Live muziek & optredens

Getwijfeld voor FFAK maar ik ga het toch laten passeren. Wel benieuwd naar het verslag binnenkort!

Idem, maar die band wat uit het oog verloren na Dark Skies omdat ik het materiaal minder vond en hun setlist toch redelijk wat daarvan bevat. Wel goede live band vind ik. Normaal gezien speelden ze ook nog ergens in een jeugdhuis in 2020 (Aarschot?) waar ik tickets voor had, maar door covid afgelast. :(

Anyhow, vanavond Lorna Shore - hadden mij op GMM al omver geblazen, ik verwachf in AB niks minder :coolbrows:

Lorna Shore was echt geweldig goed. Heerlijk brutaal en ik blijf verbaasd hoe waanzinnig goed Ramos klinkt live.
Riviers of Nihil was een pak minder mijn ding dan op Alcatraz vorig jaar, toen ze hun saxofonist mee hadden ipv alles op backtrack te doen.
Ingested was blijkbaar erg kort want ik was 20 minuutjes te laat in de zaal (dank u parkings in Brussel) en ze hadden al gedaan.

AB blijft de ultieme dubbel gevoel zaal ook. Ik haat rijden en parkeren in Brussel, die bar is véél te klein voor het volk, die trechter richting de zaal is vreselijk maar de zaal zelf is buiten categorie in België. Aangenaam van temperatuur (achteraan) en glashelder geluid, wat niet simpel is voor Lorna hun complexe sound.

Lorna Shore was echt geweldig goed. Heerlijk brutaal en ik blijf verbaasd hoe waanzinnig goed Ramos klinkt live.
Riviers of Nihil was een pak minder mijn ding dan op Alcatraz vorig jaar, toen ze hun saxofonist mee hadden ipv alles op backtrack te doen.
Ingested was blijkbaar erg kort want ik was 20 minuutjes te laat in de zaal (dank u parkings in Brussel) en ze hadden al gedaan.

AB blijft de ultieme dubbel gevoel zaal ook. Ik haat rijden en parkeren in Brussel, die bar is véél te klein voor het volk, die trechter richting de zaal is vreselijk maar de zaal zelf is buiten categorie in België. Aangenaam van temperatuur (achteraan) en glashelder geluid, wat niet simpel is voor Lorna hun complexe sound.

Wij hadden hetzelfde gevoel bij Rivers of Nihil, duidelijk de minste overtuigende van de 4 bands.

Ingested vond ik verrassend kort, ik denk dat ze maar een half uurtje gespeeld hebben (zelfde als Distant) en ze begonnen ook wat vroeger dan gepland. Die mochten van mij gerust meer tijd gekregen hebben ten koste van Rivers of Nihil :)

Het geluid kon bij Lorna Shore wel nog beter vond ik, soms miste ik wat definitie bij de gitaren - toch vergeleken bij kleinere zalen - en vrienden die mee waren hadden Lorna Shore bv. in Vorst gezien en vonden het geluid daar ook beter. Maar te oordelen aan de muziekkeuze tussen de groepen door en hoe luid dat stond, was de geluidsman potdoof :devilish:

Idem, maar die band wat uit het oog verloren na Dark Skies omdat ik het materiaal minder vond en hun setlist toch redelijk wat daarvan bevat. Wel goede live band vind ik.
De setlist nu kwam quasi volledig uit de laatste 2 platen (en dan vooral de laatste)
Voor mij geen probleem want die ken ik het beste en ik vind FFAK eigenlijk beter als melodieuze metalcore band dan als wannabe deathcore project. Die zanger zijn cleans zijn veel te goed om wat lompe riffs aan elkaar te brullen imo :)

Anyway: Thrown gemist door parkeerperikelen en Emmure is nog altijd een vreselijk saaie band. Het helpt trouwens niet om naar zoiets te gaan kijken als je de dag ervoor bij Lorna Shore hebt gehoord hoe het moet klinken.
Maar FFAK was een dik feest! Ik vond het wel nogal kort dus ik bleef wat op mijn honger zitten maar dat is wss eerder omdat ik 2 supportbands heb gemist en diegene die ik wel heb gehoord imo op niks trok.

Hier ook zwaar onder de indruk van Lorna Shore. Stond helemaal front row, en de sfeer was daar echt fenomenaal. Ramos live is ook gewoon hetzelfde als Ramos op plaat, kerel is gestoord.

Ongetwijfeld één van de beste live gigs die ik ooit gezien heb.

Ramkot was afgelopen vrijdag wel top. Heerlijk in een vrij kleine zaal, met een zwaar biertje in de hand. Meer moet dat niet zijn.

1701260914577.png

Er zullen hier wel geïnteresseerden zijn.

Iemand hier al eens naar Live is Live geweest? Wel interesse om 1 dag te gaan, maar bij het bekijken van de tickets zie ik dat er normale tickets zijn, tickets extra toegang tot tribune (niet nodig), maar ook tickets extra om tijdens de laatste 3 acts zeker toegang te hebben vooraan. Ik vind het een verwerpelijk idee, maar hoe groot is die frontzone? Ik neem aan dat je met een normaal ticket ook nog deftig kan staan?
Ook geïnteresseerd in bovenstaande. Zou graag de zondag gaan maar idd... Als je daar echt als plebs staat met een gewoon ticket.

Iemand hier al eens naar Live is Live geweest? Wel interesse om 1 dag te gaan, maar bij het bekijken van de tickets zie ik dat er normale tickets zijn, tickets extra toegang tot tribune (niet nodig), maar ook tickets extra om tijdens de laatste 3 acts zeker toegang te hebben vooraan. Ik vind het een verwerpelijk idee, maar hoe groot is die frontzone? Ik neem aan dat je met een normaal ticket ook nog deftig kan staan?
Ook geïnteresseerd in bovenstaande. Zou graag de zondag gaan maar idd... Als je daar echt als plebs staat met een gewoon ticket.
Ik ben dit jaar in juni naar The War On Drugs gaan kijken op Live is Live. Wij hadden toen wel tribune seats (want maat met rugprobleem), maar vanaf die tribune leek het me dat veel mensen wel goed konden volgen. Het terrein is gelijkaardig aan de Lokerse Feesten, misschien iets groter zou ik schatten. Als je rond de PA gaat staan zal het overzicht wel goed zijn denk ik.

Terug
Bovenaan