Live muziek & optredens

Hoeveel metal festivals kunnen ze nog zo aanbieden. De markt geraakt toch echt wel verzadigd op die manier. Eerst toevoegen van Parklife met LP en nu deze met oa IM. Benieuwd naar de andere namen..

Graspop zal het graag zien gebeuren :cautious:
Live is live is meer een Lokerse Feesten maar dan niet op de parking ;) : de headliner wordt geboekt rest volgt in functie daarvan. Zal dus niet elk jaar een metalact zijn.

Hoeveel metal festivals kunnen ze nog zo aanbieden. De markt geraakt toch echt wel verzadigd op die manier. Eerst toevoegen van Parklife met LP en nu deze met oa IM. Benieuwd naar de andere namen..

Verplicht de festivals om te vernieuwen, nooit slecht!

Verplicht de festivals om te vernieuwen, nooit slecht!
Ik ga sowieso al jaren niet meer naar festivals voor de headliners, met uitzonderingen zoals een Tool, NIN of een LP.

Maar die tickets kosten toch allemaal serieus wat geld, en voor velen gaat dat dan toch sowieso keuzes maken zijn in de maand juni.

Ik ga sowieso al jaren niet meer naar festivals voor de headliners, met uitzonderingen zoals een Tool, NIN of een LP.

Maar die tickets kosten toch allemaal serieus wat geld, en voor velen gaat dat dan toch sowieso keuzes maken zijn in de maand juni.
Als we nu is allemaal spotify en co zouden afzweren en geld pompen in cd’s en vinyl. Dat zou helpen. Maarja

Jup, naar ik lees is Live/Live een festival (van Livenation natuurlijk) die bands gaat boeken die nog gaten in hun tourschema hebben die moeten opgevuld worden. Vandaar dat ze losse dagen doen en Iron Maiden op een maandag gaat spelen.

Maar idd, serieus aanbod aan zwaardere muziek deze zomer. Als je ziet wat er allemaal op tour is, lijkt het er toch nog altijd op dat graspop (ondanks wat andere dagfestivals reeds hebben aangekondigd) toch ook een serieus stevige affiche gaat kunnen showen.

Aan de andere kant: parklife zou blijkbaar niet zo denderend verkopen, dus misschien toch wat verzadiging van de markt. Maar positief gezien: vorig jaar op graspop was er echt wel veel volk. Eens een editie met wat minder zou eigenlijk niet eens zo slecht zijn.

Buiten metal lijkt het erop dat een gewone Werchter ook uit een serieus grote poel headliners gaat kunnen plukken. bvb. The Cure is al aangekondigd voor paar EU-festivals, wat een binnenkopper is voor Werchter.

Jup, naar ik lees is Live/Live een festival (van Livenation natuurlijk) die bands gaat boeken die nog gaten in hun tourschema hebben die moeten opgevuld worden. Vandaar dat ze losse dagen doen en Iron Maiden op een maandag gaat spelen.

Maar idd, serieus aanbod aan zwaardere muziek deze zomer. Als je ziet wat er allemaal op tour is, lijkt het er toch nog altijd op dat graspop (ondanks wat andere dagfestivals reeds hebben aangekondigd) toch ook een serieus stevige affiche gaat kunnen showen.

Aan de andere kant: parklife zou blijkbaar niet zo denderend verkopen, dus misschien toch wat verzadiging van de markt. Maar positief gezien: vorig jaar op graspop was er echt wel veel volk. Eens een editie met wat minder zou eigenlijk niet eens zo slecht zijn.

Buiten metal lijkt het erop dat een gewone Werchter ook uit een serieus grote poel headliners gaat kunnen plukken. bvb. The Cure is al aangekondigd voor paar EU-festivals, wat een binnenkopper is voor Werchter.
Parklife is sws al een beestje dat teert op nostalgie en hoe levensvatbaar is dat? Linkin Park was cool hè maar tweede keer moet nu ook niet, zeker niet op een jaar tijd. Papa Roach ook een nostalgieact. En niks tegen Zwangere Guy maar Parklife wordt gemarket als een festival voor alternatieve rock en mikt op de millennial die zijn haar hun jeugd wil herbeleven. Ja Zwangere Guy is cool maar alternatieve rock maakt hij niet en zijn posters zullen niet op de slaapkamer van zo een millenial gehangen hebben.

