Live muziek & optredens

Mensen met concertplannen voor januari of must sees/tips? Tis een magere maand maar zou toch proberen om 1 concert mee te pikken per maand :unsure:

Architects, TesseracT en Soulwax staan alvast in aanvraag hier, maar geen idee of dat gaat lukken dus zou eventueel nog eens zien wat er nog allemaal speelt deze maand.

Brussel Jazz Festival had ik ook graag een dag of 2 meegepikt, maar helaas op reis dan.

Ik sta momenteel in Bastion V Dendermonde.

- Ckollontaj (mix van EDM, industrial, gothic en punk)
- "Brorlab" (electropunk)
- Doodseskader (mix van heavy metal, hardcore punk, 90's grunge en brutale hiphop)

Die gasten blazen :love:

Lijkt me een coole locatie, is het geluid daar wat goed? Voorlopig geen programmatie om warm van te worden maar lijkt me een potentieel leuke zaal.
Ze waren echt goed. Mijn (her)ontdekking van 2023 ook.

Ooit toevallig op YouTube hun clipje van "Lepers" tegengekomen en ik vond da wel goed, maar het was wat uit m'n gedachten gegaan om ze verder eens te ontdekken.
Tot ik zag dat ze afgelopen zomer naar de Lokerse Feesten hier om de hoek kwamen.
Daar letterlijk weggeblazen geweest en sindsdien echt fan geworden.

Die zaal in Dendermonde was wel tof. Blijkbaar een oud kruitmagazijn van in de jaren 1800. Precies 2 tunnels naast elkaar, de ene is de inkom en daar staat een toog. Door een deurgat kan je naar de andere waar de optredens zijn.

Ik ben geen kenner, maar qua geluid vond ik het echt wel goed.

Ik zag zondag bij La Source in Brussel (craft beer bar/brouwerij) dat ze daar tegenwoordig wel leuke namen programmeren voor weinig geld.
Onder andere Follakzoid (€12) en Frankie & The Witch Fingers (€10). Direct gekocht.
https://lasourcebeer.be/pages/agenda
Die programmeren inderdaad echt heel vette bands de laatste tijd! Had nog niet gezien dat Frankie afkomt, zal ook een ticketje kopen. :love: Ondertussen eens de rest van de lineup checken, Follakzoid speelt gelukkig al in Gent.

1000013896.jpg

We zijn een festivalland maar de concurrentie van het buitenland... Daar kunnen we echt niet meer mee. :headshake:

Briqueville: what a band! :love:
Veel nieuw materiaal dat echt wel overtuigde. Super bezwerend, helemaal meegezogen. Subliem slot van de show ook. Enig negatief puntje: 't had nog langer mogen door gaan, een uur en kwart zijn zo voorbij gevlogen.

Terug
Bovenaan