Loodgieterij-topic

woooh gertje :o

• Is er ventilatie in de woning, gebruik dan de afgevoerde ventilatielucht als bron voor de warmtepompboiler.

Quel toeval, dat spel gaat vlak naast onze ventilatie unit komen te staan.

voorbeeldje van?

Deze zijn normaal aansluitbaar met solar ook.

Met die 400 liter had ik het op een combiboiler die dan ook op cv aangesloten was voor bijverwarming, efkes over het hoofd gezien dat er geen cv meer zal zijn :p

Maar mss een stomme vraag, als die warmtepompboiler de lucht van mijn ventilatie gebruikt (die nooit afstaat) om het water te verwarmen, kan dat ding dan ook geen warm water voor mijn vloerverwarming maken? Heb maar water nodig van 33 graden daarvoor.

Maar mss een stomme vraag, als die warmtepompboiler de lucht van mijn ventilatie gebruikt (die nooit afstaat) om het water te verwarmen, kan dat ding dan ook geen warm water voor mijn vloerverwarming maken? Heb maar water nodig van 33 graden daarvoor.
Euh dat vermogen is belange niet groot genoeg, daarom hebt ge Nog een l/w of g/w warmtepomp nodig eh :p

Deze zijn normaal aansluitbaar met solar ook.

Met die 400 liter had ik het op een combiboiler die dan ook op cv aangesloten was voor bijverwarming, efkes over het hoofd gezien dat er geen cv meer zal zijn :p

Heb het toestel online gevonden aan 3500 euro zonder plaatsing en zonder collectors. Hoeveel is normaal de terugverdientijd? Want aan 5000 euro investering met plaatsing + extra electriciteitskost en zo bij kan ik héél veel gas verstoken voor sanitair ww.

Heb het toestel online gevonden aan 3500 euro zonder plaatsing en zonder collectors. Hoeveel is normaal de terugverdientijd? Want aan 5000 euro investering met plaatsing + extra electriciteitskost en zo bij kan ik héél veel gas verstoken voor sanitair ww.
Sja dat is nu eenmaal nieuwe technologie, dat is allemaal vree duur.. Daarom dat het ook belachelijk is dat ze ons proberen pushen om daar op veel te korte termijn allemaal op over te schakelen, Gene mens kan da betalen

@Tomski Vaillant heeft die toestellen ook.
https://www.vaillant.be/consumenten/producten/arostor-vwl-835.html
vergeet niet dat dit toestel 400m³/h nodig heeft. De viesmman iets minder
Type T0E-ze met 178 l Tot max. 300 m3 /h
Type T0E-ze met 254 l en type T0S-ze Tot max. 375 m3 /h

Maar @Brecht hoe sluit je zo iets aan op de ventilatiegroep? Wat bij aftoeren ventilatiedebiet?
Ik heb ze enkel nog maar geplaatst vrijstaand met aanzuig van buiten of gewone omgevingslucht in een warmere omgeving. (semi technische ruimte in de kelder die niet aerolisch in evenwicht moest staan)

Geen idee, wij ook nog maar enkel vrijstaand. Das een vraag voor onze vertegenwoordiger moesten we die situatie ooit eens tegenkomen :p denk eigenlijk niet dat het sop de kolen waard is.

Niet echt loodgieterij, maar sinds kort gebeurt het soms dat het huis afkoelt. Kijk ik dan naar de thermostaat, dan staat daar het symbool op dat de ketel stookt, maar die lijkt helemaal geen signaal te krijgen hiervoor. Zet de ik de thermostaat dan zelf van nacht- terug naar dagmodus (dus zelfde setpoint) dan begint de ketel wel te werken. Ik heb ook de indruk dat de thermostaat vroeger een hoorbare klik maakte en nu niet meer (relais?). Dit alles valt wel damen met het zachtere weer, wat mij eerst deed vermoeden dat dit er voor iets tussen zat.

