Lies of P

Lies of P

Deze zomer een prequel DLC.

As you might have guessed from the title, Lies of P: Overture takes you back in time to uncover the hidden stories of Krat. Do you remember the moment when you, as Geppetto’s most ambitious masterwork, woke up in the middle of the great Puppet Frenzy, a massacre that devastated the entire city around you? Now, you will venture back in time to experience the harrowing journey that birthed that fateful moment. Through Lies of P: Overture, we aimed to fully refine, forge and complete the story as we originally envisioned it.

Damn, chapter 11 is toch een lange. Denk dat ik bijna bovenaan de toren ben. Zat nu aan een stuk waar de muur wordt gebroken en zo een grote vijand met een rots uitspringt.

Allee, Gisteren nog tot op 1 slag nodig gekomen van the nameless puppet te verslaan argh!

Hoppa, na 43u uiteindelijk the rise of p ending. Had echt wat farming nodig om wat levels te uppen en wat throwables te stacken.
Na dit en Elden Ring (waar ik vast zat bij Elden Beast, en geen zin om farming) heb ik wel even genoeg van SoulsLike games ...

Lies of P vond ik echt wel een geweldig en waardig alternatief voor de echte from software games. Het had bij momenten meer weg van Bloodborne gameplay dan DarkSouls. En ik vind Bloodborne nog altijd dé from software game.

Zalige game inderdaad, zondag nameless puppet ook neer na ongeveer 12 pogingen.
Vreemd dat de meesten dit een moeilijkere game vinden, ik heb nergens echt vastgezeten.
Het golden lie weapon had ik ter mijner verbazing ook zonder echt te proberen.
Geweldige levels en design en sfeer.
De DLC gaat hier zeker binnen komen.
Next up: Lords of the fallen, daarna stellar blade. beetje aan het inhalen.

Gelijktijdig met de DLC ga je nu ook de moeilijkheid kunnen aanpassen (ook van de main game).
Er komen 2 makkelijkere settings.

“We wanted to make sure a wider audience of players could play the game,” said game director Jiwon Choi.

The new difficulty options, “Butterfly’s Guidance” and “Awakened Puppet,” will be added in a patch released alongside Lies of P: Overture. The game’s default difficulty level will now be named “Legendary Stalker.”

Voor wie het dan weer niet moeilijk genoeg kan zijn, zijn er nieuwe spelmodes waarin je de bosses kunt herspelen met beperkte items:

Battle Memories will let you challenge previously defeated bosses from both the base game and the Overture DLC (downloadable content). Each boss has five difficulty tiers, with the harder Tiers 4 and 5 locked until you've cleared the previous ones (you'll get access to Tier 4 after beating Tier 3, for example). Publisher Neowiz has also teased additional unlockables for those willing to brave the harder tiers: "Who knows what rewards await those who overcome these hardening challenges?"

But that's not all, as Battle Memories is being paired with another mode called Death March. This mode challenges players to defeat a minimum of three bosses consecutively with a limited pool of items and healing Pulse Cells. You're also able to set custom scenarios here, selecting the bosses you wish to face. The difficulty tiers of Battle Memories can also be applied here.

Amaaaaai, zalig!

Lies of P vind ik qua combat geniaal dus deze wil ik sowieso binnenkrijgen. Ben alleen mijn savedata kwijt van mijn eerste playthrough en te weinig tijd om een volledig nieuwe playthrough te beginnen

Attentie Attentie

Aan iedereen die graag eens een soulslike had gespeeld, houdt van de setting en de bosses maar niet 10+ keer dezelfde boss wil proberen....
Lies of P is de perfecte instap geworden gezien ze nu een easy mode hebben!

En als ik eerlijk mag zijn, Lies of P hoort qua kwaliteit in het Fromsoftware rijtje dus het is een perfecte gateway naar de soulslikes.

Attentie Attentie

Aan iedereen die graag eens een soulslike had gespeeld, houdt van de setting en de bosses maar niet 10+ keer dezelfde boss wil proberen....
Lies of P is de perfecte instap geworden gezien ze nu een easy mode hebben!

En als ik eerlijk mag zijn, Lies of P hoort qua kwaliteit in het Fromsoftware rijtje dus het is een perfecte gateway naar de soulslikes.
Dus goed te doen op Easy?

Dus goed te doen op Easy?
Ik heb de tijd nog niet gehad om de dlc te spelen maar de base game vond ik subliem.

Ik heb het even gecheckt en er zijn 3 modes wanneer je de eerste keer start.
De normale modus, de easy en de very easy... waarbij de very easy beschreven staat als iets in de aard van 'enjoy the story'

Ook gehoord dat ze niet gewoon de bosses HP verminderen maar ook wel degelijk de movesets makkelijker maken.

Als ik iets mag aanraden is het om op de normale modus te starten en wanneer je vastloopt even over te schakelen op easy. Je kan de bosses daarna terugspelen in een boss arena.

Het spel krijgt van de community trouwens lovende reacties.

Terug
Bovenaan