Live muziek & optredens

Terug van een vrij teleurstellend pukkelpopbezoekje. Had al op voorhand twijfels wegens een line-up die niet naar mijn zin was. Volgende keer es 3 keer nadenken.

Begonnen met kneecap en dat was nog het beste van de dag. Deed in het begin wat aan de beastie boys denken. Daarna harder met een paar lekkere moshpits. Vooral H.O.O.D. was een dikke knaller. Hierna Sofia Isella. Had hoge verwachtingen maar stuur die soundmixer maar op pensioen. De ene keer kwam stem niet door, de andere keer doffe instrumentals. Jammer genoeg bij het slechtste wat ik daar al ooit gezien heb, en het lag denk ik niet aan haar. Of t moest zijn dat ze alles maar semi live zong en niet wist met wat zfe bezig was want die backing track was iets te compleet. Keihard afgestraft ! Schaamde me echt dat ik mijn vrienden hier mee naartoe had gesleurd. Hierna Idles. Gaven alles maar main was echt sfeerloos en maar 1/10 gevuld. Stonden er imo niet op hun plaats. Joost en Macklemore en Pommelien etc hadden er blijkbaar veel minder moeite mee 🤷🏻‍♂️ Groep had er wel dik zin in wat resulteerde in een top performance. Daarna effe binnen gelopen bij Kruanghbin, slaapverwekkend. Even naar Anotr gaan zien. Pfffff. Goed voor een strand feestje op Ibiza maar daar blijft t bij. Daarna even Interplanetary Criminal. Was wel goed maar de nieuwe booth is ook niet wat het geweest is. Zeer sfeerloos. Die vorige met die tribunes aan beide kanten was veel intiemer en gezelliger. Wat is die hype nu ook weer op uw DJ pal int midden te willen zetten. Na een half uurtje wilden vrienden naar Kalkbrenner. Ik was blij dat het gedaan was in the end.

Bij het naar huis rijden H.O.O.D. nog eens door de boxen laten klinken en mijn Deezer algoritme had er blijkbaar zin in want alles wat volgde waren dikke knallers op voor mij nog onbekend terrein. Amyl and the Sniffers - Us Should Not be Doing that, Young Fathers - Lowly (kende de groep al wel maar wat een zalig nummer), The Beefs - Red Bellied Black Snake, … Dan heeft Pukkelpop me toch weer weten te verrassen en voor heel wat ontdekkingen gezorgd 🙏

Laatst bewerkt:
@Bjorn Bij start Idles konden wij zonder probleem vlak aan het podium gaan staan, inderdaad zot hoe weinig volk er stond. Sfeer vooraan was goed.

Ik volgend gezien gisteren:
Last dinner party: geeuw.
DITZ: goede sfeer, zalige frontman
Joost Klein: speciaal, had ervoor op StuBru gehoord dat zijn concerten memorabel zijn maar ik vond er niet zoveel aan. Leuk om los te gaan en juist geen epilepsie op te lopen door de geprojecteerde beelden
Idles: zie hierboven, ik kende ze niet maar heel goede set.

Nadien naar de boiler gegaan voor een deel Loode, maar vooral Sub Focus en dat was een feest.

Donderdag-vrijdag-zaterdag pukkelpop geweest.
Donderdag was average Rob toch wel een topper, leuk feestje. Was wel énorm lang aanschuiven om ons bandje te krijgen donderdag, hebben van 22 tot 23u30 aangeschoven ofzo.

Vrijdag was Oscar and the Wolf toch wel echt het hoogtepunt, had hen al eens live gezien en ook nu stelde ze zeker niet te leur.
Zaterdag the Kooks deels meegepikt, erg leuke sfeer.
Dan gewacht op Macklemore, thriftshop meegesprongen maar erna het afgetrapt. Veel te veel gezaag over politiek, god-weet-wat, daar kom ik niet voor om die mens te horen babbelen (20 keer zeggen hoe pkp het beste festival is, *geeuw*).
Paul Kalkbrenner dan maar erna, niet zo mijn ding maar wel geamuseerd.
Jeugd van tegenwoordig had voor mij een hoogtepunt moeten zijn, maar mijn achillespees ontsteking dacht daar anders over. Had enorm veel last en in de tent was geen plaats dus vond de sfeer wat minder. De combinatie van de twee heeft me dan maar besloten naar huis te gaan.
Overigens viel het me wel op dat pkp een 98% blank festival is, ik weet niet waar dat aan ligt het viel op.

Couleur Café zal wat meer gekleurd zijn, maar is Pukkelpop op dat vlak niet even divers als een Rock Werchter? Een middenklassefestival?

Goh ja? Maar denk nu niet dat de meeste allochtonen hier in de buurt geen middenklasse zijn?
Misschien niet "hun" type muziek ofzo?