Thermostaat kapot of toch wat anders?

Zit em goed in zijn voet geklikt? Denk van die modellen dat de relais in de voet zit
Lijkt van wel, gisterennacht eens uitgetrokken en opnieuw ingestoken. Wat met de schuifknop gespeeld en dan plots gaf hij weer een hoorbare klik waarna de ketel meteen opsprong zoals vroeger.

Maar deze morgen lijkt het weer gedaan. Klik is weg maar de ketel slaat wel aan. Echter vermoed ik dat het terug bij momenten gewoon zal afkoelen zonder dat de thermostaat een signaal zal geven.

Er loopt een drinkwaterleiding (metaal) van het huis naar de garage als buitenkraan. In functie van bepaalde werken ligt die leiding redelijk in de weg. Is er een kans dat ik deze eenvoudig zelf tijdelijk kan demonteren en erna terug monteren? Of gebeurt dit echt best door een loodgieter? (loodgieters die voor een prulwerkje willen afkomen zijn een schaars goed, dirmee...)

Kleine maand geleden huis gekocht. Nu lijken we elke nacht 50-60 liter water te verliezen volgens de teller.
Ik heb al een hele toer gedaan van toiletten/douche/kraanwerk/buitenkraantjes/... ik zie of hoor nergens iets lekken. Ook nergens vochtplekken op dit moment.

Hoe spoort men deze lekkages op? Kan ik zelf iets doen of wie dien ik hiervoor op te bellen?

Kleine maand geleden huis gekocht. Nu lijken we elke nacht 50-60 liter water te verliezen volgens de teller.
Ik heb al een hele toer gedaan van toiletten/douche/kraanwerk/buitenkraantjes/... ik zie of hoor nergens iets lekken. Ook nergens vochtplekken op dit moment.

Hoe spoort men deze lekkages op? Kan ik zelf iets doen of wie dien ik hiervoor op te bellen?
Hebben je een aparte boiler die 's nachts opwarmt? Misschien het overdrukventiel dat defect is en er dan zo veel water verdwijnt als die opwarmt.

Hebben je een aparte boiler die 's nachts opwarmt? Misschien het overdrukventiel dat defect is en er dan zo veel water verdwijnt als die opwarmt.
Morgen komt chauffagist omdat de ketel blijkbaar laatste 5 jaar niet meer nagekeken/gekeurd is ook. Die zal wel snel iets vinden vermoed ik.
Boiler heb ik ingesteld dat die pas tussen bepaalde uren warm water moet leveren en stopt rond 22u. Dus ik vermoed dat die in principe 's nachts niet zou mogen werken?

Vandaag een elektrisch boilerke in het kookeiland geplaatst.

Respect aan alle loodgieters die zich dagelijks/wekelijks in onmogelijke posities moeten wurmen om hun werk gedaan te krijgen, manman :unsure:

Afgelopen 2 ochtenden met een issueke met de CV gezeten ; een WOLF doorstroomtoestel ; en als mijn geheugen mij niet in de steek laat vorig jaar gelijkaardige issue gehad rond dezelfde tijd vh jaar.
(toen gelijkaardig issue, maar toen bleek ook dat er een clippeke ontbrak in dat toestel waardoor toen nen hoop water in het rond is gespoten)

Gisterenochtend gaan zien: 0.4 BAR op de ketel ; ok ik heb da al een jaar niet bekeken.. dus ik vul aan naar 2.1Bar
savonds warm water voor het afwassen, bij het douchen zegt de madam dat het maar lauw was.

Vanochtend
Ik vraag warm water aan douche, dat geeft hoop en al lauw en 10sec later ijskoud.
Water laten lopen en naar de CV gaan kijken "E05" > volgens internet de vlam die uitgegaan is ; als ik de klep van de CV dan open laat ; geen probleem ; precies of die kan niet genoeg lucht trekken ofzo en als ik de kap openlaat dan wel?

Terug
Bovenaan