Live muziek & optredens

Stevie prijs wel. 140 voor een combi :eek:
Wel een toffe affiche.
Doet mij wat denken aan de Méan affiches van vroeger... Mij wat warm maken met 1-2 namen en de rest vol gooien met black metal bands die mij niet boeien. Maar die vroegen €35 fzo dus dat had ik er voor over.

Keertje minder Suffocation dus hier want ik vind het te veel geld voor het gene ik maar wil zien.
Binnen zijn genre trouwens wel een stevige affiche dus ik begrijp de prijs, tis gewoon niet voor mij.

Stevie prijs wel. 140 voor een combi :eek:
Wel een toffe affiche.

Ja, voor mij hadden het gerust minder bands mogen zijn, ze overdrijven nogal met een programma van 2 keer 10-11 uur en dan nog veel bands die tegelijk spelen. Dat voelt voor mij aan als de gekende festival-ziekte van te proberen zoveel mogelijk op een affiche te zetten met als resultaat 30 groepen en uiteindelijk een redelijk duur ticket waarbij de kost per groep toch nog heel laag uitvalt.

Ik ga enkel de zaterdag, eerste keer dat ik GGU:LL en Saturnalia Temple live zal zien, ik denk ook de eerste keer Ruins of Beverast als ik me goed herinner. Een paar van de andere bands zijn nog wel de moeite. Ook wel een paar blokken op de affiche waar er niets speelt dat me echt aanspreekt, maar dan is het een goed moment om iets te eten zeker?

Celeste intussen gecancelled (enfin, ze hebben zelf gecancelled). Backlash op FB is wel aanwezig - de whataboutismes vliegen in het rond hoewel ze als analogie wel tellen - kan je een band die in Israël toert niet op hetzelfde niveau zetten als een band die in Rusland toert (en wie weet binnenkort de VS?). Kerel dat ik ken is daar een hele discussie begonnen over Oekraïense grieten hosten. En blijkbaar was er op de vorige Samhain ook een soort lijst aanwezig met "verboden shirts" om mensen met een kwetsbare overtuiging een safe space te garanderen. Kom je daar toe met je Burzum t-shirt, dan geraakte je daar niet binnen.

Ze pronken maar wat ze willen met hun waarden maar ik vind het wat potsierlijk overkomen. Tijden zijn uiteraard veranderd: er is meer self-awareness maar ook meer polarisering. Tolerantieniveau is verschoven. Of die nu hand in hand gaan of dat die toevallig samen zijn opgekomen is een discussie die we hier misschien niet moeten voeren. Gelukkig zijn er nog organisatoren die zich daar weinig van aantrekken.

Ik ben de laatste jaren niet zo vaak meer naar concerten geweest, maar is een Burzum t-shirt niet meer hip dan of zo?

Topavond in de AB

Pest Control: heerlijke thrashmetal. Show was kort maar krachtig, strak gespeeld.

Harms way: ook vrij strak maar voelde misschien net iets te generic aan in vergelijking met de rest. Was een goeie show maar mocht iets meer zijn.

Basement: zeer aangenaam door verrast want leek mij nogal soft in vergelijking met al de rest. Zat vanaf seconde 1 juist met geweldige songs en charismatische frontman. Kan iemand mij eens wat context geven bij deze band? Het publiek kende die teksten net iets te goed en zong echt goed mee alsof ik ze ook moest kennen (maar nooit eerder van gehoord).

Knocked Loose: by far bij het beste dat ik ooit zag. Vanaf seconde 1 zeer strak, alles zat gewoon juist. Het oud materiaal werkte beter omdat de gitarist van hun nieuwste plaat ook gewoon beter is. En dat terwijl die laatste plaat ook al zo een meesterwerk is en hier bijna integraal wordt gespeeld. Hoe die moshpit en crowdsurfers door elkaar vlogen in een steeds grotere massa was gewoon waanzin. Aan het einde van de show dacht ik nog aan de middelste deur van de zaal te staan maar ik stond eigenlijk al aan de achterste. Ik heb net een band op de top van zijn kunnen gezien en dat was gewoon geweldig.

Celeste intussen gecancelled (enfin, ze hebben zelf gecancelled). Backlash op FB is wel aanwezig - de whataboutismes vliegen in het rond hoewel ze als analogie wel tellen - kan je een band die in Israël toert niet op hetzelfde niveau zetten als een band die in Rusland toert (en wie weet binnenkort de VS?). Kerel dat ik ken is daar een hele discussie begonnen over Oekraïense grieten hosten. En blijkbaar was er op de vorige Samhain ook een soort lijst aanwezig met "verboden shirts" om mensen met een kwetsbare overtuiging een safe space te garanderen. Kom je daar toe met je Burzum t-shirt, dan geraakte je daar niet binnen.

