Live muziek & optredens

Hier nog mensen ervaring met Ticketswap? Ik hoor eigenlijk enkel goede dingen en dat het te vertrouwen valt. Maar ik vind de prijzen bizar. Zo is de initiële prijs voor een tickets (zaterdag) Graspop 125 euro. Men verkoopt dat dan voor 135,19 euro. En zo zijn er een paar.

Ja, 1 keer zelf tickets verkocht (tickets gewonnen nadat ik ze zelf al gekocht had) en ook 1 of 2 keer gekocht - ging altijd zeer vlot en het proces zit precies ook goed in elkaar om te garanderen dat de tickets echt zijn en dat er niemand met woekerwinsten verkoopt.

Ik geloof dat je je maximumprijs 20% boven de originele mag zetten.

Over live optredens gesproken: gaat er iemand deze zaterdag naar Doodseskader, Pothamus & Pruillip in Turnhout?

Ik geloof dat je je maximumprijs 20% boven de originele mag zetten.
Dat is als je van Nederland zou zijn als ik mij niet vergis; In België is dat bij wet verboden, je mag ze maximaal aan dezelfde prijs verkopen als je betaald hebt.

En doordat Ticketswap 5% fee neemt, verkoop je dus eigenlijk altijd met 5% verlies want die fee is included in jouw verkoopprijs (aka. de originele aankoopprijs)

Dat is als je van Nederland zou zijn als ik mij niet vergis; In België is dat bij wet verboden, je mag ze maximaal aan dezelfde prijs verkopen als je betaald hebt.

En doordat Ticketswap 5% fee neemt, verkoop je dus eigenlijk altijd met 5% verlies want die fee is included in jouw verkoopprijs (aka. de originele aankoopprijs)

Je hebt gelijk, die 20% geldt voor Nederland. Kan zijn dat dat nog in mijn hoofd zat omdat ik die ene keer tickets voor een optreden in NL verkocht heb.
Ik heb ze toen sowieso ruim onder de originele prijs verkocht, zelfs met de 5% fee voor Ticketswap was het totaal voor de koper minder dan wat ik ervoor betaald had - ik vond het een win-win omdat ik zelf tickets gewonnen had.

Aha, misschien nog iemand die ik kan overtuigen om naar Down The Hill te gaan? :unsure:

Weinig kans vrees ik, ik zal eens naar de verschillende bands moeten luisteren maar over het algemeen minder een stoner fan.
Zaterdag ga ik eigenlijk vooral voor Pothamus; Pruillip en Doodseskader klinken wel interessant genoeg om eens live te zien - maar Doodseskader alleen zou me niet overtuigen om naar een 2-dagen durend festival te gaan :p

Old man yelling at cloud maar ik snap echt niet waarom PP zo hard gaat? Nog 1k tickets voor de vrijdag, zaterdag 90% uitverkocht. Welke namen zijn de publiekstrekkers? Vrijdag kan ik nog begrijpen voor Fred Again maar bv zaterdag, geen idee. De Witte is niet slecht live maar dacht niet dat ze groot genoeg was om zoveel volk te bereiken

PKP heeft altijd wel een jonger publiek. Vorig jaar met de vrienden voelden we ons 'oud'.

Ik vind de headliners niet denderend dit jaar en daarom gaan we ook enkel maar de zaterdag (voor de sfeer) in plaats van weer het hele weekend. Maar om nu te kakken op de jeugd omdat ze geen inspiratie zouden hebben of wat dan ook, neen. Zo gefrustreerd ben ik niet.

't Valt mij dit jaar op dat alle festivals, ondanks de enorme prijzen, heel snel gaan. Had ik echt niet verwacht.

Gisteren naar DIIV in AB geweest. Van de bindteksten* moeten ze het nooit hebben, en al zeker niet als de frontman aan het herstellen is van een longontsteking. 5 nieuwe nummers (waarvan er al 2 gereleased waren) aangevuld met 6 van het vorige album en 5 van de eerste 2 albums zorgden voor een leuke mix.

Ik zit al sinds gisterenavond met het nummer Incarnate Devil in m'n hoofd. Op plaat vond ik dat in eerste instantie niet bijzonder, maar na het gisteren live gehoord te hebben ben ik na bijna 10 jaar plots fan van het nummer. Absolute hoogtepunten qua sfeer waren zoals verwacht Blankenship en de klassieker Doused met o.a. een fan die met een salto mortale vanop het podium ondersteboven in een beginnende moshpit terechtkwam. :laugh:

Muzikaal was het oprecht wel goed en ben ik heel blij dat Zachary Cole Smith ondertussen al bijna 7 jaar clean is. Ik had tot een paar jaar terug niet gedacht om die vent ooit nog nuchter op een podium te zien staan en z'n best te zien doen.

* Toppers waren: "So this is an old one" gevolgd door 20 seconden stilte en gepruts met pedalen waarna ze aan het nummer begonnen en "This is our encore" toen ze terug opkwamen, waarna ze zonder meer begonnen te spelen. :laugh:

TicketSwap alert voor 2 dagtickets Graspop zaterdag.

Binnen de 7 seconden ben ik in de app en kan ik op kopen klikken. 'Net te laat'.
Ge gaat mij niet wijsmaken dat daar geen bots opzitten hoor.

Godverdomme. "996 tickets gezocht" vs. 0 te koop. I'm fucked.
Met mijn uitstelgedrag ook altijd.

Tot nu toe wel secured:
Zaterdag op Pukkelpop
1 dag Alcatraz (zaterdag of zondag)
dinsdag Lokerse Feesten (Korn)

Moest ik nog de Foo Fighters kunnen regelen voor de vrouw zijn we er helemaal door.
Oh, en Suzan en Freek. :unsure:

Valt toch mee? Je krijgt een melding op gsm, beslist om ticket te kopen en vanaf dan is er een slot op dat ticket.

Terug
Bovenaan