het regime dus toch langer overleven.


Food for thought alleszins.
 
Ik heb ook altijd gezegd dat ik nooit naar Turkije zou gaan omdat Erdogan daar de plak zwaait. Dat eens gezegd op een trouwfeest tegen mensen die net terug waren van vakantie in Turkije. En die zeiden dat de Turken in de grote steden net vaak tegen Erdogan zijn en leven van toerisme. Dus als ik niet ga, dan steun ik eigenlijk de mensen die tegen het regime zijn niet, en gaat het regime dus toch langer overleven.


Food for thought alleszins.
zowat het grootste percentage Erdogan stemmers vind je in... België!
 
met eigenlijk best wel een goeie reden.
Turken hebben dienstplicht. Turken die in het buitenland wonen kunnen die afkopen. Kilicdaroglu wou die prijs verdubbelen.
 
Terug
Bovenaan