Live muziek & optredens

Overigens viel het me wel op dat pkp een 98% blank festival is, ik weet niet waar dat aan ligt het viel op.
Valt me ook al enkele jaren op, op PKP.

Wat het filmen betreft: ik maak gedurende heel 't weekend filmpjes van 2-3 seconden. Achteraf maak ik dan altijd een heel leuke aftermovie van 1 minuut.

Weekend PKP:

Vrijdag:
Pommelien Thijs
: niet m'n ding, helemaal naar voor gegaan, staan meespringen met m'n vrouw en de andere jonge dames rond mij, even gefilmd voor mijn dochter. Ik had wel wat bekijks met m'n t-shirt van Slipknot. Heel goede show en ik begrijp waarom ze op Werchter als beste optreden werd bestempeld.
The Kooks: van ver meegevolgd. Ik ken maar enkele liedjes. Niet slecht.
Oscar And The Wolf: na ze ooit het voorprogramma te zien doen voor Bruno Mars was ik helemaal geen fan. Deze keer waren ze steengoed. Minder mijn genre, wel overtuigd ditmaal.
Rudim3ntal: we geraakten niet binnen in de tent, enorm veel volk. Even buiten gevolgd maar te vroeg terug weg om te kunnen oordelen.
Chappel Roan: meegeweest voor de dames van onze groep. Heel cool decor, straffe madam. Pink Pony club, yeah!
I Prevail: op de backyard, strak en hard gespeeld. 't Beste van de dag voor mij en ook meteen de nieuwste ontdekking. I dig.
In 't weggaan even Chase And Status meegepikt, heel goed. Maar we waren te moe aan het worden.

Zaterdag:
Begonnen met The Last Dinner Party op aanraden van veel vrienden. Totaal m'n ding niet. Veel te braaf en 'saai'. Blijkbaar wel goed voor de fans.
Arsenal: leuke verrassing als vervanger. We hebben Arsenal al meermaals gezien en ze hadden ze duidelijk heel veel zin in. Enorm van genoten en meteen ook het beste van de zaterdag.
Luude: lekker.
Macklemore al gezien 2 jaar geleden en Netsky hadden we graag meegepikt maar we hadden het precies gehad voor die dag.

Zondag:
Fris en monter begonnen aan Used live. Was heel goed! Wel flink drummen om die tent binnen te geraken.
The Beaches: heel plezante groep. Mainstage konden ze net aan. Hoogtepunt Blame Brett, wat het 'hardste' nummer van het optreden was.
Nasty: op de backyard helemaal vooraan. Wat was dat. Strak, extreem luid en veel geweld. Sterk optreden, oren waren om zeep.
Zwangere Guy: nog nooit één nummer van beluisterd. Volledig m'n genre niet. Toch genoten van het optreden. Ook de 'moshpits' waren fijn!
August Burns Red: strak, kende hen totaal niet, aanraden!
Doechii: ik kan begrijpen dat in de rap scene deze dame één van de betere op dit moment is. Enkel: wat stond de muziek toch extreem luid? We keken van op afstand en voelden ons haar meetrillen met de bassen. Nog nooit zo hard meegemaakt op PKP. Oren nog meer om zeep.
Daarna de worst clash van 't festival: Papa Roach vs Justice: we kozen voor Papa Roach: eerste keer dat ik ze live zag, wat een leuke show! Heel hard van genoten. Jacoby heeft z'n volk goed mee. Voor mij 't beste van de zondag.
Queens Of The Stonage: eigenlijk ken ik heel weinig nummer van hen. Straf dat ze zonder vooropgestelde setlist spelen en telkens een andere setlist uit hun hoed proberen te toveren. Heel fijn om die eens gezien te hebben. Met de sigaret in de mond nummers heel strak brengen, er zijn nog weinig zo'n rock 'n roll sterren.

Heel fijn weekend gehad. Niets van problemen ook, uitgezonderd net voor Queens waarbij een ouder koppel (zagen er heel rock 'n roll uit) precies voor een eerste keer naar een festival gingen. Er was heel veel ruimte, toch probeerden ze iedereen die wou passeren om te leggen door hun voet uit te steken. Die mensen waren eind 40/begin 50. Toen ze hetzelfde deden met m'n vrouw ben ik toch even in discussie gegaan. Onnozelaars. Blijft dan gewoon thuis é.

Edit: ik moet dringend eens kijken voor oorbescherming. Ik heb nog altijd het gevoel dat ik onder water leef.

