Live muziek & optredens

Ik denk dat festivals niet aan u besteed zijn als ik zo uw bevindingen lees, en dat is ok. Steeds opnieuw proberen in de hoop dat uw ervaring ineens positief gaat uitdraaien is dan niet realistisch.
akkoord hoor, tis maar dat het ticket gratis is elk jaar en ik zo familie en vrienden van weleer nog eens zie.
helft van de tijd zit ik bij mij pa zijn thuis die daar dus in de straat met de kerk woont.
het is gewoon niet aan mij besteed, zo is het.

Tijdens het verbouwen kunnen meegenieten van dit op Studio Brussel maar wauw, wat had ik dit graag live ervaren. Van mijn sokken geblazen.
Nog maar eens het bewijs waarom ik zo'n gigantische Brutus fan ben. Stephanie haar stem gaat ook altijd door merg en been. Die hele band is gewoon extreem goed.

Hier wel enorm genoten van Pukkelpop, al wordt een festival combi op de camping overleven wel elk jaar een stukje moeilijker :unsure:

Top vijfje:

1. Skrillex
2. Jazz Brak
3. Dizzee Rascal
4. Sugababes
5. Brihang

Honorable mentions voor Hang Youth, Killer Mike, Dikke en de Dj set van Eppo Janssen

Pukkelpop op zondag:

Sugababes, leuk optreden. Crowd reaction was heerlijk hoewel ik maar één nummer kende...
Electric Callboy, een one-trick pony maar ik zie de appeal wel. Zelf echter geen fan van wat mensen geregeld "foute muziek" noemen dus niet echt iets voor mij.
Glass Beams, zeer goed. Ik had gehoopt dat ze met hun liveshows meer de jam richting opging maar het is basically gewoon exact wat er op de plaat staat.
The Offspring, degelijk optreden. Ik ken enkele nummers uit de Smash-Americana periode en die nummers waren zeer leuk om te horen, maar veel gebabbel tussen de nummers door. Had liever een hitje meer gehoord.
Marc Rebillet, fantastische ambiance en de show begin en eindigde zeer sterk. Middenstuk sleepte echter te lang aan en hij bleef imo te lang hangen in hetzelfde muzikale idee.

Wij hebben meer dan een uur moeten aanschuiven om donderdagavond binnen te geraken. Ook drank is een ramp.
Is toch een van de slechtst georganiseerde muziekfestivals imo.
Ik vond het zondag echt helemaal top, 10 minuutjes aangeschoven voor ons bandje en daarna altijd heel snel bonnetjes en drank kunnen halen.
Oh, en 't is nogmaals bewezen: Limburgers zijn de tofste mensen van België.
Effectief supergezellig.
Pukkelpop op zondag:

Sugababes, leuk optreden. Crowd reaction was heerlijk hoewel ik maar één nummer kende...
Electric Callboy, een one-trick pony maar ik zie de appeal wel. Zelf echter geen fan van wat mensen geregeld "foute muziek" noemen dus niet echt iets voor mij.
Glass Beams, zeer goed. Ik had gehoopt dat ze met hun liveshows meer de jam richting opging maar het is basically gewoon exact wat er op de plaat staat.
The Offspring, degelijk optreden. Ik ken enkele nummers uit de Smash-Americana periode en die nummers waren zeer leuk om te horen, maar veel gebabbel tussen de nummers door. Had liever een hitje meer gehoord.
Marc Rebillet, fantastische ambiance en de show begin en eindigde zeer sterk. Middenstuk sleepte echter te lang aan en hij bleef imo te lang hangen in hetzelfde muzikale idee.
Sugababes was inderdaad wel goed, Electric Callboy heeft wel een feestgevoel maar ik ben er toch ook niet helemaal wild van.
The Offspring, waar ik eigenlijk voor gekomen was, was niet slecht maar toch ook niet echt goed.

Beste van de dag was voor mij met enige voorsprong Rise Against, wat een feestje was me dat. Eervolle vermelding voor Indira Paganotto, om af te sluiten was dat wel best goed.

Trouwens op parking 4 geparkeerd (aan het station van Kiewit), da's vlakbij en we waren gewoon ook direct de parking af 's nachts.

Beste van de dag was voor mij met enige voorsprong Rise Against, wat een feestje was me dat. Eervolle vermelding voor Indira Paganotto, om af te sluiten was dat wel best goed.
Ken die muziek niet, maar klonk wel alsof ze wisten waar ze mee bezig waren. Concert niet echt bijgewoond dus kan niet echt commenten

Ik heb nog in petto:

Lankum @ AB (14/09)

Arooj Aftabj of GYBE! @ Bozar (16/10) Dubbele boeking, ben er nog niet uit naar waar ik ga maar Arooj heb ik nog nooit gezien dus ik neig eerder naar haar.

Kamasi Washington @ Bozar (28/10) Eigenlijk geen zin in deze, laatste album viel me wat tegen.

Sun Ra Arkestra @ Vooruit (29/10) Marshal Allen is dit jaar 100 jaar geworden, wat een privilege om hem nog aan het werk te kunnen zien

Darkside @ Vooruit (6/11)

Had graag ook nog Max Richter meegepikt maar die datum komt me slecht uit :sop:
Misschien Ufomammut ook nog, die hun laatste album was best goed.

Tijdens het verbouwen kunnen meegenieten van dit op Studio Brussel maar wauw, wat had ik dit graag live ervaren. Van mijn sokken geblazen.
DIT !!!!! is waar Pukkelpop voor moet staan ! Wat een fantastische performance. Jammer dat ik dat gemist heb, je moest op voorhand weten waneer er zoiets staat te gebeuren. Stefanie zorgt er effe instant voor dat mijn crush op Isolde Lasoen verdwenen is.

Dit staat voor mij op dezelfde hoogte als die magische performance van Lamb op Pinkpop.

Laatst bewerkt:
12/10: Everybody Gets Hurt in Gent.
Niet gedacht dat die ooit nog zouden terugkomen naar Europa. Toch 1 van de hardste hardcore bands ooit voor mij.

24.08 Tivolivredenburg Utrecht (NL)

- Amon Amarth
- Insommium
- Kanonenfieber

6&7 09 Ragnarok Bree

Metal Babes festival ..

8 09 Café De Engelenbak Doetinchem (NL)

- Hellcats
- Alia Tempora

30-31/8 Down The Hill

De 2de dag is voor mij sowieso interessanter dan de 1ste. De meeste bands ken ik opnieuw niet, maar deze keer doe ik alvast korte voorproefjes. Degenen waarin ik alvast geïnteresseerd ben in het vet, random volgorde:

30/8
- GNOD
- Briqueville
- DOOL
- Doodseskader
- Wyatt E.
- Vandal X
- TAKH
- Iron Jinn
- Cuberdon

31/8
- The Crazy World Of Arthur Brown (headliner)
- Greenleaf
- Rotor
- Zone Six
- Kaleidobolt
- Large Plants
- Full Earth

- Peuk
- RRRags
- Mojo & The Kitchen Brothers
- Fuzzy Grass
-
The Glücks
- Kozmotron
- Desmond Dandies

- Cranc

GNOD nooit overslaan!
Echt overslaan kan daar in theorie niet aangezien het klein is en er maar twee podia zijn, dus je krijgt zo goed als alles mee. GNOD speelt als ik het goed gelezen heb op het hoofdpodium, dus ja. ;) De namen in het vet zijn diegene waarbij de kans (heel) groot is dat ik me echt in het publiek zal begeven, ter verduidelijking.

Terug
Bovenaan