Goh ja? Maar denk nu niet dat de meeste allochtonen hier in de buurt geen middenklasse zijn?
Misschien niet "hun" type muziek ofzo?
Pukkelpop lijkt me muzikaal wel divers genoeg, maar het is niet zo goedkoop en mogelijk is festivalcultuur niet iets wat ze gewoon zijn. Ik gis er maar op los, ik ben geen socioloog die daar een onderzoek naar heeft gedaan. Maar het is wel een feit dat minderheden minder goed vertegenwoordigd zijn op zo'n festivals of events. Het aantal orthodoxe joden op de Antwerpse Bollekensfeesten kan je ook op één hand tellen.

Een geslaagde Pukkelpop ervaring voor mij dit jaar, al waren er heel wat wissels in de artiesten die ik wou zien gebeurd.

La Loma was een goede intro, net niet te veel volk zodat ik nog in de tent kon staan. Niet te hevig, ideaal om muzikaal wakker mee te worden.
Glints x Glintsal, halverwege afgetrapt maar dat was omdat ze ook op Downtown stonden, iets teveel gezever en hype geroep.
Lauravioli in de Booth, die circulaire Setup vond ik net goed omdat ik aan 'de lege kant' kon gaan zitten. Beste set die ik ooit live heb gehoord. Begon met OG dubstep, een hoop (bass) stijlen er tussen gemixt, maakte het blijvend interessant.

Justice, was uiteindelijk niet mijn feestje, Papa Roach dan maar, cava wel. Quenst of the stone age was een goede afsluiter, niet te harde, eerder trage muziek.

Wat me hier meteen opvalt is hoeveel mensen met een smartphone het optreden opnemen. Ik begrijp wel dat sommige muzikanten op voorhand aangeven dat smartphones niet gebruikt mogen worden. Ik vind het zelf enorm irritant als iemand voor mijn neus het optreden staat op te nemen en de geluidskwaliteit trekt toch op geen zak? Een foto tot daar aan toe, maar een optreden opnemen met je smartphone heeft toch totaal geen zin?

Couleur Café zal wat meer gekleurd zijn, maar is Pukkelpop op dat vlak niet even divers als een Rock Werchter? Een middenklassefestival?
Op Rock Werchter valt mij laatste jaren wel op dat de gemiddelde leeftijd toch nog hoger is. Al is dat een algemene trend, misschien ook door de prijzen. Maar bij Pukkelpop viel mij dat minder op (al heb ik PKP de laatste jaar 2 niet gedaan).

Wat me hier meteen opvalt is hoeveel mensen met een smartphone het optreden opnemen. Ik begrijp wel dat sommige muzikanten op voorhand aangeven dat smartphones niet gebruikt mogen worden. Ik vind het zelf enorm irritant als iemand voor mijn neus het optreden staat op te nemen en de geluidskwaliteit trekt toch op geen zak? Een foto tot daar aan toe, maar een optreden opnemen met je smartphone heeft toch totaal geen zin?
En het is heel moeilijk om niet te kijken naar dat schermpje. Ik irriteer me er ook aan.

Ik ben dan weer een last omdat ik meestal de mensen hun zicht blokkeer. :tongue:

Hoe vaak ik al niet heb gedacht om nen beker in de richting van zo een smartphone te gooien. Wat mij ook opvalt is dat het altijd de boomers zijn die zo lang staan te filmen. Dieptepunt bij Judas Priest op de Lokerse Feesten gezien: ne man die aan het videobellen was zodat ze thuis ook Rob Halford konden zien

Ik maak ook meestal wel 1 filmpje, van max een minuut (omdat dat de lengte is van een instagram story) :unsure:

Uiteraard dan wel de artiest taggen om ze naar mijn instagram te lokken :unsure:

Een minuutje moet zeker kunnen. Heel uitzonderlijk misschien zelfs eens een volledig nummer. Langer dan dat, en dan heb ik veel goesting om die gsm naar de andere kant van de zaal te slingeren.

Ik durf ook al eens een refrein fzo te filmen. Vooral dan om thuiszitters te pesten en wat jaloers te maken. Of wanneer ik weet dat een bepaald nummer een betekenis heeft voor iemand probeer ik daar ook wel een fragment van door te sturen als een soort van "ik denk aan u" boodschap.

Wekker gezet om vrijdag tickets te kopen voor Stone in de AB :coolbrows: .

EDIT: nevermind, artist presale, dus tickets zijn al binnen :coolbrows:

Laatst bewerkt:
Ik kan je verzekeren dat niemand langer dan 1 seconden naar dat filmpje kijkt :p
Ja maar de artiest deelt dat altijd dus extra traffic :coolbrows:

Heb nu toch wel al mensen gehad die er specifiek commentaar op geven waaruit blijkt dat ze het bekeken hebben.
Maar eigenlijk maakt het verder niet zoveel uit voor mij hoor. Tis gewoon om wat actief te zijn op de socials als concertfotograaf, das alles.

Heb al mensen opgemerkt die een concert filmen van begin tot einde, wat je daar aan hebt, is me wel een raadsel :unsure:

Terug
Bovenaan