zelfde miserie gehad. bij ons was het vocht dat wegkroop tussen de voegen van de tegels en ook de afdichting rond de kranen was versleten waardoor er vocht in de muur kroop.
uiteindelijk hebben wij heel de douche vervangen en alles opnieuw betegeld en een kerdi doek achter de tegels gestopt zodat dit niet meer kan voorvallen.
Zit hier trouwens iemand met kennis van radiatoren op het forum? onze huidige zijn +- 20 jaar oud. boven hebben we er 5 waarvan er sinds kort 3 niet meer werken ( kunnen al langer kapot zijn want die stonden eigenlijk altijd af omdat het altijd warom genoeg is boven). Maar de vrouw werkt sinds kort ook 3 dagen per week thuis en daardoor hebben we de logeerkamer omgebouwd naar een bureau voor haar. Daar staat 1 van die 3 radiatoren die niet meer werken. De andere defecte staat in de gang en in mijn bureau ( staat nooit op, minende desktop houd het hier altijd op 20-21 graden minimum

)
Ik heb de boel al proberen ontluchten en er meer dan een liter water ( dat ruikt naar de dood van stil te staan) uit doen lopen. Geen effect. daarna alle radiatoren dichgedraaid, ketel op 30 graden gezet en enkel de radiator in haar bureau aangezet. aan en afvoer word warm maar de buis die naar boven loopt richting de thermostatische kraan blijft ijskoud. Vervolgens de kraan afgedraaid en via dat pinnetje temperatuur proberen regelen, werkt perfect dus dat is ook het probleem niet.
Volgens mij zit het probleem bij een verstopte afvoer/ retourleiding vanaf de kraan? als ik tijdens het ontluchten de CV openzet komt er uiteindelijk wel warm water uit de ontluchter. wat wil zaggen dat de aanvoer in orde is. eens die weer volgelopen is met nieuw water en ik laat het ff staan koelt het zo terug af en is het niet meer warm te krijgen. rad zit vol afgekoeld water dat niet weg kan -> en kan geen nieuw warm water meer doorpompen.
Is hier zelf iets aan te doen of laat ik best een loodgieter komen om mijn leidingen eens te laten reinigen? Heb al op internet gelezen dat dit snel 5-600 euro kost... ben misschien goedkoper af om meteen nieuwe radiatoren te plaatsen? ze staan er uiteindelijk al sinds 1999..