Live muziek & optredens

Dikke merci voor de vele reacties. Als ik zo even rondneus op het internet lijkt het me niet slecht om er te beginnen dragen vooraleer ik problemen begin te krijgen. Ik zal denk ik eens bij Laperre langsgaan. Wat kost dat zo?
Ik heb voor mijn Variphones een 130 euro betaald.
Vroeger zou ik blindelings Variphone hebben aangeraden, omdat ik heel veel negatieve dingen gehoord heb over Laperre: goed voor hoorapparaten, maar ondermaats voor gehoorbescherming. Nu waren dit wel dingen die ik lang geleden hoorde, dus mss is dit niet meer relevant. Ik lees nu dat men precies wel tevreden is over Laperre.

Ik heb voor mijn Variphones een 130 euro betaald.
Vroeger zou ik blindelings Variphone hebben aangeraden, omdat ik heel veel negatieve dingen gehoord heb over Laperre: goed voor hoorapparaten, maar ondermaats voor gehoorbescherming. Nu waren dit wel dingen die ik lang geleden hoorde, dus mss is dit niet meer relevant. Ik lees nu dat men precies wel tevreden is over Laperre.
Same here, ik ga mijn variphones vervangen en twijfel nog waar ik ze laat maken.

Ik heb vorig jaar een nieuw paar audionova's (van Laperre) laten maken en dat koste €150 als ik het mij nog goed herinner.

Ik zweer nog steeds bij de variphones en laat die maken bij een collega technieker.
Kunt em altijd een mailtje sturen fzo, soms zit die ergens op locatie en kan die dat tussendoor wel doen.
Zowat gans bekend Vlaanderen die iets met muziek doet gaat daar bij :tongue:

Dragen jullie gehoorbescherming op festivals/optredens? Zo ja, welke?

Ik heb nooit last, maar moet dat misschien preventief beginnen dragen.
Nooit gedaan en afgelopen weekend het me beklaagd, want 't stond nogal luid. Gelukkig geen schade van opgelopen (voor zover ik weet, wel wat oorsuizen net na het concert maar de dag nadien was dat weer zo goed als verdwenen), maar ik wil het risico niet meer lopen.

Eerstvolgende concert ga ik doen met die goedkope gele schuimpjes en op termijn, toch zeker als ik vaker naar concerten begin te gaan, investeren in iets deftig.

Iggy Pop zou altijd een must moeten zijn, een van de makers van het beste rockalbum aller tijden. Nu en altijd, tot in de eeuwigheid.
De dude heeft eigenlijk solo maar twee fantastische platen en een handvol degelijke gemaakt, maar op festivals speelt hij toch enkel de hits. Een combinatie van zijn populairste eigen nummers en wat Stooges klassiekers.

Ik ben nooit echt het doelpubliek van Rock Werchter geweest maar ik merk toch dat ik het steeds moeilijker krijg om voldoende per dag te vinden om naar te gaan kijken. Vooral de headliners interesseren me nog amper. Bij de namen die ik hier opgelijst heb, zijn er toch ook nog een pak die vallen onder 'zal het mee pikken nu ik er ben en het is geen etenstijd' in plaats van 'wauw daar ga ik speciaal voor'. Soit het verkoopt elk jaar in recordtijd uit dus genoeg mensen die zich er wel gaan amuseren!

do: Deftones, Fontaines DC, De La Soul, Amyl & The Sniffers, Iggy Pop, Ezra Collective, Sextile (ken ik niet eigl), English Teacher, Lambrini Girls (album wel al een hele tijd niet meer op gehad)
vrij: Wet Leg, Sylvie Kreusch, Underworld, Caribou, Joey Valence & Brae
zat: Beth Gibbons, Amenra, Bright Eyes, Hermanos Gutierrez, Faye Webster, Cymande
zon: Soulwax, Overmono, Bolis Pupul, Allie X

Deftones heb ik al twee keer gezien en dat was de ene keer erg goed en de andere keer heel erg slecht.

Laatst bewerkt:
Iemand die weet of MIKE live de moeite is?
Komt zaterdag naar de Botanique en er zijn nog tickets, zie ik.
Zijn 2 laatste albums kan ik wel smaken, maar het genre pakt live niet altijd hier, vandaar de vraag.

De laatste namen zijn aan de lijst toegevoegd. Ik ga enkel donderdag dus los van planning

Must
Linkin Park
Fontaines DC
Amyl and the Sniffers
Deftones
Lambrini Girls

Maybe
English Teacher
Iggy Pop
Heilung
Ik zie dat London Grammar ook komt op donderdag, en daar zou ik ook wel naar gaan kijken. Dat eerste album vond ik eigenlijk best goed en de vorige keer dat ik ze zag 10-tal jaar geleden (Werchter of PKp) was die zang van Hannah Reid toch best indrukwekkend. Wel geen idee hoe die andere albums zijn (vermoedelijk wat minder goed dan het debuut)

@Cerulean tevreden van het optreden in DVG? Kon er zelf niet zijn maar de beelden die ik zag klinken alvast goed.
Niet echt tevreden van onze/mijn eigen performance (veel stomme foutjes), maar het was wel een succes, mensen waren enorm enthousiast en we hebben veel merch verkocht. Dus ik klaag niet 😁 ze hebben ons direct een nieuw optreden aangeboden, daarover snel meer.

Terug
Bovenaan