Parklife is sws al een beestje dat teert op nostalgie en hoe levensvatbaar is dat? Linkin Park was cool hè maar tweede keer moet nu ook niet, zeker niet op een jaar tijd. Papa Roach ook een nostalgieact. En niks tegen Zwangere Guy maar Parklife wordt gemarket als een festival voor alternatieve rock en mikt op de millennial die zijn haar hun jeugd wil herbeleven. Ja Zwangere Guy is cool maar alternatieve rock maakt hij niet en zijn posters zullen niet op de slaapkamer van zo een millenial gehangen hebben.
Jup, ik volg je volledig hoor.
Linkin Park was vorig jaar de hype van het jaar (naast de Oasis reünie). Nu, een jaar verder en zonder nieuwe plaat is de aandacht al heel wat minder.
Ze hadden limp bizkit er nog bij moeten zetten ipv Papa Roach, en de tickets gingen vlotter gaan. K denk echter dat Werchter had gedacht dat Linkin Park die boel los ging uitverkopen en ze geen dergelijke band van dat kaliber nodig hadden als support. Limp bizkit zal nu voor Graspop zijn, meen ik.

En idd, zwangere Guy op die affiche is echt een rare move.

Voor dat geld mag er wel nog wat deftig volk bij op de affiche (en hopelijk niet enkel nostalgia bait of wat gehypete rommel), maar ik ga toch ook een ticketje kopen denk ik. Het is ondertussen toch al lang geleden dat ik ze nog gezien heb, en kans is idd reëel dat het de laatste keer zal zijn.

Live is Live is echt ideaal voor mij om pakweg een halve dag verlof te nemen en op de terugweg van het werk mee te pikken.
Als het in het Sportpaleis was geweest, had ik geskipt.
Gij zijt terug? Cool! (Als het de Nahrtent van weleer is)

Er schijnt inderdaad toch wel wat overaanbod te zijn van metalfestivals. Bv. vorig jaar werd er een metal festival in Avelgem na 12 vorige edities afgezegd wegens tegenvallende ticketverkoop.

Parklife is ook gewoon belachelijk duur, voor ons is dat all-in een dagje van €450. Met dat geld doe ik andere zaken. Tenzij er inderdaad een Limp Bizkit én nog een andere naam van vroeger bijkomt, en dan zal het ook direct uitverkocht zijn. En laat ZG maar weg aub.

Live/Live = Iron Maiden met de fiets dus ik zal er sowieso zijn.

Als ik de affiches van andere juni festivals moet gebruiken om de GMM headliners te voorspellen gaan daar serieuze kleppers op staan maar geen enkele die mij zou overtuigen om te gaan. Tenzij hun undercard echt goed is, of ze met een serieuze verrassing afkomen, zou wel eens kunnen dat mijn GMM teller op 19 blijft steken.

Ik heb tickets gekocht voor Parklife omdat ik grote LP-fan ben, maar ik verstik het om een dagticket te kopen van een weekendfestival à la Werchter. Het publiek is gewoon heel anders dan op een dagfestival.

€131 vind ik nog cava voor een dagfestival. Normaal krijgen we 5 bands (zie Boutique en Classics) en we hebben al LP en Papa Roach.
Weet dat een gewone staan ticket al €100 was in Arnhem voor de zaalshow van LP met Spiritbox.

En ik heb gisteren nog een ticket gekocht voor Stick To Your Guns & Paleface Swiss in de AB :D

Er zijn vandaag 66 nieuwe namen voor Alcatraz gedropt en is toch heel stevige line-up, lijkt me dat Graspop serieus uit hun kot gaat mogen komen. Hier vooral blij met Lamb of God en dan heel wat vets in de undercard (Blackbraid, 200 Stab Wounds, Hate, Sanguisugabogg, Anaal Nathrakh, Amenra, Kylesa, ..). Ook heel goede verdeling in de subgenres

Terug
Bovenaan