Loodgieterij-topic

Het is iets puur mechanisch. Zie de foto waar je de veer ziet. Ik moet wel zeggen, de veer zelf en het plastiek is niet persé stroef. Het is dus echt gewoon de veer dat veel druk (meer dan 3?) nodig heeft om ingedrukt te geraken. Ik heb er ook video van. Ik vind nu niet meteen terug waar ik die drie bar heb gelezen :unsure:

Ik heb ff de handleiding opgezocht

https://media.vanmarcke.com/pages/download.php?ref=177146&size=&ext=pdf&page=1&alternative=-1&watermarked=&k=&noattach=true&v=&access_key=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&_gl=1*u9chc1*_gcl_au*NTUzMDc5ODQ2LjE3NjA3MTU1NDU.*_ga*MjA2ODQ2NjM1Mi4xNzYwNzE1NTQ1*_ga_ZEMNFVDWC4*czE3NjA3MTU1NDUkbzEkZzAkdDE3NjA3MTU1NDUkajYwJGwwJGgxNzQ3NTg5Nzk5

Die 3Bar waar jij van spreekt is dus de maximum
Het zou moeten werken met 1bar ook.

Is het wel correct geïnstalleerd?Of heb je eentje gekregen die defect is?

Veel kan je daar niet echt verkeerd aan doen, het is klikken en schroeven. Het is puur plastiek dat in elkaar gestoken wordt.
Misschien is het dan eentje waarvan de veer net iets sterk is. Kan die veer manipuleren zodat het "zwakker" wordt? :thinking:

Veel kan je daar niet echt verkeerd aan doen, het is klikken en schroeven. Het is puur plastiek dat in elkaar gestoken wordt.
Misschien is het dan eentje waarvan de veer net iets sterk is. Kan die veer manipuleren zodat het "zwakker" wordt? :thinking:
Dat is net nieuw gaat dat gewoon wisselen?

Of kijk eens of je geen stap vergeten bent?

Dat is net nieuw gaat dat gewoon wisselen?

Of kijk eens of je geen stap vergeten bent?
De badkamer werd volledig geïnstalleerd door de loodgieter/aannemer. Ik heb het nu uit elkaar gehaald om dat spanbadje er rond te doen. Ik heb geen idee waar ik dat zou moeten gaan vervangen, behalve dan bij de loodgieter gaan aankloppen.

Ik zou dat doen want het werkt niet naar behoren.
Die heeft dat dus ook niet deftig getest.
Idd en dat ik nooit de leiding onder druk gezet voor alles dicht werd gepleisterd. Ook niets nagemeten, geen opvolging doen van glazen douchewand, etc. Maar deze manier van werken is niet nieuw voor mij in den bouw.

Heb je al eens de temperatuur gemeten van de ingang en uitgang van de radiator en van de radiator zelf in de badkamer?
De en en uitgang weet ik niet hoe ik dit best meet?
De radiator heb ik eens gemeten met de infrarood thermometer van de dochter.
Die was 39,7⁰ (de radiator, niet de dochter 😂)

Ik zou een foto van de p1 meter willen plaatsen, daar zie je als tado mijn boiler wilt opwarmen een piek.
Als tado men badkamer wilt opwarmen komt de piek nog geen 10'de qua hoogr van de boiler piek...

En het houdt niet op met die Villeroy bucht. De klik-waste van het bad lekt. Ik heb het er zo ver als mogelijk in gedraaid maar het blijft leeglopen.

Wat voor een plastieken rommel is me dat allemaal. Los van een klassieke rubber dop, kan je die plastiek vervangen door een beter metalen exemplaar Of een betere ring?

Edit: Ik weet wat het is, die standaard V&B is gewoon plastiek. Die goedkope plastiek wil omhoog komen, dus die rubber blijft nooit goedbeneden zitten.
Ik heb een Grohe plug in mijn lavabo op de zolder dat ik zelf heb gekozen waarbij de cap volledige in metaal is (behalve het mechanisme). Ik heb water in de lavabo gedaan en dat blijft dus gewoon staan en loopt niet weg.

Laatst bewerkt:
Ook weer goed getest van de installateur
Goh, op zich wel. Het is niet dat de uitloop zelf lekt. Het is de plug zeg maar dat gewoon plastiek is. Ik heb wel dit al gevonden, Silfra is het merk van het click-clack mechanisme.

Die plug alleen al weegt 3 kg.

Laatst bewerkt:
Tevreden van? Wat denk je van de algemene kwaliteit/duurzaamheid?
We hebben het momenteel 6 maand in gebruik.
De hoofdreden dat we voor Brauer zijn gegaan is omdat de regendouche en handdouche samen aan kan staan.

Opzich qua werking tevreden van.

Service ook "tevreden" van.

Maar zeer ontevreden van de kwaliteit van de coating op de doucheslangen.
We hebben gun metal en we gaan nu voor de 2de keer alle doucheslangen vervangen krijgen omdat er krassen op de coating komen als je de handdouche's in de daarvoor bestemde houders klikt.

Ik zou zeggen ik zet hier wat foto's maar ik voldoe niet aan de vereisten momenteel om hier te mogen uploaden.

Terug
Bovenaan