Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Loodgieter.vraagde dan ne loodgieter, nen dakwerker of ne schouwveger om dat te controleren?
Lijkt dat ik het opgelost heb...door de batterijen te vervangen. Ook al kwam er geen icoontje op dat de batterijen bijna leeg waren, maar het was dan ook een merk waar ik nog nooit van had gehoord.Zit em goed in zijn voet geklikt? Denk van die modellen dat de relais in de voet zit
Hier exact hetzelfde voor bij de achterbouw (keuken en extra douche) maar niet voor de badkamer die even ver van de ketel ligt maar met andere buizen. De uitleg die ik heb gekregen van de chauffagist was dat het aan de te dunne buizen lag voor warm water in die achterbouw, al snap ik dan niet helemaal waarom aangezien er dan minder water uit de buis moet getrokken worden om warm water te hebben, en het water wel warm genoeg wordt (het duurt gewoon veel te lang).Situatie:
- boiler op het gelijkvloers (gas condensatieketel uit 2008)
- het water moet (ongeveer) 12 meter reizen van de ketel naar de keuken
- het duurt ~4-5 minuten vooraleer er warm water is in de keuken vertrekkende van koude leidingen
- er is goed debiet op het stromend warm water
- wanneer ik ga voelen aan de leidingen een paar meter voor ze in de keuken toekomen duurt het inderdaad lang vooraleer de buizen opgewarmd zijn
Ik heb al wat aan de lijn gehangen met een loodgieter en die zei dat het een kwestie zou zijn van mee leren leven, of eventueel een elektrisch boilerke in de keuken zetten. Maar dan zijn we nog altijd niet 100% geholpen want het probleem doet zich ook voor bij de badkamer (nog eens een verdieping hoger).
moeten we daar gewoon mee leren leven, of zou het eventueel aan een probleem in de ketel kunnen liggen (warmtewisselaar bv?) of hoe zou zoiets kunnen? Ik snap wel dat we efkes moeten wachten op warm water maar om nu 4 minuten koud water te laten weglopen vooraleer we kunnen afwassen vind ik wel ambetant.
kusjes aan iedereen die goede ideeën heeft. kusjes aan de rest ook.
Hier exact hetzelfde voor bij de achterbouw (keuken en extra douche) maar niet voor de badkamer die even ver van de ketel ligt maar met andere buizen. De uitleg die ik heb gekregen van de chauffagist was dat het aan de te dunne buizen lag voor warm water in die achterbouw, al snap ik dan niet helemaal waarom aangezien er dan minder water uit de buis moet getrokken worden om warm water te hebben, en het water wel warm genoeg wordt (het duurt gewoon veel te lang).
Doorstroomtoestel? Hoe dik zijn de buizen die vertrekken? Indien doorstromer, uw water gaat rapper warm zijn als je uw kraan maar half open zet en dan volledig open nekeer het goed warm is.Situatie:
- boiler op het gelijkvloers (gas condensatieketel uit 2008)
- het water moet (ongeveer) 12 meter reizen van de ketel naar de keuken (1e verdiep)
- het duurt ~4-5 minuten vooraleer er warm water is in de keuken vertrekkende van koude leidingen
- er is goed debiet op het stromend warm water
- wanneer ik ga voelen aan de leidingen een paar meter voor ze in de keuken toekomen duurt het inderdaad lang vooraleer de buizen opgewarmd zijn
- het zichtbare deel van de leidingen is geisoleerd met van die pool noodle situaties
Ik heb al wat aan de lijn gehangen met een loodgieter en die zei dat het een kwestie zou zijn van mee leren leven, of eventueel een elektrisch boilerke in de keuken zetten. Maar dan zijn we nog altijd niet 100% geholpen want het probleem doet zich ook voor bij de badkamer (nog eens een verdieping hoger).
moeten we daar gewoon mee leren leven, of zou het eventueel aan een probleem in de ketel kunnen liggen (warmtewisselaar bv?) of hoe zou zoiets kunnen? Ik snap wel dat we efkes moeten wachten op warm water maar om nu 4 minuten koud water te laten weglopen vooraleer we kunnen afwassen vind ik wel ambetant.
kusjes aan iedereen die goede ideeën heeft. kusjes aan de rest ook.
Doorstroomtoestel? Hoe dik zijn de buizen die vertrekken? Indien doorstromer, uw water gaat rapper warm zijn als je uw kraan maar half open zet en dan volledig open nekeer het goed warm is.

In m'n huurapp zit ik met een lek in de afloop van de wasbak in de badkamer.
Heb het voorste rubberen ringske vervangen (nuja, was precies iets plastiek dat er zat) maar dat lost het probleem niet op. Help?
Meer foto's: .
Vind het wat stom om ne loodgieter te bellen voor wat wellicht een easy fix is
</noobquestion>
Stooklijn verhogen.Als je ingesteld hebt dat je vloerverwarming volledig weersafhankelijk geregeld wordt zonder compensatie van de kamertemperatuur, wat doet je cv ketel dan als je de gewenste temperatuur in de kamer toch hoger draait?
Dus als in de living 21°C staat ingesteld en ik zet dat hoger of lager, dan wordt die stooklijn iedere keer opnieuw aangepast? Het voet- en eindpunt leg je toch zelf vast bij de stooklijn?Stooklijn verhogen.
Wat zou em anders doen? Bv bij een viessmann kan je dat mooi zien op de grafiek in de regeling, als je de gevraagde kamertemp verandert zie je schoon dat de stooklijn ook aangepast isDus als in de living 21°C staat ingesteld en ik zet dat hoger of lager, dan wordt die stooklijn iedere keer opnieuw aangepast? Het voet- en eindpunt leg je toch zelf vast bij de stooklijn?
Hangt beetje af hoe goed de woning geïsoleerd is.Is het bij zo een instelling dan ook nog wenselijk om klokprogramma's in te stellen?