Ze pronken maar wat ze willen met hun waarden maar ik vind het wat potsierlijk overkomen. Tijden zijn uiteraard veranderd: er is meer self-awareness maar ook meer polarisering. Tolerantieniveau is verschoven. Of die nu hand in hand gaan of dat die toevallig samen zijn opgekomen is een discussie die we hier misschien niet moeten voeren. Gelukkig zijn er nog organisatoren die zich daar weinig van aantrekken.

Ik ben de laatste jaren niet zo vaak meer naar concerten geweest, maar is een Burzum t-shirt niet meer hip dan of zo?
Die organisator heeft het bij mij helemaal verkorven. Zelf hebben we moeten zagen om betaald te worden na een show die hij organiseerde, en we kennen een band die EEN JAAR achter hun geld moest zitten. Beetje schandalig als je weet dat praktisch elke andere organisator heel correct te werk gaat. Verder een zeer onaangenaam persoon om mee om te gaan, om shows te regelen e.d.
Dat hij nu met zo een backlash te maken heeft met zijn fameuze cancel culture attitude doet mij alleen maar plezier. Ik steun niks nog dat die organiseert, koekje van eigen deeg enzo.

Die organisator heeft het bij mij helemaal verkorven. Zelf hebben we moeten zagen om betaald te worden na een show die hij organiseerde, en we kennen een band die EEN JAAR achter hun geld moest zitten. Beetje schandalig als je weet dat praktisch elke andere organisator heel correct te werk gaat. Verder een zeer onaangenaam persoon om mee om te gaan, om shows te regelen e.d.
Dat hij nu met zo een backlash te maken heeft met zijn fameuze cancel culture attitude doet mij alleen maar plezier. Ik steun niks nog dat die organiseert, koekje van eigen deeg enzo.
Wie is de organisator?

En wie is Celeste?
Een Franse band die de keuze gemaakt heeft om toch door Rusland te touren omdat niet elke Russische fan de dupe moet zijn van hun klote regime. Over die keuze kun je effectief discussiëren en vanuit pr standpunt is het moeilijk om dat slim te noemen, maar om daarom een band op je festival te cancelen, dat is voor mij een brug te ver.
Het is natuurlijk wel een "en, en, en" verhaal, de combinatie van alle zaken die de organisator op enkele jaren al gedaan heeft, zorgen bij mij voor pure afkeer. Hij is in elk geval zeer goed bezig met eigenhandig zoveel mogelijk bruggen op te blazen met bands en fans.

Een Franse band die de keuze gemaakt heeft om toch door Rusland te touren omdat niet elke Russische fan de dupe moet zijn van hun klote regime. Over die keuze kun je effectief discussiëren en vanuit pr standpunt is het moeilijk om dat slim te noemen, maar om daarom een band op je festival te cancelen, dat is voor mij een brug te ver.
Klopt.
Als er effenaf gedweept wordt met zulke regimes wil ik nog enigzins snappen dat je zulke bands liever mijdt, gewoon al omdat je niet weet wat voor toeren ze gaan uitsteken op u podium. Maar gewoon willen toeren daar is imo onschuldig. Gaan we dan bands die in de VS touren ook gaan cancelen?

Lambrini Girls dit weekend was ook echt heerlijk. In het cafeetje boven de foyer van AB: non-stop moshpit, goede interactie, getting real mbt politiek en seksueel geweld, pyramide bouwen met mensen uit het publiek. Ik vraag me af wat het gaat geven op Rock Werchter, ik vermoed dat ze op de Slope stage zullen spelen? Als dat podium zoals vorig jaar staat, zie ik het nog echt werken. En dan in december in de AB, vermoedelijk zullen ze dan in de grote zaal spelen? Maar kunnen ze het cunty houden in grotere venues? We zullen zien.

Lambrini Girls dit weekend was ook echt heerlijk. In het cafeetje boven de foyer van AB: non-stop moshpit, goede interactie, getting real mbt politiek en seksueel geweld, pyramide bouwen met mensen uit het publiek. Ik vraag me af wat het gaat geven op Rock Werchter, ik vermoed dat ze op de Slope stage zullen spelen? Als dat podium zoals vorig jaar staat, zie ik het nog echt werken. En dan in december in de AB, vermoedelijk zullen ze dan in de grote zaal spelen? Maar kunnen ze het cunty houden in grotere venues? We zullen zien.
Werchter: Slope
AB: begonnen met box opstelling nu in ballroom (dus beneden + de balkons). Begint wel serieus te groeien inderdaad.

Terug
Bovenaan