Loonsopslag, hoe werkt het bij jullie?

Hoe verandert je loon?

• Individueel onderhandelen - op aanvraag van werknemer - losse procedure

Stemmen: 30 22,2%
  • Individueel onderhandelen - op aanvraag van werknemer - strikte procedure

Stemmen: 6 4,4%
  • Individueel onderhandelen - na regelmatige evaluaties

Stemmen: 51 37,8%
  • Collectief onderhandelen - regelmatige onderhandelingen vakbond/werkgever

Stemmen: 2 1,5%
  • Collectief onderhandelen - vooraf bepaalde barema's (ancienniteit/functie)

Stemmen: 26 19,3%
  • Via index, sectorale cao's, ...

Stemmen: 36 26,7%
  • Andere optie (zie topic)

Stemmen: 9 6,7%

• Totaal aantal stemmers
    135
Hier 2 jaar niks gekregen, steeds met het excuus "oei deadline gemist"/"tjah, het loopt moeilijk, geen budget dit jaar"/...

Erna nieuwe baas gekregen en geklaagd dat het niet normaal is en dat ik elders meer zou verdienen.
Intussen loonsverhoging gekregen, maar alle andere mensen op de afdeling hebben niks gekregen... volgende paar jaar zal dus altijd een njet worden vrees ik :unsure:

Wij hebben jaarlijkse evaluaties op basis daarvan krijg je bonus en of opslag. Vorig jaar 12% gehad, dit jaar zo'n 30%. Voorlopig heb ik wel mijn plafond bereikt, verwacht zulke percentages niet meer volgende jaren. 3-5% Bovenop inflatie zou al mooi zijn komende jaren.

Wij hebben jaarlijkse evaluaties op basis daarvan krijg je bonus en of opslag. Vorig jaar 12% gehad, dit jaar zo'n 30%. Voorlopig heb ik wel mijn plafond bereikt, verwacht zulke percentages niet meer volgende jaren. 3-5% Bovenop inflatie zou al mooi zijn komende jaren.
Zat je al bovengemiddeld of eerder een startsalaris? Heb je een promotie gemaakt?
Zelfs 3 à 5% bovenop de index is al zeer mooi. Dat krijg ik de laatste 2 jaar ook en dan zat ik bij de topperformers.
Gemiddelde performers is niets tot 2% bovenop de index.

Zat je al bovengemiddeld of eerder een startsalaris? Heb je een promotie gemaakt?
Zelfs 3 à 5% bovenop de index is al zeer mooi. Dat krijg ik de laatste 2 jaar ook en dan zat ik bij de topperformers.
Gemiddelde performers is niets tot 2% bovenop de index.
Zou zeggen dat ik al bovengemiddeld zat, had ergens anders een offer gekregen. Aanvankelijk wou ik geen tegenaanbod van huidige werkgever maar na wat goede gesprekken toch gezegd dat ik het zou overwegen omdat ik hier graag werk. Doorslag heeft de wagen gegeven, ik werk in een corporate omgeving waar de policy is dat alleen managers company cars krijgen. Uiteindelijk heb ik wagen er bij gekegen, 600 Euro bruto(incl inflatie) en onkostvergoeding van 150 euro. Functie is hetzelfde gebleven al wordt er nu wel wat meer verwacht. Werk in een klein team waar niet iedereen super ambitieus is, dat helpt wel om je te profileren. Onder de 4K bruto krijg je bij ons al wat sneller hogere % opslag, daarboven zijn de percentages logischerwijze wat lager :-).

Loonsopslag, hoe werkt het?

Elk jaar mes tussen de tanden aan de onderhandelingstafel.

QaAhxD3eUR3648fzCcc3zca282G1AZvE3htPGWnJrCo.jpg

Aaah, ... den privé toch hé.

Net ff met de bazin in de auto gezeten.
Ze vroeg of ik mijne wagen es kon laten schatten dan konden ze die overnemen. Is zowat de beste uitkomst voor mij.
Ben zelf zot van mijne wagen, op deze manier kan ik die ook nog houden zonder ne "gewone" diesel te hebben ofzo, de kosten draag ik niet meer en een deel geld dat ik krijg.

Hoe ze dat allemaal precies gaan regelen ben ik wel es benieuwd naar, soit dat zal de komende weken wel blijken.
Maar ik ben ne gelukkige mens.

Terug
Bovenaan