Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
.Omdat de prijzen op Desco bruto prijzen zijn. Prijzen op andere webshops (veelal in nl) zijn netto prijzenb (of toch dicht tegen wat een installateur ze zelf kan aankopen bij de groothandel) . Je gaat geen (degelijke) installateur vinden die voor zulke prijs een ketel komt installeren.Zo'n intergas ketel kost dan ook maar €1000.
Voor die prijs miss wel interessant voor als je de komende 5-10 jaar toch geen warmtepomp wilt plaatsen.
Ik zie wel bij De**o dat in België de brutoprijs van zo'n ketel wel bijna 2 keer zoveel is.
Is daar een reden voor?
Welkom in de wereld van de CV-boeren.Wat ik dacht maar wat een marges dan![]()
Wordt gecompenseerd door goedkopere werkuren.Welkom in de wereld van de CV-boeren.
Die mannen hebben de term “lekker veel marge” uitgevonden.
Ze spelen in op comfort wat niemand kan missen, warm water en een warme ruimte dus iedereen slikt het.
Zal ook wel aflopenWordt gecompenseerd door goedkopere werkuren.
Zal ook wel aflopen
Misschien hun werknemers die minder krijgen. Maar een werkuur zal toch ook al snel 35-40€ zijn.
Wel meer investering hoor op vlak van machines en gereedschap. Wat vooral duur is is de voorraad aan persstukken en koper verloopstukken , maar je gaat toch niet voor elk verloopje 1/2"-3/4" naar sax/desco/vam/omnitherm rijden? Dus je koopt een zakje van elk met 10 stuks en ligt gauw aan een voorraadje kapitaal.Wat weliswaar goedkoper is dan andere stielmannen.
Maar toch ook niet significant.
Laat het ons er gewoon op houden dat CV-boeren echt wel goed hun kost verdienen voor echt niet complexer werk dan een elektricien.
Cv ketel weegt rond de 30 kg, ik heb er dit jaar zeker 100 aan de muur gehangen. Dat is op zich niet lastig als je dat dicht tegen je lichaam pakt of met 2. Het lastigste is knieën zitten, maar dat is voor elk beroep in de bouw. In kwartaal 3 ga ik terug de werven op...En fysiek ook niet mega zwaar is tegenover andere mannen in de bouw.
60/u is geen uitzondering. Uiteindelijk betalen mensen ook gauw 400 euro voor een brief van een advocaat, waar hij een uurtje werk aan heeft, waarom zou een installateur dan niet veel mogen verdienen.Maar het is wat de gek er voor wilt geven natuurlijk. Je zou gek zijn om voor minder te werken.
Simpel, bureauvolk dat neerkijkt op stielmannen en nooit zou kunnen verdragen dat ze veel geld verdienen met zoiets banaal als hun handen te gebruiken.60/u is geen uitzondering. Uiteindelijk betalen mensen ook gauw 400 euro voor een brief van een advocaat, waar hij een uurtje werk aan heeft, waarom zou een installateur dan niet veel mogen verdienen.
Is dit eigenlijk normaal of scheelt er iets mee? Tikt vrij luid.
Smorgens als de verwarming aan gaat kom ik er wakker van.
Boiler
Geen idee. Bij mijn weten deed die dat ook niet tot nu anders ging ik daar wel al eerder op gelet hebben.Ik heb dezelfde boiler maar die maakt geen herrie. Dat getik nog nooit gehoord. Is die ontlucht vanboven links aan de boiler zelf?
Geen idee. Bij mijn weten deed die dat ook niet tot nu anders ging ik daar wel al eerder op gelet hebben.
Als het 2 jaar is dan niet. Zal eens bellen naar de loodgieter morgen.Hopelijk is de boiler nog in garantie dan...
Als het 2 jaar is dan niet. Zal eens bellen naar de loodgieter morgen.
Is voor u.Een drukregelaar op de waterleiding, is dat iets dat ik zelf moet laten installeren en bekostigen of is het redelijk om dat aan de watermaatschappij te vragen?
Ik heb hier standaard zo’n 4,5 bar op de waterleiding en dat stijgt zeer regelmatig richting 7-8 bar. Ik verlies bijgevolg via het overdrukventiel toch zo’n 10-15l per week en ik vind dat precies toch veel?
Het ventiel is niet stuk want je ziet perfect het verschil bij hoge en lage druk. De ene dag/nacht heb ik niets, de volgende nacht is er 5l verlies.
Ten eerste, die druk van uw cv heeft niets te zien met de druk die toekomt aan uw vaatwas.Hier eens proberen:
Na een probleem met mijn vaatwasser (vulde zich niet meer met water op het intensief programma) de waterdruk gaan controleren. Stond op 1 bar (wat in principe nog voldoende is). Tijdens het bijvullen naar 1,5 bar merkte ik dat er water lekte uit de achterkant van de terugstroombeveiliging van de vulslang. Nadien een tijdje in de gaten gehouden en er lekt heel langzaam water uit die terugstroombeveiliging ook na het bijvullen en sluiten van de vulkraantjes.
Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn, of het schadelijk is en hoe ik het kan verhelpen?
Foto's van de volledige vulslang, de terugstroombeveiliging en de achterzijde waar het water lekt (rode pijl):
![]()
![]()
![]()
Ah, dat wist ik niet. Watertoevoer aan de vaatwasser moet ik nog verder uitpluizen dan.Ten eerste, die druk van uw cv heeft niets te zien met de druk die toekomt aan uw vaatwas.
Allebei de kraantjes nog eens goed opengezet en dichtgedraaid. Water lekt bij het opendraaien van het onderste kraantje (het verste van boiler af). Ik ga het nu de komende dagen in het oog houden of er nog water uit druppelt.Mogelijks is dit het water dat nog in die vulslang zit die er uit druppelt, ofwel sluit 1 van uw 2 kranen van de vulset niet volledig meer af. Ik zou eens proberen ze eens goed open en dicht te zetten.