Live muziek & optredens

https://botanique.be/nl/projects/les-nuits-weekender/les-nuits-weekender-2025

Wat een line-up 🤯

Ik ga waarschijnlijk maar 1 dag kunnen gaan en twijfel tussen zaterdag en zondag. Wie helpt mij kiezen?
Hierbij wat mij aanspreekt op elke dag.

Vrijdag: Perfume Genius, These New Puritans, Momma en Great Grandpa een beetje
Zaterdag: Sunn O))), The Bug, James Blackshaw, Hearthworms, Kathryn Mohr, BIG|BRAVE, Tristwch y Fenywod
Zondag: Panda Bear, Los Thuthanaka, Milan W.

Ik vind het nieuwe album van Panda Bear heel goed, een van mijn meest beluisterde albums van het jaar. Jane Remover... Paar keer geprobeerd maar maakt geen klik bij mij, ik was wat curieus naar het laatste album maar twee keer beluisterd en ook nooit meer naar terug gekeerd. Op zaterdag allemaal heel degelijke artiesten zonder dat ik grote fan van één ervan ben. Maar ik heb het gevoel dat ik wel meer plezier aan die dag zou beleven, Panda Bear ten spijt. Je vroeg niet achter vrijdag maar daar vind ik de twee headliners erg de moeite, vooral These New Puritans, en de rest niet echt.

Merci voor de tips!
Ik dacht dat ik vrijdag niet kon gaan, maar was in mijn agenda naar het verkeerde weekend aan het kijken.

Combi it is dus. Voor €75 (early bird en botacarte) kan ik wel 1 dag skippen. Dat wordt wrs dan zondag, maar daar zitten toch veel namen tussen die volgens mij een heel leuke live-ervaring bieden. Ook wel grote fan van Nosaj Thing, nog nooit gezien (al zal dat mss wel meer een dj-set zijn)

En ik volg wat betreft Panda Bear. Ik zet die plaat echt verrassend vaak op.

The Bug ken ik enkel van de samenwerking met Earth, en daar heb ik ook allang niet meer naar geluisterd... Aanraders voor The Bug beter te leren kennen? Zelfde vraag voor James en Kathryn.

Verder fan van Heartworms en Big Brave. Trystdinges vind ik ook wel speciaal, kijk uit naar een live performance van die shit.

Sunn0))) altijd maar saai gevonden, maar net zoals Amenra is dat een band waarvan mij is gezegd dat ze live moeten ervaren worden. Gezien Amenra live wel degelijk pakte bij mij, ga ik ook Sunn het voordeel van de twijfel geven.

The Bug ken ik enkel van de samenwerking met Earth, en daar heb ik ook allang niet meer naar geluisterd... Aanraders voor The Bug beter te leren kennen? Zelfde vraag voor James en Kathryn.

Verder fan van Heartworms en Big Brave. Trystdinges vind ik ook wel speciaal, kijk uit naar een live performance van die shit.

Sunn0))) altijd maar saai gevonden, maar net zoals Amenra is dat een band waarvan mij is gezegd dat ze live moeten ervaren worden. Gezien Amenra live wel degelijk pakte bij mij, ga ik ook Sunn het voordeel van de twijfel geven.
The Bug: ik zou in jouw geval beginnen met Machine, zijn meest recente plaat. Dubby duistere soundscapes, redelijk soundtracky. Zijn eerste album was trouwens een nieuwe soundtrack voor The Conversation. Zijn beste album is waarschijnlijk Fire. Ik check meestal z'n nieuwste album bij release maar ben ook wel niet echt iemand die er daarna nog vaak naar terug keert

James Blackshaw: akoestische gitarist in de traditie van de american primitives zoals Robbie Basho en John Fahey. albums die ik zou aanraden zijn O True Believers, The Cloud of Unknowing, Litany of Echoes, The Glass Bead Game (vooral Cross hiervan, prachtig nummer)

Kathryn Mohr: Waiting Room van begin dit jaar, sterk album.

Ik heb bij Sunn O))) lang de running gag gehad om één keer per jaar eens naar Black One te luisteren rond halloween en daarbuiten praktisch nooit, tot ik de band een paar jaar later live zag. Heeft me inderdaad een appreciatie voor hun studio-albums gegeven, nu zet ik al eens met wat meer regelmaat een van hun albums op.

In november ook nog naar Revolution Calling. Leve goedkope tickets.

wel enorm balen om te zien dat Razorblade niet meer speelt nadat weer eens een klein hoopje mensen met een "holier than thou" mentaliteit organisatie, band,... zijn beginnen aanvallen, lastigvallen en dreigen.

Deze zondag naar Pirate Metal Party in Eindhoven. Line-up: Mourning Wood, Vanaheim, Tyr, Equilibrium, Visions of Atlantis, Unleash The Archers en Wind Rose. Vooral excited voor Vanaheim en Wind Rose!

The Bug: ik zou in jouw geval beginnen met Machine, zijn meest recente plaat. Dubby duistere soundscapes, redelijk soundtracky. Zijn eerste album was trouwens een nieuwe soundtrack voor The Conversation. Zijn beste album is waarschijnlijk Fire. Ik check meestal z'n nieuwste album bij release maar ben ook wel niet echt iemand die er daarna nog vaak naar terug keert

London Zoo zeker ook checken. Baanbrekend album binnen de dubstep scene, met een paar classics die nog steeds tijdloos klinken (Skeng, Jah War en Poison Dart onder andere).

Alcatraz zondag voorlopig programma:

12.00-12.40: Avulsed
13.10-13.55: Pestilence
14.25-15.10: Gaerea
15.50-16.35: Pig Destroyer
17.15-18.05: Tsjuder
18.50-19.45: Borknagar
20.30-21.30: Cult of Luna
21.15-22.20: Dimmu Borgir
22.20-23.30: Emperor
23.30-01.00: Machine Head
00.25-01.25: Rotting Christ

Oef, een hele boterham... Dit is wellicht iets teveel... Jammer van overlap CoL/Dimmu en Machine Head/Rotting Christ.

Goh, nostalgie, vrienden, de sfeer proeven. En ik hoopte toch op een iets of wat aantrekkelijke affiche met hier en daar wat ontdekkingen. Maar als ik zie wat er nu geprogrammeerd staat. Denk dat ik mijn kaart te koop ga zetten.
Toch nog eens goed na zitten denken, uiteindelijk zal t toch wel een leuk dagje worden na wat gepuzzel. Hopelijk kloppen de uren op Clashfinder dan zal t een heen en weer tussen Club en Lift worden. :)

Yukimi (Club) 15:45
Ry X (Marquee) 16:50
Don West (Lift) 19.10
Yard Act (Club) 20:05
Sofia Isella (Lift) 21:25
Obongjayar (Club) 22:30
Deadletter (Lift) 23:35
Interplanetary criminal (Booth) 00:00

Het jeukt hier hard om de donderdag van Dour te doen. Caspa & Rusko, Benga & Skream, Hitech en nog Parfait. Perfect dagje voor elektronische muziek. Spijtig genoeg moet de vriendin werken en kan geen verlof nemen. Ik kan wel verlof nemen maar volk vinden om mee te gaan is dan weer een probleem...

Naast alle andere aanraders heb je nog het Techno Animal project, een samenwerking van The Bug met Justin Broadrick (van Godflesh en Jesu). Heavy!!

Wel echt coole affiche, die Botanique weekender. Helaas zijn we al weg dat weekend. Zou nu wel graag eens zien wat dat geeft live, Jane Remover. Die laatste plaat is een absolute banger.

Terug
Bovenaan