Laatst bewerkt:
Weekendje Pelagic Fest zit er op! Toch een geweldig en gezellig festivalletje hoor op een toffe locatie :love2: Maastricht ook een leuke stad.

zehr zehr gut
BRUIT x2 (beide platen gespeeld)
Psychonaut
Pothamus

zehr gut
God Is An Astronaut

gut
This Will Destroy You
You, Infinite
Hypno5e

ok
Telepathy
Lo!

meh
IHSAHN

wtf was dat?
Bear (geluid trok op niets)

Down The Hill 23/08:

Zeer goed, soms zelfs memorabel
Focus
Kameel
Skyjoggers & Sula Bassana
Wheel Of Smoke

Goed
Monkey3

Enkel gehoord, klonk niet slecht
Hedvig Mollestad Trio
Travo

Meh
Seven That Spells
Tangled Horns

Uhh :unsure:
Ronker

Drift festival gedaan in Kortrijk. De organisatie doet haar best om iets fijn op poten te zetten en iets van een festivalgevoel te krijgen op wat in essentie een zwembadparking is.

Maar de gigs...damn. Ão blijft een band waar ik niet van snap dat ze niet groter zijn, Brenda Corijn is èèn van de fijnste frontvrouwen van ons land. Whispering Sons...heeft hun ouder werk nodig om het publiek te pakken..maar trad wel met intent op. J Bernardt gaf dan weer de strafste live show die ik hem tot nu toe zag geven.

Maar dEUS...Worst Case Scenario is geen festivalplaat, het bevat drie crowdpleasers en vooral heel wat chaos en artistiek spelen in een muzikale zandbak. Een nummer als Right as Rain is geen makkelijke om een festivalpubliek mee in te pakken...en toch was die set steengoed. Stef Kamil Carlens die de bass doet en tweede stem op nummers als Hotel Lounge gaf efkes het gevoel dat de wereld nog niet finaal naar de kloten is.

En wat is Let's Get Lost een wondermooi nummer. Live alle kippenvel en kroppen in de keel, warm en koud tegelijk.

Maar dEUS...Worst Case Scenario is geen festivalplaat, het bevat drie crowdpleasers en vooral heel wat chaos en artistiek spelen in een muzikale zandbak. Een nummer als Right as Rain is geen makkelijke om een festivalpubliek mee in te pakken...en toch was die set steengoed. Stef Kamil Carlens die de bass doet en tweede stem op nummers als Hotel Lounge gaf efkes het gevoel dat de wereld nog niet finaal naar de kloten is.

En wat is Let's Get Lost een wondermooi nummer. Live alle kippenvel en kroppen in de keel, warm en koud tegelijk.

Stef Kamil Carlens doet toch de helft van het werk voor mij. Ook grappig om te zien hoe anders hij op het podium staat in vergelijking met de rest, staat geen moment stil.

Nelson Mandelaplein is een betalende randparking , Lago heeft er geen zak over te zeggen zwemmers met wagen maken er gebruik van , het plein wordt meerder keren gebruikt voor evenementen de foor , Kortrijk drumt :woohoo: enz.

Zaterdag rondgewandeld daar (prachtig weer) en het was heel lang geleden dat ik nog eens een stad zag met 100'en restaurantjes en cafeetjes en waarbij ze allemaal vol zaten. Ongelooflijk om zien. Overal zaten er mensen te genieten.

Zowel 's morgens (heerlijk ontbijt) , 's middags , in de namiddag én s' avonds
Nijmegen leeft echt wel. Ook overal mooie muurtekeningen en graffiti.

Overal waar wij aten, was het lekker én goedkoop. Wij hebben daar overheerlijke buns gegeten voor amper €10 en hoofdgerechten voor amper €20. Aanrader is De Blonde Pater in Nijmegen. Lang geleden dat ik nog zo culinair genoten heb, en dat terwijl we daar eigenlijk voor The Gathering waren. Het personeel is daar ook enorm vriendelijk, een immens verschil met het personeel in België.

Rosé + garnaalkroketjes met zicht op de Waal was ook zo'n top moment. Maar, het moet gezegd, alles staat en valt met het weer.

Laatst bewerkt:
Deze zaterdag de 17e editie van Darken the Moon in Mechelen:
  • Forgotten Tomb
  • High Parasite
  • Arð
  • Marche Funèbre
  • Yaşru (Turkije)
  • Pilgrimage
  • Total Death (Ecuador)
1756726425079.png

Terug
Bovenaan