Live muziek & optredens

We waren in de namiddag al richting Brussel gegaan dus hadden op dat vlak voldoende marge. Die P+R Ceria viel nog wel goed mee, zowel parking als openbaar vervoer was gratis en na het concert een rechtstreekse pendelbus naar de parking. Enige probleem waren daar de wachtrijen aan de kassa's (aangezien die gratis parking enkel van toepassing was als ge ook effectief uw ticket liet valideren aan de kassa's).
Vorige week ook voor het eerst die P+R Ceria gebruikt, gelijkaardige ervaring. In theorie is het een ideale oplossing, in de praktijk daarentegen...

Auto geparkeerd -> lange wachtrij aan de MIVB automaat.
Dan wachten op de pendelbus en hopen dat je erop kan, als sardientjes in een blik gepropt. Idem bij het terugkeren.
En als je dan terug bent aan de parking -> lange wachtrijen aan de parkeerautomaten.

Op zich ging het allemaal best OK, het is een mooie ruime parking en je bent heel snel af en op de ring. En bovenal gratis.
Maar mocht je nu gewoon kunnen afrijden door je concertticket te scannen aan de slagbomen, het zou nog 10x vlotter gaan.

Laatst bewerkt:

Binnen twee weekjes ga ik terug (na vorig jaar ook al gegaan te zijn). Ziet ernaar uit dat het energieker geworden is lol.

Zou tweede concert zijn na Ichiko Aoba dit jaar, wat eigenlijk misschien twee tegenpolen zijn, die kreeg de zaal toen volledig muisstil terwijl iedereen betoverd luisterde.

In oktober toch 6 optredens meegepikt.

Klein overzichtje:

5 sterren:
Ruben Block
The Vintage Caravan (op CD vind ik niks aan, maar wat een live band zeg :love: )

4 sterren:
Volcanavo (voorprogramma van The Vintage Caravan en ook meer dan degelijk live)
Eric Steckel (gewoon goed aja)

3 sterren:
Sum 41 (geluid was niet zo geweldig, maar wel een feestje natuurlijk)
Simple Plan (voorprogramma Sum 41, zelfde commentaar)
PUP (ok, maar minder mijn ding)

Geen rating:
Carpenter Brut - klonk opzich niet slecht maar kon niet te lang blijven. Het voorprogramma vond ik precies wel beter :unsure:

Moet ook wel zeggen dat ik de AB club ook een hele toffe (intiemere) zaal vind. De beste concerten daar gezien deze maand zelfs :tongue:

Sigur Ros had ik ook graag gezien maar na The Editors vorige week en een uitermate wilde nacht met Galaxie Nightshift was het wat veel om dat erbij te nemen.

In november naar The Cure in Antwerpen. Tickets voor Rock Werchter ook al besteld net als een buitenlands tripje om naar Bruce Springsteen te gaan kijken. Ik ga een bijverdienste moeten zoeken om de concerthonger te stillen :)

Ik moet bekennen dat ik Sigur Ros eigenlijk echt niet graag hoor desondanks het alles afvinkt wat ik graag hoor, is de klik er nooit gekomen.

Ik kan me een dag op Werchter herinneren waar Sigur Ros en Radiohead na elkaar speelden, we zijn dan maar wat gaan boemelen op de camping :unsure:

Ik moet bekennen dat ik Sigur Ros eigenlijk echt niet graag hoor desondanks het alles afvinkt wat ik graag hoor, is de klik er nooit gekomen.

Ik kan me een dag op Werchter herinneren waar Sigur Ros en Radiohead na elkaar speelden, we zijn dan maar wat gaan boemelen op de camping :unsure:
Sigur Ros op de main stage in daglicht... Geen goed idee. Maar het optreden van Radiohead was heerlijk. In Rainbows tour. :drool:

Vanavond 4 bands gezien in Entrepot in Brugge.
4 verschillende stijlen in het metalgenre waarvan de eerste 2 volledig nieuw. Maar alle vier sterk een sterk optreden:

Imperial slave: thrashy death metal is hun eigen omschrijving. Goeie sound, staan er ook gewoon op het podium. Afkomstig uit Nieuw Zeeland
Azteca: powermetal uit Mexico en dat tonen ze ook met hun ‘folklore’ kostuums van vijf gevederde goden uit het Aztekenrijk. Aanstekelijk en strak.
Omnium gatherum en Fleshgod Apocalypse had ik al eerder live mogen zien en opnieuw waren ze live zeer goed.

De zaal blijft voor zo’n kleinere gigs ideaal.

Leuke zondagavond dus

Terug
Bovenaan